کد خبر: ۳۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
شهردار شیراز:

به زودی بیش از هزار میلیارد ریال پروژه شهری افتتاح می‌شود

افتتاح نخستین فاز بزرگراه محلاتی در امتداد تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد به سمت شرق شیراز (شهرک آرین) در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، شهردار شیراز در حاشیه دویست و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه‌ها در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و فناوری اطلاعات بوده و به مناسبت میلاد مولای متقیان و آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود.
علیرضا پاک‌فطرت افزود: تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری تاریخ شیراز است که بزرگراه‌های دکتر حسابی، آیت الله محلاتی (آرین) و آیت الله حسینی‌الهاشمی را به یکدیگر متصل می‌کند.
وی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد شامل چهار تقاطع غیرهمسطح است که علاوه بر روان‌سازی ترافیک، فضای شهری بسیار مناسبی را در این منطقه ایجاد می‌کند.

پاک‌فطرت هزینه و اجرای تملک تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد را 500 میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: این پروژه با توجه به بار ترافیکی ورودی شیراز از طرف غرب این استان و وجود شهرک‌های اقماری متعدد در راستای تکمیل یکی از رینگ‌های شهری و کاهش بار ترافیکی و روان‌سازی ترافیک در این محدوده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز عنوان کرد: تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد دارای چهار لوب به طول در مجموع یک‌هزار متر، چهار راستگرد، 5 هزار متر مربع فضای سبز و 100 هزار متر آسفالت است
.
این مسئول ابراز داشت: افتتاح نخستین فاز بزرگراه محلاتی در امتداد تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد به سمت شرق شیراز (شهرک آرین) در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: نخستین فاز بزرگراه آیت الله محلاتی در راستای تکمیل رینگ شهری و کاهش بار ترافیکی و روان‌سازی ترافیک احداث شده است.
جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث مرکز بی‌سیم جبل‌الدراک و احداث ساختمان اداری، زیرسازی، کف‌سازی، بهسازی، جدول‌گذاری، روکش آسفالت، اجرای طرح‌های هندسی، بهسازی محیط شهری، احداث پل هوایی عابر پیاده، احداث فضای سبز و چمن مصنوعی، عملیات فیبر نوری و ... دیگر مواردی بود که پاک فطرت به عنوان پروژه‌های قابل افتتاح در این روز به آن اشاره کرد.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان