کد خبر: ۴۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۲
معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز:

هسته دوم شهر شیراز به منطقه جنوب منتقل می شود

پروژه كوهسار مهدي یکی از پروژه های بسیار تاثیرگذار خواهد بود و با اتمام 100 درصدي تونل‌هاي آن، پيشرفت كل پروژه 69 درصد است.
به گزارش شیرازه، هسته دوم شهر شیراز به منطقه جنوب منتقل می شود. معاون فني و عمراني شهرداري شيراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: توسعه جنوب شهر شیراز در یک برنامه 5 ساله در نظر گرفته شده است، به طوری که شوراي شهر و شهرداري در تصويب و اجراي طرح‌هاي مختلف، همه شهر را به شكل متوازني ديده و اقداماتي را در جنوب شهر بسترسازي كرده است كه هسته دوم توسعه شيراز به سمت منطقه ميانرود باشد.

 رضا خیراندیش، افزود: امروز توان شهرداري به لحاظ فني، طراحي و اجرایی ارتقا پيدا كرده و فراتر از اجراي طرح‌هاي پايه و ساده تقاطع و پل است.

وی  تصریح کرد: اميدواريم شوراي چهارم اين توان و ظرفيت را باور كرده و طرح‌هاي بسيار كلان و بلندانديشانه شهرداري را براي توسعه شيراز بپذيرد و تصويب كند.

 وي در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژ ه های عمرانی، اظهار داشت: پل كابلي ولي‌عصر(عج) با 24 درصد پيشرفت فيزيكي از برنامه زمان‌بندي 36 ماهه تا امروز جلوتر است و در ساخت این پل از  توان و ظرفيت داخلي استفاده شده و مي‌شود، هرچند در اجراي چنين طرح‌هايي بايد ريسك‌ها را به حداقل رساند و به‌همين دليل مشاور دوم پروژه يك طراح اسپانيايي است كه مشاور بسياري از طرح‌هاي كلان كشور نيز بوده و هست.

خيرانديش ضمن اشاره به اینکه  پل دوم میانرود 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،  بیان داشت: پروژه تقاطع بصيرت(معالي‌آباد) 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که  تلاش مي‌كنيم اين پروژه تا مهرماه آماده بهره‌برداري باشد.

 معاون فني و عمراني شهرداري همچنين پيشرفت فيزيكي پروژه ميدان احسان را 44 درصد عنوان و اضافه كرد: طي روزهاي آينده كار بتن‌ريزي در حجمي به ميزان هزار و 200 مترمكعب را در اين پروژه آغاز مي‌كنيم و اميدواريم تا آبان و آذر آن را به بهره‌برداري برسانيم.

خيرانديش از افتتاح زیرگذر  پروژه ستارخان با میزان پیشرفت 72 درصد تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: پروژه كوهسار مهدي  یکی از پروژه های بسیار تاثیرگذار خواهد بود و با اتمام 100 درصدي تونل‌هاي آن، پيشرفت كل پروژه 69 درصد  است.

 وی بیان داشت: پاركينگ نشاط 32 درصد، تقاطع ابوذر27 درصد، فاز دوم مسير آرين 6 درصد، تقاطع آرامستان احمدي 65 درصد و ميدان معلم 4 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

معاون فني و عمراني شهرداري شيراز در خصوص استاندارد بودن مصالح ساختمانی استفاده شده در پروژه های عمرانی شهرداری، گفت: مصالح استفاده شده در پروژه ها 100 درصد استاندارد است و تمام مصالح و تجهیزات از شرکت های بین المللی خریداری می شود.

خيرانديش در خصوص میزان تملک های کوچه 94 خیابان قصرالدشت، گفت: چندین خانه در این کوچه است که باید توسط شهرداری خریداری شود تا بتوانیم میدان قصر الدشت را نیز  کلنگ زنی کنیم.

 وي خاطرنشان كرد: تقاطع‌هاي غيرهمسطح ستارخان، بصيرت، آرامستان احمدي، احسان، ابوذر و پل دوم ميانرود از جمله پروژه‌هاي شهرداري شيراز است كه امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

نظرات بینندگان