کد خبر: ۶۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 10 اردیبهشت 94

اعتراض جنتی به مخالفین کنسرت‌ها در فارس/ نعمت زاده، وزیر مخالف شعار و سخنرانی

اخبار مربوط به حضور هیئت دولت در گوشه و کنار فارس و برنامه های رییس جمهور یکه‌تاز صفحات روزنامه های فارس است.
اعتراض جنتی به مخالفین کنسرت‌ها در فارس/ وزیر مخالف شعار و سخنرانی
به گزارش شیرازه؛ سومین شماره از سری جدید سالاد مطبوعاتی شیرازه پیش روی شماست؛ امروز روزنامه های استان فارس تحت فضای غالب حاکم بر رسانه های استان روی موج سفر دولت یازدهم به فارس بودند:
سالاد درکنار عکسی تمام صفحه از رییس‌جمهور تیتر زده: «مسوولان فارس خود را برای جذب سرمایه‌گذار آماده کنند». مشروح این تیتر هم در همین صفحه به چاپ رسیده است. صفحه پایانی هم که مثل مابقی صفحه‌ها به سفر هیئت دولت به فارس اختصاص یافته با عکس‌هایی از روحانی در مکان‌های مختلف شیراز پر شده است. از فرودگاه گرفته تا حافظیه.

سالاد تقریبا تمام صفحه اول خود را به عکسی از مراسم سخنرانی روحانی در شاهچراغ(ع) اختصاص داده و «پیام رییس جمهوری از شیراز به نیویورک» را به عنوان تیتریک خود برگزیده است. «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست» تیتر دیگر این صفحه است که به نقل از رهبر معظم انقلاب به چاپ رسیده است. ترتیب صفحات داخلی این روزنامه کاملا به هم ریخته و 4 صفحه از این صفحات که رنگی چاپ شده به موضوع سفر استانی دولت اختصاص یافته است. تیتر صفحه پایانی اما به صحبت‌های جنتی در جمع هنرمندان و فرهیختگان اختصاص داده شده که وعده داده: «دبیرخانه دائمی ادبی به شیراز اختصاص می یابد».

سالاد با صحبت‌های روحانی در جمع علما و ایثارگران کار امروز خود را شروع کرده و تیتر زده: «نزاع‌ های بنیان‌کن و خطرناک را کنار بگذاریم». صحبت های سه وزیر اطلاعات، صنعت و ارشاد هم در صفحه اول به چشم می خورد. جنتی مخالفت با کنسرت های قانونی را در شأن فارس ندانسته، «شعاری حرف زدن» محور سخنرانی نعمت زاده وزیر صنعت و معدن بوده که گفته: «با شعار و سخنرانی هیچ کارخانه‌ای فعال نخواهد شد». وزیر اطلاعات هم در جمع مردم جهرم گفته: «هیچ کس حق تخریب دیگری را ندارد». این روزنامه اما ترجیح داده صحبت های روحانی در صحن شاهچراغ(ع) را در صفحات داخلی خود به چاب برساند. این مطلب با عنوان ««با دوستان مروت با دشمنان مدارا» الهام بخش سیاست داخلی و خارجی ماست» به نقل از روحانی چاپ شده است.

سالاد پیام روحانی به تیم مذاکره کننده در نیویورک را به عنوان تیتر یک خود برگزیده و آورده «مردم به مذاکره کنندگان و سیاست مداران خود افتخار می کنند». تیتر دوم این روزنامه به موضوع تغیرات اساسی و بی سابقه در عربستان اختصاص داده شده. روز گذشته ملک سلمان با تغییر وزیر امور خارجه و ولی عهد خود، جهان را در بهت فرو برد. صحبت های رهبر انقلاب که روز گذشته در جمع تعدادی از کارگران ایراد شده، تیتر سوم این روزنامه است که در کنار عکسی بزرگ از روحانی کمتر به چشم می آید. روز گذشته رهبر انقلاب در جمع کارگران فرمودند: «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست».
نظرات بینندگان