کد خبر: ۱۶۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد در قیروکارزین برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در قیروکارزین برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد همزمان با سراسر کشور همراه با نمایشگاه اسوه پایگاه های بسیج در قیروکارزین در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و حسینیه علی بن ابیطالب (ع) شهرک سکه روان شهر قیر برگزار شد.

امام جمعه قیروکارزین اظهار داشت: مسجد باید در محور همه کارهای فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد در این راستا  رهبر معظم انقلاب همه ماها را به این نکته مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام صداقت گفت: مسجد باید از اینکه فقط نمازخانه باشد بیرون بیاید بلکه بزرگان هر محله باید در مسجد جمع شوند و برای حل تمام مشکلات محله خود در مسجد برنامه ریزی کنند.

محمد رسول رضایی فرمانده سپاه قیروکارین نیز اظهار کرد: هر مسجد کانون و سنگری برای اسلام است و پایگاه هایی برای زنده نگه  داشتن دین و اعتقادات است.

 وی افزود: یکی دیگراز کارکردهای مسجد که در طول تاریخ اسلام از آن سخن گفته اند مسجد کانونی برای  ایستادگی و مقاومت است. به خاطر همین است که در دفاع مقدس رزمندگانی که برای دفاع و مقاومت بر علیه کفر و استکبار بلند شدند همه از مسجد ثبت نام کردند و شروع حرکتشان از مسجد بود و لذا گفتمان مسجد هم گفتمان قرآن ایستادگی و مقاومت است.

رضایی گفت: پیامبر اسلام اولین کاری که برای شروع جهاد تبیین و تبلیغ رسالت انجام داد ساختن مسجد بود. لذا از مسجد یارانی تربیت کرد و به همراه یارانش اسلام را به دنیا عرضه و معرفی کردند.

فرماندار قیروکارزین در ادامه این مراسم به اهمیت و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی پرداخت و همچنین  در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با تمدن نوین اسلامی مطالبی را عنوان کرد.

این همایش با سخنرانی حجت الاسلام جعفری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان همراه بود و همچنین تعدادی از روحانیون و هیئت امناء مساجد، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان به سخنرانی پرداختند.

مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد در قیروکارزین با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسئولان شهرستانی، روحانیون، هیئات مذهبی و امناء مساجد، فرماندهان پایگاه ها و شورای بسیج شهرستان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 اتنتهای پیام/
برچسب ها: مسجد ، قیروکارزین ، فارس
نظرات بینندگان