کد خبر: ۴۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲

احتمال خشک شدن 89000 هکتار از جنگل‌های فارس!

با شروع پدیده خشکیدگی این سازمان فعالیت‌های پزوهشی خود را برای شناسایی آفت و از بین بردن آن با کمک اعضا هیئت علمی دانشگاه شیراز، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و کارشناسان بین‌المللی آغاز کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، از سال 1388 پدیده خشکیدگی در جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس آغاز شده که به مناطق جنگلی استان فارس نیز سرایت کرده است.

وی گفت: در 89000 هکتار از جنگل‌های استان آثار خشکیدگی دیده می‌شود که بیش‌ترین محدوده مربوط به منطقه دشت برم کازرون با 18000 هکتار است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس خاطر نشان کرد: با شروع پدیده خشکیدگی این سازمان فعالیت‌های پزوهشی خود را برای شناسایی آفت و از بین بردن آن با کمک اعضا هیئت علمی دانشگاه شیراز، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و کارشناسان بین‌المللی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه کاشت نهال و قطع اندام آسیب دیده‌ درختان مهم‌ترین راه احیا دوباره‌ جنگل‌های بلوط است، بیان کرد: این سازمان در سال جاری برای احیا دوباره جنگل‌ها اقدام به کاشت نهال در 200 هکتار از این منطقه کرده که این کار با حضور نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور انجام گرفته است.

بردبار  از انجام عملیات اصلاحی در 4000 هکتار از این منطقه خبر داد و گفت: از جمله کارهای اصلاحی این سازمان  برای مبارزه با این آفت، قطع اندام آسیب‌دیده درختان و تولید زغال از آن بوده است.

وی افزود: احیا کامل جنگل‌های استان به زمان‌بندی 10 ساله نیاز دارد و مشارکت‌ مردم محلی و آگاه‌سازی آنان از راه‌کارهای موثر برای تحقق این هدف است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های این سازمان برای احیا جنگل‌های استان اجرای طرح ترسیب کربن با مشارکت دفتر عمران سازمان ملل است.


نظرات بینندگان