کد خبر: ۱۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
به مناسبت هفته دولت؛

۴۰طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی در آباده افتتاح شد

شهرستان آباده از ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره می‌برد، در این شهرستان همزمان با هفته دولت ۴۰طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی افتتاح شد و یا به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در مراسم افتتاح و اجرای عملیات ساخت طرح‌ها، اقدام جهادی و انقلابی مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم را نشان از کار، تلاش و اراده در جهت پیشرفت این شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرستان آباده به عنوان یکی از شهرهای موفق فارس در اجرای طرح‌های هفته دولت محسوب می شود که مسئولان توانسته‌اند به منظور خدمت‌رسانی به جامعه گام‌های مهم و مؤثری در این مسیر بردارند.

وی افزود: شهرستان آباده به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشگام و پیش‌قدم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و مجموعه شهرستان با تلاش و پشتکار خود توانسته‌اند در این امر موفق ظاهر شوند و اقدامات خوب و موثری را انجام دهند .

میثم خداداد فرماندار ویژه شهرستان آباده نیز به افتتاح ۴۰ طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشکل برق برخی کارخانجات صنعتی شهر آباده برطرف شده که سایر مشکلات هم تا پایان امسال بطور کامل رفع و این کارخانجات وارد چرخه تولید خواهند شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این کارخانجات برای هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم بدنبال خواهد داشت.

آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافربری و بهره‌برداری از کانال دفع آب‌های سطحی

در این شهرستان طی آئینی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیر کل دفتر امور شهری استانداری فارس و تنی چند از مسئولان فارس عملیات ساخت ترمینال مسافربری شهر آباده آغاز شد و کانال دفع آب‌های سطحی به بهره‌برداری رسید.

غلامعباس زارع شهردار آباده در این مراسم گفت: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار دربلوار حجت الاسلام مهندسی احداث خواهد.

 وی افزود: در هفته دولت کانال دفع آب‌های سطحی نیز در خیابان شهید نواب صفوی شهر آباده از جمله طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

شهردار آباده اظهار کرد : این طرح به منظور دفع سیلاب و آب‌های سطحی به طول ۶۸۰ متر و با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال در خیابان شهید نواب صفوی آباده افتتاح شد.

آبرسانی به فاز دوم نهضت ملی مسکن

همچنین در هفته دولت در شهرستان آباده آبرسانی به فاز دوم نهضت ملی مسکن با هزینه‌ای بالغ بر ۴هزار و ۳۰۰متر لوله گذاری با اعتبار ۳۰میلیارد ریالی آغاز شد.

با افتتاح این طرح ۵۶۰ خانوار در فاز دوم نهضت ملی مسکن از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

جعفری رئیس اداره آبفا آباده در این باره گفت: عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب به نهضت ملی مسکن شهر آغاز شد که با اجرای این طرح وبا نصب هزار و ۵۰۰ انشعاب فاضلاب و ۲ هزار و ۳۸۴ متر لوله گذاری و با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

افتتاح واحد تجاری شهرداری شهر سورمق

افتتاح واحد تجاری شهرداری شهر سورمق از دیگر اقدامات انجام شده در هفته دولت بود؛ این واحد تجاری با سرمایه‌گذاری شهرداری سورمق و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع احداث شده است.

۴۰طرح عمرانی، خدماتی و صنعتی در آباده افتتاح شد

همچنین به مناسبت هفته دولت طرح آسفالت معابر روستای بیدک آباده به بهره برداری رسید که تکمیل این طرح ۲۵میلیارد ریال هزینه به خود اختصاص داده است.

بدون شک بهره‌برداری از این پروژه‌ها گام بزرگی در مسیر رُشد اقتصادی این شهرستان و در نهایت توسعه استان است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان