کد خبر: ۶۰۸۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳
شیرازه گزارش می دهد؛

سایه سنگین اصفهان بر سر شیراز؛ «امید» گردش‌گری «تدبیر» می‌خواهد

هتل‌داران استان فارس هر چقدر برای توریست‌ها، برنامه‌ریزی کرده بودند تا رکود نسبی هتل‌داری در ماه‌های سرد را از همین الان جبران کنند، همه رشته‌های‌شان پنبه شد.

به گزارش سرویس اقتصادی شیـــرازه؛ رونق در گردش‌گری و هتل‌داری ایران؛ چند ماهی است که این خط خبری از سوی برخی رسانه‌ها دنبال می‌شود. با روی کار آمدن روحانی، میزان اقبال گردش‌گران خارجی به ایران بیشتر شد. این قابل کتمان نیست هر چند شاید برخی مسئولان میراث فرهنگی سعی کرده باشند تا با بزرگ‌نمایی، اهداف سیاسی خود را جامه عمل بپوشانند.

استان فارس البته هم از این قافله عقب نماند. ظرفیت‌های گردش‌گری ناب این استان که آن را شهره در عالم کرده، در کنار شرایط جدید، می‌توانست محملی باشد برای درآمد‌زایی در استان تا بلکه چرخ‌های اقتصاد در استانی که «در قله است» بهتر از قبل بچرخد. نشانه‌هایی وجود داشت که این «امید» را دست‌یافتنی نشان می‌داد. به عنوان مثال، مدیرکل معاونت گردشگری سازمان گردشگری در بهمن 92 گفته بود: «با رویکرد دولت جدید در تابستان سال آینده [تابستان 93] با استقبال گرد‌ش‌گران خارجی ظرفیت هتل‌های شهرهای اصفهان و شیراز برای حضور گردش‌گران خارجی پر شده است». البته حالا حسین سیادتان رئیس جامعه هتل‌داران فارس گفته که در طول سه ماه تابستان، به جز ماه رمضان که فقط 25 درصد ظرفیت هتل‌های فارس پر بود، حدود 60 درصد ظرفیت هتل‌های استان تکمیل شد. البته او چیزی در این خصوص که در برآوردهای‌ تخصصی، چه میزانی برای توریست‌ها در نظر گرفته شده چیزی نگفت. او اما به تبلیغات گسترده در زمینه رشد گردش‌گری در فارس هم اشاره کرده و گفت: «انجمن تورگردانان کشور پیش از این اعلام کردند که هتل‌های چهار و پنج ستاره فارس طی سال‌های 2014 و 2015 اتاق خالی در اختیار ندارند و تبلیغ گسترده‌ای در این خصوص در روزنامه‌ها انجام شد و متاسفانه در حال حاضر حدود 40 درصد تورهای استان فارس را لغو کرده‌اند». وی اما یکی از این دلایل را کمبود هتل در اصفهان بیان کرده و اظهار داشته: «کمبود هتل در اصفهان به خاطر برپایی همایشی در این استان رخ داد و با توجه به این‌که گردش‌گران خارجی تمایل دارند در حین بازدید از ایران از چند شهر استفاده کنند و امکان اقامت در استان اصفهان فراهم نبود، مجبور به لغو تورها شدند که استان فارس نیز از این امر ضربه خورد».

هتل‌داران استان فارس هر چقدر برای این توریست‌ها، برنامه‌ریزی کرده بودند تا رکود نسبی هتل‌داری در ماه‌های سرد را از همین الان جبران کنند، همه رشته‌های‌شان پنبه شد. سایه اصفهانی‌ها این بار با کمبود هتل، روی سر شیراز سنگینی کرد تا دولت به جای نازیدن به این‌که با «فضای سیاسی باز» و ایجاد «امید» می‌‌تواند صنعت گردشگری را توسعه دهد، «تدبیر»ی برای تقویت زیرساخت‌های این صنعت مهم و درآمدزای کشور داشته باشد تا برگزاری یک همایش در اصفهان، مهمانان خارجی مهر و آبان شیراز را پیشمان نکند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳
0
اون وقت جناب استاندار می فر مایند.مزیت ما نسبت به اصفهان داشتن هتلهای بیشتر هست.خوب این امتیاز هم که بدرد نخورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۳
0
سوال اینجاست که چرا دهکده گردشگری برزگر در بوانات تا سال 2017 همه اتاق هاش رزرو شده اون که دیگه هتل بی ستارست نه فکر کنم جاذبه هامون هنوز هم خوب شناسونده نشده