کد خبر: ۴۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۲
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

احداث کانال مشترک تاسیسات شهری در شیراز شدنی است

مسئله‌ای که در مورد ناهماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان بیان شد درست است چرا که گاه شهرداری جایی را آسفالت می‌کند اما اواسط سال برق، آب یا فاضلاب به شهرداری مراجعه کرده بیان می‌کنند به خاطر اینکه در همان زمان بودجه گرفته‌اند باید کار را آغاز کرده و حفاری کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز، غلام‌مهدی حقدل در جلسه اخیر جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: برای چاره‌اندیشی در بحث افزایش تکدی‌گری در شیراز، نیروی انتظامی، شهرداری، فرمانداری، بهزیستی و کمیته امداد باید ستاد مشترکی تشکیل داده و موضوع را بررسی کنند.

وی بیان کرد: افزایش مشاغل مولد و پایدار در کاهش تکدی‌گری نقش دارد اما از سویی برخی متکدیان شیراز حرفه‌ای هستند و تا زمانی که مردم به آنان پول می‌دهند از این کار دست نمی‌کشند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: احداث کانال مشترک تاسیسات شهری در شیراز اگر چه هزینه‌بر و مشکل بوده اما شدنی است. حقدل ادامه داد: قانون اساسی، مدیریت واحد شهری را مطرح کرده اما در عمل با مصوبات دیگر اختیارات شورا محدود شده و دولت و مجلس در این زمینه اقدامی را انجام نداده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مسئله‌ای که در مورد ناهماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان بیان شد درست است چرا که گاه شهرداری جایی را آسفالت می‌کند اما اواسط سال برق، آب یا فاضلاب به شهرداری مراجعه کرده بیان می‌کنند به خاطر اینکه در همان زمان بودجه گرفته‌اند باید کار را آغاز کرده و حفاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در دنیا برای جلوگیری از بروز مشکل کانال‌های تاسیسات شهری به صورت مشترک ایجاد می‌کنند. وی بیان کرد: شهردار شیراز قول داده‌ که امکان ایجاد کانال مشترک را بررسی کند چرا که با وجود هزینه‌بر بودن و سختی کار، یک‌بار برای همیشه شهری را از مسائل حفاری‌های چند‌باره نجات می‌دهد.

حقدل با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون تلفیق در شورای شهر شیراز ابراز داشت: این کمیسیون با هدف پیگیری برخی مشکلات فراتر از حیطه شورا و شهرداری راه‌اندازی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: تا پیش از راه‌اندازی شوراها مسائل فرهنگی در شیراز با دو تا سه کارمند در شهرداری دنبال می‌شد اما اکنون حدود 300 کارمند در معاونت فرهنگی شهرداری فعالیت می‌کنند.

حقدل در این نشست ابراز داشت: لازم است که نهضت مسجدسازی در شیراز راه‌اندازی شده و تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر همت خود را به میدان بیاورند.

وی اضافه کرد: این کار بزرگترین فعالیت فرهنگی است و می‌تواند شیراز را از نظر مسجد در سطح کشور الگو سازد.

پیگیری تغییر نام تقاطع بصیرت به میرزای شیرازی دیگر موردی بود که حقدل به آن اشاره و خاطر نشان کرد: در مورد ساماندهی قبرستان دارالسلام اگر جامعه روحانیت طرحی را به شورا ارائه کند در کمیسیون بررسی و مصوب می‌کنیم.

حقدل یادآور شد: آنچه که به عنوان موارد مورد نظر و دغدغه‌های اعضای جامعه روحانیت در حوزه مسائل شهری مطرح می‌شود به جد از طرف شورا پیگیری خواهد شد.
وی افزود: در این زمینه حتی شورا آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات کاری موارد به صورت تک به تک عنوان و بررسی شده و پس از تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف در بودجه دیده شود.

بانک‌ها به تعهدات خود در مورد بافت فرسوده عمل کنند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: بافت 370 هکتاری محدوده اطراف حرم احمد بن موسی(ع) که تاریخی محسوب می‌شود برای ساماندهی نیاز به دخالت فراتر از استان دارد که در این مورد امام جمعه شیراز و جامعه روحانیت باید به شورا کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل بزرگ‌تر این که بافت فرسوده شیراز بیش از یک‌هزار و 700 هکتار است و اگر چه شهرداری تخفیف‌های خوبی برای پروانه و عوارض نوسازی قائل شده، اما لازم به نظر می‌رسد که بانک‌ها نیز وام‌های کم‌بهره را در اختیار مردم قرار دهند.
نظرات بینندگان