کد خبر: ۴۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۲
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

همان طور که به «رضازاده» جایزه می دهید صادر کننده ها را هم تشویق کنید

در کشورهایی مانند چین به دنبال هرچه ساده‌تر کردن قوانین صادرات هستند اما در کشور ما برای صادرات، قوانین سختی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: معنای واقعی صادرات، رشد اقتصادی‌ است و توسعه و رشد اقتصادی با وجود صادرکنندگان معنا می‌شود.

محسن حیدری در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان فارس با بیان اینکه صادرات یعنی رقابت و زور‌آزمایی با دیگران، گفت: باید معنا و تاثیر صادرات را برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و اصناف حتی تولیدکنندگان کوچک تبیین کنیم تا به اهمیت آن پی ببرند.

ایجاد عزم ملی برای صادرات به فرهنگ‌سازی نیاز دارد

وی با اشاره به سخن رهبری معظم مبنی بر اینکه «صادرات عزم ملی می‌خواهد»، تصریح کرد: برای ایجاد این عزم ملی، نیاز است که به فرهنگ‌سازی در این زمینه بپردازیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: در شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته صادرات از استان فارس 50 درصد وزنی و 20 درصد ریالی افزایش داشته‌ است که نتیجه کار تلاشگران این عرصه می‌باشد.

سال‌هاست کسی فارس را آن‌طور که باید ندید‌ه است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان از محل صنعت ارتزاق می‌کنند، تاکید کرد که سال‌ها است کسی فارس را آن‌طور که باید ندید‌ه و این استان نیاز به نگرشی جدید دارد چرا که فارس در بخش صنعت، معدن و کشاورزی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیمی دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بانک اطلاعات صنعت، معدن و تجارت استان فارس به دنبال شناخت تمام پتانسیل‌های این استان در زمینه‌های اقتصاد و صادرات و رشد آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قهرمانان ورزشی امثال رضازاده برای کشور مقام و افتخار کسب کنند، همه آن‌ها را تشویق می کنند اما برای تشویق صادرکنندگان بزرگ و تلاشگران عرصه اقتصاد اقدامی انجام نداده‌ایم، یادآور شد: در کشورهایی مانند چین به دنبال هرچه ساده‌تر کردن قوانین صادرات هستند اما در کشور ما برای صادرات، قوانین سختی وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه صادرکنندگان به مردم و نظام خدمت می‌کنند، افزود: نمونه بودن فقط خون دادن نیست؛ یک صادرکننده می‌تواند کاری کند که فقر را در یک محله از بین ببرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر بررسی رهاورد گذشته و نشان دادن راه به آیندگان خاطرنشان کرد: باید تحقیق کنیم که دنیا چه کالایی، چه زمانی و در چه قالبی از ما می‌خواهد و برای ما صادرات چه چیزی به صرفه‌تر است.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان