کد خبر: ۱۵۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه:

هیچ بیمار بدحالی بین دانش‌آموزان نیست

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی از مساعد بودن حال عمومی تمام دانش اموزان مسموم شده در مدرسه فاطمه الزهرا کوار خبر داد و گفت: اکثر آنها تا عصر ترخیص خواهند شد
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، در پی حادثه مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه فاطمه‌الزهرا شهرستان کوار این پایگاه خبری پس از گفتگو با مدیر کل آموزش و پرورش فارس و شهرستان کوار در گفتگویی اختصاصی با مهرداد شریفی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز حاضر در بیمارستان شهرستان کوار به بررسی این حادثه پرداخت.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از این حادثه بلافاصله تیم‌های اورژانس و آمبولانس‌های ۱۱۵ در محل حاضر شدند، گفت: دانش‌آموزانی که نیاز به درمان داشتند به بیمارستان کوار منتقل شدند.

شریفی اعلام کرد: تاکنون و تا لحظه این مصاحبه تعدادی از دانش‌آموزان علامت‌دار در بیمارستان بستری شده‌اند که خوشبختانه وضعیت عمومی و علائم حیاتی همه آنها خوب است و هیچ جای نگرانی نیست.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تمام امکانات درمانی شهرستان را بسیج کرده و تعدادی متخصص و فوق تخصص مسمومیت هم از شیراز اعزام کرده‌ایم، اظهار کرد: همه بیماران مکرر ویزیت شده و درمان لازم انجام شده است و در حال حاضر بیمار بدحال در بیمارستان کوار نداریم، تنها چند بیمار از دانش‌آموزان که دارای بیماری زمینه‌ای آسم بودند جهت ادامه درمان موثرتر به شیراز اعزام شده‌اند.

شریفی همچنین تاکید کرد: تا چند ساعت آینده بیشتر این دانش‌آموزان از بیمارستان ترخیص خواهند شد و نکته مهم و حائز اهمیت این است که والدین و مردم اطمینان پیدا کنند که تمام ملزومات پزشکی، درمانی، دارو، آزمایشگاه و... فراهم است و هیچ جای نگرانی به لحاظ شدت بیماری وجود ندارد.

معاونت درمان علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص علت اصلی این حادثه اظهار کرد: اعلام علت اصلی، نیاز به کار کارشناسی و بررسی‌های دقیق دارد به همین خاطر پزشک قانونی و همکاران ما در حوزه درمان در حال بررسی هستند که به محض کسب اطلاع، علت این ماجرا به عموم مردم اعلام خواهد شد؛ اما آنچه که اکنون حائز اهمیت می‌باشد، این است که مردم به شایعات توجه نکنند و اجازه دهند تا کارشناسان در آرامش به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ 224224
نظرات بینندگان