کد خبر: ۴۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

وجود بیش از 40 هزار چاه غیربرقی در فارس/ دولت یارانه سوخت چاه‌های دیزلی را صرف برقی کردن آنها کند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: در استان فارس حدود 40 هزار چاه برقی و بیش از 40 هزار چاه غیربرقی وجود دارد.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه،سید محمدحسن صحرائیان در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» گفت: بزرگ ترین مشکل استان فارس در حوزه زیست محیطی، آب است و روش برقی کردن چاه های آب به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و منابع موجود، می تواند راه حل مناسب و گام بلندی در راستای تحقق حماسه اقتصادی باشد.

وی با اشاره به بررسی صورت گرفته بر روی 3800 چاه برقی، مزیت های این روش را برشمرد و افزود: استفاده از فناوری های جدید کنترل مصرف آب و برق، افزایش بهره وری با استفاده از کنتورهای هوشمند، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و سهولت کار کشاورزان و کاهش هزینه‌های تولید آنان از مزیت های روش برقی کردن چاه های آب است.

دولت یارانه سوخت چاه‌های دیزلی را به برقی کردن آن‌ها اختصاص دهد

این مقام مسئول بیان کرد: هر چاه دیزلی آب 22 هزار لیتر سهمیه سوخت 150 تومانی دارد و دولت2650 تومان یارانه به ازای هر لیتر سوخت پرداخت می‌کند که گاهی هم بخش زیادی از آن قاچاق می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز پیشنهاد داد: دولت مصوب کند که 60 میلیون تومان یارانه یک سال متعلق به سوخت چاه های دیزلآب که در مجموع حدود 3 هزار میلیارد تومان می‌شود را به وزارت نیرو پرداخت کند تا تمام چاه‌ها برقی شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال آینده با برنامه ریزی های صورت گرفته هشت هزار حلقه چاه آب برقی می شود، افزود: تا کنون 50 درصد از این چاه‌ها برقی شده است که با مشارکت کشاورزان 50 درصد مابقی نیز در سال 93 اجرایی خواهد شد.

نظرات بینندگان