کد خبر: ۶۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

شهروندان صدرا معتمد پلیس می شوند

شوراهای محلی معتمد پلیس برای افزایش امنیت محلات، مساجد، مکان های فرهنگی و به طور کلی شهر جدید صدرا تشکیل خواهند شد.

به گزارش شیرازه؛ همزمان با رشد و توسعه قابل توجه جمعیت و اقتصاد در شهر جدید صدرا که از نظر جمعیت به بیش از صد هزار رسیده است و از نظر اقتصادی دارای شهرک صنعتی، شهرک دانشگاهی، بیمارستان های مختلف و ... می باشد، مسئله امنیت نیز به یکی از دغدغه های مهم شهروندان و مسئولان این شهر جدید تبدیل شده است.

عصر شیراز نوشت: توسعه فازهای جدید صدرا در حاشیه کلانشهر شیراز و دامنه کوه ها، نبود سیستم منظم حمل و نقل درون شهری، وجود سگ های ولگرد و یا حتی ضعف سیستم روشنایی شهری در برخی از مناطق این شهر جدید، ساعت خاموشی رفت و آمد بیرون از منزل در صدرا را به نزدیکی اوایل شب می رساند.

شهروندان صدرا گرچه امروز از مشکلات بسیاری رنج می برند اما مهم ترین نیاز ایشان افزایش محسوس امنیت متناسب با افزایش جمعیت و توسعه ارضی این شهر جدید است. امنیت این شهر صد هزار نفری هم اکنون تحت مدیریت یک کلانتری است.

سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس، سال گذشته و در یکی از اولین دیدارهای منطقه ای خود به شهر جدید صدرا آمد، سردار احمد علی گودرزی علاوه بر دیدار با مسئولان صدرا، بازدید کوتاهی نیز از منطقه صدرا داشت، این بازدید نشان از آن داشت که ساماندهی امنیت در شهر صدرا از اولویت های ویژه نیروی انتظامی فارس در سال 1394 خواهد بود؛ البته ناگفته نماند کلانتری جدید صدرا در زمینی به مساحت 2500 متر در فاز 2 صدرا و با برآورد هزینه ای در حدود یک میلیارد تومان ساخته خواهد شد، ساختمان این کلانتری زیربنایی حدود 500 متر احداث خواهد شد.

در ادامه بازدید مسئولان نیروی انتظامی از صدرا، در اولین بازدید سال 1394 امینی از اداره مشارکت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در این شهر جدید حضور یافته است. حضور امینی با مطرح شدن طرح جدیدی برای افزایش امنیت صدرا نیز همراه شده است، طرح شوراهای محلی معتمد پلیس، این شوراها که منتخبی از معتمدین و بزرگان هر محله خواهند بود برای افزایش امنیت محلات، مساجد، مکان های فرهنگی و به طور کلی شهر جدید صدرا تشکیل خواهند شد، تعامل بیشتر با شهروندان صدرا، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، آموزش شهروندان صدرا و صدور گواهینامه آموزشی نیز از دیگر اهداف این طرح می باشد.

رویکرد تازه نیروی انتظامی فارس در شمالغرب شیراز و توجه ویژه به مسئله افزایش امنیت در شهر صد هزار نفری صدرا و اخیرا نیز عقد تفاهم نامه بین نیروی انتظامی فارس و مسئولان عمران شهر جدید صدرا، هم نوید افزایش امنیت را می دهد و هم این که صدرا در سال هایی نه چندان دور به یک شهر واقعا امن تبدیل می شود.

نظرات بینندگان