کد خبر: ۵۲۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
نعمت‌زاده هم‌چنان حاشیه‌ساز؛

«شریک وزیر – معاون وزیر» و چند سوال از «پدر صنعت ایران»

چرا وزیری که در بیش از ۱۸ شرکت خصوصی طی چهار سال فعالیت داشته، باید شریک خود را در شرکت های خصوصی به عنوان قائم مقام خود منصوب کند و دیگر شرکت او نیز مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایران شود ؟
گزارش تشکیل شرکت های متعدد و تو در توی آقای مهندس نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت طی چهار سال فعالیتش در بخش خصوصی را همگان مطلع شدند . شرکت هائی که نه در تهران ، بلکه در شهرستانهای مختلف و بالاخص مناطق آزاد مانند کیش و چابهار نیز تشکیل شده بود . اما آقای نعمت زاده دو شریک اصلی نیز در این شرکت های متعدد داشته است . شرکائی که آنها هم قبلاً در فعالیت های دولتی بودند و با وزیر شدن مجدد آقای نعمت زاده ، مجدداً به مسئولیت دولتی بازگشتند . در حالیکه هنوز از شرکت های خصوصی قبلی استعفا نداده اند !

به گزارش شیرازه به نقل از الف؛ اولین نفر آقای مجتبی خسرو تاج است که قبلاً نیزازمسئولان وزارت بازرگانی بودند و چند هفته پیش هم به سمت معاون بازرگانی داخلی آقای نعمت زاده و قائم مقام ایشان در امور تجاری منصوب شدند !

آقای خسرو تاج در دو شرکت خصوصی آقای نعمت زاده به نامهای شرکت پترو تجارت هرمزان به شماره ثبت ۳۶۵۷۴۶ و شرکت هرمزان تجارت گستر کیش به شماره ثبت ۱۰۲۴۹ حضور داشته و دارند و هنوز هم استعفا نداده اند ! آیا تعجب ندارد که فردی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی باشد و در دو شرکت خصوصی نیز سهامدار باشد ؟ آیا این فرد در معرض رانت و حداقل اتهام رانت قرار نمی گیرد؟

دومین نفر آقای عباس شعری مقدم است. ایشان نیز از شرکای مهم آقای نعمت زاده در شرکت های تو در توی خصوصی است . آقای شعری مقدم پس از استقرار دولت جدید بعنوان مدیر عامل شرکت پتروشیمی منصوب شدند . ایشان در شرکت های مهندس نعمت زاده به اسامی شرکت تولید برق دژبل انرژیبا به شماره ثبت ۴۲۶۰۴۹ – شرکت توسعه صنعت نعمت به شماره ثبت ۴۰۸۱۲۵ شرکت توسعه پترو شیمیایی ساحل دریا به شماره ثبت ۴۲۶۵۸۲ – شرکت سرمایه گذاری سیر اف انرژی به شماره ثبت ۸۷۲ در شهرستان دیر استان بوشهر – شرکت برق انرژی پاینده جم به شماره ثبت ۴۳۲۴۴۵ – شرکت پلیمری پویا جم به شماره ۴۳۳۷۳۷ و شرکت پترو ایمن نعمت به شماره ۴۳۶۶۵۱ حضور داشته اند و ظاهراً بر اساس سایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ، هنوز نیز از این شرکت ها خارج نشده اند .

اکنون جای این سوال باقی است که آیا وزیری که در بیش از ۱۸ شرکت خصوصی طی چهار سال فعالیت داشته است ، چرا باید شریک خود را در شرکت های خصوصی به عنوان قائم مقام خود منصوب کند و دیگر شرکت او نیز مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایران شود ؟ با توجه به اینکه شرکت های خصوصی آقایان نیز در همین زمینه های بازرگانی و یا نفت و پتروشیمی فعالیت می کردند ؟ و چرا الان حداقل بطور صوری از شرکت های خصوصی خود استعفا نمی دهند ؟

و اساساً فلسفه تشکیل این همه شرکت خصوصی بصورت تو در تو در طی مدت فقط چهار سال چیست ؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سایل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
0
عزیزم چرا این همه به این پیرمر د گیر میدین اخه مگه نمی بینی چقد ذوق زده شده ومی خنده می خوای با این گیر دادنا اورا اخمو بکنی؟گوش شیطان کر اگه یه وقت فردا بخواد انتخابات بشه پس هزینه ی سرسام اور ان از کجا بیارن؟ انقدربرای انتخابات زحمت کشیدن وهزینه کردن نباید یه ممری برای جبران داشته باشن خوش انصاف؟اخه اونا توگام اول ودوم که با هم برداشته شد (انتخابات ریاست جمهوری وشوراها)پیروز شدن می خوان که گام سوم راهم محکم بردارن تاپازلشان تکمیل کنن .لذا هنوز نیاز به اعتبار دارن .من به شما قول می دم بعداز اون استعفا کنن.