کد خبر: ۱۶۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تولیدات دانش‌بنیان‌ها باید در راستای رفع نیازهای کشور باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها تاکید کرد و گفت: تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان باید در راستای رفع نیازهای کشور و به نفع مردم باشد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سیدوحید حسینی امروز ۳۰ شهریور در چهلمین نشست ستاد ارتقای تولید دانش‌بنیان در حوزه سلامت، بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها تاکید کرد و گفت: تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان باید در راستای رفع نیازهای کشور و به نفع مردم باشد و پیش از تولید، نیازمند شناسایی و بررسی نیازها است که نقش مسئولان در این زمینه برای شناسایی نیازهای جامعه پررنگ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و نگاه ویژه مسئولان بر حمایت از نخبگان، گفت: ابتکارات و اختراعات، راهکاری علمی در برابر تحریم‌های دشمنان است و حمایت از نخبگان و جوانان با استعداد در شرکت‌های دانش‌بنیان، وظیفه همه مسئولان است.

حسینی با اشاره به برگزاری جلسات منظم و مستمر در دانشگاه برای رفع چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت این شرکت‌های فناور در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، بار دیگر حمایت مجموعه دانشگاه را از شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در حوزه سلامت اعلام کرد.

این مقام مسئول در حوزه سلامت همچنین بر نگاه ویژه مسئولان دانشگاه بر دستاوردها و اختراعات اساتید و نخبگان اشاره کرد و افزود: ضرورت توجه ویژه مسئولان به ابتکارات و دستاوردهای جوانان و نخبگان این مرز و بوم، خودکفایی، پیشرفت، آبادانی و سرافرازی بیش از پیش کشور را به همراه دارد.

محمود نجابت، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به نقش جوانان و استعدادهای درخشان در کشور، بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای تسریع در تولیدات سلامت محور تاکید کرد.

یادآور می‌شود، این نشست با تقدیر از دو واحد فناور مستقر در مرکز نوآوری و شتاب دهنده دانشگاه همراه بود که توانستند در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها در کشور سوئیس، دو مقام نخست و دو نشان طلا کسب کنند.

 انتهای پیام/
نظرات بینندگان