کد خبر: ۱۶۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس:

تفویض اختیار به استان ها مطالبه شاخص بخش تولید است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: تفویض اختیارات بیشتر و موثرتر به استان‌ها یکی از اساسی‌ترین مطالبات بخش‌های اقتصادی است که ماحصل آن، تسهیلگری در فضای کسب و کار خواهد بود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسن شیخ نیا در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنایع که با حضور برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت و طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در شهرک بزرگ صنعتی شیراز برگزار شد با اشاره به اینکه ادبیات جدیدی را در حوزه اقتصادی استان در پیش گرفته‌ایم، گفت: برای پیشبرد اهداف عالیه و تحقق شعار سال، سه رویکرد بنیادین را در برنامه کاری داریم.

وی نخستین رویکرد را اصلاح فرایندهای داخلی در دستگاه‌های اجرایی استانی با هدف‌گذاری رفع  دغدغه‌های به حق فعالین اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: امنیت و آرامش امروز جامعه را باید در بخش تولید و اقتصاد کشور جستجو کرد به طوری که اگر سفره‌های مردم پررنگ شود و سهم آن کم نشود می‌توانیم به دنبال امنیت باشیم.

تفویض اختیار به استان ها مطالبه شاخص بخش تولید است

شیخ‌نیا اظهار کرد: در این  رویکرد است که آنچه در داخل استان قابل تصمیم‌گیری است را از طریق تغییر و اصلاح  رویکردها، همراهی و همدلی محقق کنیم؛ برنامه داریم در این بخش از حداکثر ظرفیت‌ها استفاه کنیم.

وی ادمه داد: رویکرد استاندار فارس حمایت از این ایده و رویکرد است و برای اصلاح و تغییر رویه‌ها، کارگروهی از فعالین اقتصادی تشکیل داده‌ایم و بنا داریم با شناسایی عارضه‌ها و اتخاذ تصمیمات مناسب کمک کنیم که این اصلاح رویکردها را در استان شاهد باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین دوره کوتاه بحمدالله با همراهی های صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده بخشی از نیازهای فعالین اقتصادی و ذی نفعان تامین شده است و این مسیر قطعاً استمرار خواهد داشت.

شیخ‌نیا با بیان این که رویکرد بنیادین بدوم را تقویت تعاملات ملی برای تسریع در اتخاذ تصمیم، چابک سازی، هم افزایی بیشتر دستگاه های استانی و ملی و نیز اخذ تفویض اختیار برای تسریع در تصمیم گیری است، اظهارداشت: در این رویکرد جدید نیاز داریم با توجه به امکانات بسیار خوبی که در فضای استانی و ملی داریم، این هم افزایی را در جهت سرمایه گذاری، تخصیص منابع، اخذ تفویض اختیارات بیشتر بکار گیریم.

وی با تاکید بر این که با دعوت از مدیران ملی و حضور ایشان در پروژه های استان و فعالیت های اقتصادی، نگرش و تصمیم گیری در این حوزه را شتاب بیشتری ببخشیم، ادامه داد: در همین دوره کوتاه با دعوت از مدیران دستگاه های ملی، معاونین وزارت خانه ها و نهادهای ملی، تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ و نتایج ملموسی را شاهد هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: رویکرد سوم این است که  برای توسعه و شتاب بیشتر به بخش اقتصاد استان  با توجه به وجود واحدهای بزرگ و ملی که نتایج بسیار خوبی در اقتصاد ملی دارند، ممکن است در بعضی موارد، نیاز به اصلاح قوانین و مقررات، اصلاح رویه ها و موضوعاتی از این دست داشته باشیم که بحمدلله با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که در کمسیون های مهم عضو هستند برای این حوزه هم برنامه هایی داریم که ان شاءالله با هم افزایی و تلاش بیشتر  در آینده ای نزدیک شاهد رشد و شتاب همه جانبه در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان