کد خبر: ۶۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 13 اردیبهشت 94

نگرانی روحانی از پیری زودرس/ سرمایه‌گذاری دوسر باخت در شیراز

صحبت‌های روحانی در نشست خبری پایان سفر استانی هیئت دولت به فارس مهم‌ترین محور مطالب امروز روزنامه‌های فارس است.
نگرانی روحانی از  پیری زودرس/ سرمایه‌گذاری دوسر باخت در شیرازبه گزارش شیرازه؛ روزنامه های امروز شیراز بعد از دو روز تعطیلی هنوز هم متاثر از سفر هیئت دولت به فارس بودند.

نگرانی روحانی از  پیری زودرس/ سرمایه‌گذاری دوسر باخت در شیراز با تیتر «اختصاص 140 میلیارد تومان به زیرساخت‌های گردشگری فارس» کار امروز خود را شروع کرده است. این مبلغ مربوط به تکمیل هتل‌هایی است که در استان دردست احداث هستند. رییس جمهور در بازدید از تخت جمشید هم وعده تقویت صنعت گردشگری را به مردم استان داده و گفته: «پیام تخت جمشید «ما می توانیم» است». بررسی صحبت‌های اعضای هیئت دولت در سراسر استان فارس حاکی از این است که دولت همچنان خط انتقاد از دولت قبل را پیگیری می‌کند. مثلا وزیر اطلاعات در اجتماع مردم فسا گفته: «دولت یازدهم اهل شعار دادن و شلوغ بازی نیست». همچنین معاون رییس جمهور در ارسنجان با انتقاد شدید از عملکرد دولت قبل گفته: «اتمام پروژه‌های دولت قبل به 417 هزار میلیارد تومان احتیاج دارد» که این عنوان در صدر اخبار داخلی چاپ شده است. «عمل ترمیم عضله چشم در شیراز» که از تیترهای داخلی است به ابداع شیوه‌ای منحصر به فرد در ترمیم عضله چشم اشاره دارد که توسط پزشکان شیرازی و برای اولین بار در جهان صورت گرفته است.

نگرانی روحانی از  پیری زودرس/ سرمایه‌گذاری دوسر باخت در شیراز تیتر زده: «مارا زود پیر نکنید». این را روحانی در نشست خبری پایان سفر استانی مطرح کرده و گفته: «فعلا تصمیمی برای ترمیم کابینه ندارم». آیت الله ایمانی طی خطبه‌های این هفته نمازجمعه شیراز از دولت به خاطر اعتبارات تخصیص داده شده به استان تشکر و قدردانی کرده که در صفحات داخلی به چشم می‌خورد. چیت چیان در جریان سفر هیئت دولت به شیراز گفته: «نگران شیراز بودیم». این گفته وزیر نیرو مربوط به کمبود شدید منابع آبی در سال 93 است که با همت مسئولین و کمک مردم برطرف شد. و در پایان سرمایه‌گذاری دوسر باخت در فارس از دید کاریکاتوریست این روزنامه؛

نگرانی روحانی از  پیری زودرس/ سرمایه‌گذاری دوسر باخت در شیراز

نگرانی روحانی از  پیری زودرس/ سرمایه‌گذاری دوسر باخت در شیراز وعده رییس جمهور در جمع شورای اداری استان را تیتر یک خود کرده و آورده: «پالایشگاه دوم شیراز از منابع صندوق توسعه ملی اجرا می شود». روحانی در این جلسه گفته: «مخالفان باید حرف و نظرشان را آزادانه بیان کنند». این درحالی است طی این دولت بارها به منتقدان توسط شخص رییس جمهور با الفاظی مانند «بی سواد»، «بی شناسنامه»، «به جهنم» و... توهین شده. «عکس نشست خبری روحانی در شیراز هم به عنوان عکس صفحه اول و با تیتر «گره کور معادن سنگ فارس باز شد» به چاپ رسیده است. این روزنامه در صفحات داخلی خود به خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز هم اشاره کرده و به نقل از آیت الله ایمانی تیتر زده: «مسئولان پیگیر جدی مساعدت‌های دولت تدبیر و امید در فارس باشند». اما تیتر داخلی دیگر این روزنامه مربوط به خیّرینی می‌شود که به مناسبت ولادت امیرمومنان(ع) موجبات آزادی 30 زندانی جرایم غیرعمد را در فارس فراهم کرده‌اند. وزیر آموزش و پرورش هم در جمع مردم اقلید با انتقاد از دولت قبل گفته: «استخدام های گذشته بدون تدبیر و تعقل صورت گرفت و ما را با مشکل مواجه کرده است».

نگرانی روحانی از  پیری زودرس/ سرمایه‌گذاری دوسر باخت در شیراز با هیبتی متفاوت به چاپ رسیده است. تیتر انتخابی این روزنامه بر خلاف بقیه روزنامه‌ها ارتباطی با سفر روحانی به فارس ندارد. «هیچ قدرتی توان جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی را ندارد» که به نقل از معاون سازمان بسیج مستضعفین تیتر شده است. عکس روحانی در تخت جمشید و تیتر «پیام تخت جمشید، «ما می‌توانیم» است» که به نقل از رئیس جمهور چاپ شده که در واقع تیتر دوم صفحه اول را به خود اختصاص داده است. یادداشت امروز سردبیر این روزنامه هم حکایت از گله شدید وی از دولت دارد. نویسنده از کم توجهی به خبرنگاران در جریان این سفر استانی و بی‌مهری‌هایی که صورت گرفته ابراز انتقاد کرده است. نشست وزیر بهداشت در برج پژوهشی شیراز و حضور وزیر کشور در جشن روز کارگر هم از دیگر مطالب داخلی این روزنامه است.
نظرات بینندگان