کد خبر: ۶۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 3 خرداد 94

زمین زیرپای هخامنشیان دهان باز کرد/ 3 پروژه بزرگ فارس روی نقطه ممنوعه

موضوع تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست فارس با تمام حاشیه‌های آن در تمام روزنامه‌های امروز منعکس شده است.
زمین زیرپای هخامنشیان دهان باز کردبه گزارش شیرازه؛ گزیده‌ای از روزنامه‌های امروز را تقدیم شما خوانندگان محترم می‌کنیم؛

زمین زیرپای هخامنشیان دهان باز کرد در نگاه اول به صفحه نخست این روزنامه‌ی 12 صفحه‌ای، موضوعاتی کشوری را می‌بینیم که مجالی برای تیترهای استانی باقی نگذاشته‌اند. سخنان رهبر انقلاب در جمع شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن تیتر یک این روزنامه است. ایشان در این دیدار فرموده‌اند: «ایستادگی مقابل قدرت ها، نسخه علاج مشکلات دشمنان اسلام است».

عکس صفحه اول این روزنامه مربوط به موضوع عدم واریز بنزین یارانه‌ای خرداد ماه است که با تیتر «قیمت بنزین چه تغییری خواهد کرد؟» به چاپ رسیده است.

زمین زیرپای هخامنشیان دهان باز کرد گوشه‌ای دیگر از صحبت‌های رهبر انقلاب را تیتر یک خود کرده: «هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است».

عکس امروز این روزنامه مناسبتی انتخاب شده و مربوط به آزادی خرمشهر است که با تبریک به مناسبت این روز بزرگ مزین شده است.

نیمه‌ی پایینی صفحه نخست این روزنامه به گفت‌وگوی یکی از خبرگزاری‌ها با حسن قشقاوی از مقامات وزارت امور خارجه اختصاص یافته است. قشقاوی گفته: «نمی‌توان قطعی گفت اگر به عمره ادامه می‌دادیم، حوادث مشابهی اتفاق می‌افتاد». این مطلب با عنوان «ممنوع الورود نداریم» چاپ شده است.

صفحه سوم این روزنامه با چهره‌ای جدید دیده می‌شود؛ نیمی از صفحه که به همان عکس صفحه نخست اختصاص یافته. نیمه دوم هم دو عنوان را در خود جا داده است؛ یکی گزارشی از تودیع و معارفه مدیران محیط زیست با تیتر «از افشاگری القاصی مهر تا اتمام حجت کیخا» . تیتر دوم هم مربوط به سردار ابراهیمی است که گفته: «فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر داد».

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس به دیدار هیئت تحریریه این روزنامه رفته که این دیدار با تیتر «تلاش ما ایجاد همگرایی بین حوزه و رسانه است». این خبر هم در صفحه چهارم این روزنامه جای گرفته است.

زمین زیرپای هخامنشیان دهان باز کرد تیتر یک خود را به دفاع تمام قد رییس دادگستری فارس از مدیر برکنار شده سازمان محیط زیست اختصاص داده است. القاصی مهر در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست فارس گفته: «اگر مدیری وظایفش را به خوبی انجام داد نباید او را از صحنه خارج کرد». القاصی مهر در این جلسه به انتقاد از ورود مسایل سیاسی به حوزه محیط زیست پرداخته و گفته: «به چه قیمتی می خواهیم اشتغال و سرمایه گذاری داشته باشیم؟». این تیتر به همراه عکسی از القاصی مهر و گزیده ای از صحبت هایش در این مراسم، بخش قابل توجهی از صفحه نخست را اشغال کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه معارفه مدیر کل محیط زیست در جواب به القاصی مهر گفته که این عزل ربطی به موضوع پالایشگاه شیراز یا پارک بمو ندارد. وی همچنین با اشاره به معادن منطقه بهرام گور گفته: «راه حفظ محیط زیست این نیست که جلوی توسعه صنعت گرفته شود». این مطلب هم در صفحه نخست تیتر شده است.

یکی از صفحات داخلی این روزنامه هم تمام و کمال به مباحث مطرح شده در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل سازمان محیط زیست فارس اختصاص یافته است.

وضعیت بحرانی فروچاله‌های تخت جمشید موضوع دیگر صفحه نخست است که با «زمین زیرپای هخامنشیان دهان باز کرد» تیتر شده است. لازم به ذکر است وجود چاه های غیرمجاز در فارس و کاهش بی سابقه سطح آب های زیرزمینی باعث ایجاد فروچاله هایی در سراسر استان شده است که این فروچاله‌ها به تهدیدی برای این بنای تاریخی تبدیل شده‌اند.

دو خبر حوزه درمان هم در صفحات داخلی خودنمایی می‌کند؛ اول گزارشی از قیمت‌های چند گزاف آزمایشگاه‌های خصوصی و دوم آغاز پایلوت نسخه نویسی الکترونیکی در جهرم که با تیتر «نسخه های الکترونیکی جای خط بد پزشکان را می‌گیرد» دیده می‌شود.

زمین زیرپای هخامنشیان دهان باز کرد تیتر یک خود را به صحبت‌های سخنگوی وزارت خارجه اختصاص داده و صحبت‌های رهبر انقلاب را هم در این صفحه به چاپ رسانده اما در جایگاه تیتر سوم.

«دومین جشنواره روابط عمومی های استان فارس نفرات برتر خود را شناخت» که تیتر دوم این روزنامه است با عکسی از این مراسم کار شده است. این خبر را می‌توانید در سومین صفحه این روزنامه ببینید.

زمین زیرپای هخامنشیان دهان باز کرد تیتر یک خود را به صحبت‌های معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص داده است. کیخا در مراسم معارفه مدیر کل محیط زیست فارس خبر داده: «مجوز معادن آهن بهرام گور، سد تنگ سرخ و پالایشگاه دوم شیراز صادر نخواهد شد». این مطلب با تیتر «3 پروژه بزرگ فارس روی نقطه ممنوعه» چاپ شده است.

عکس امروز امام به موضوع سالروز فتح خرمشهر اختصاص یافته که با «فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر داد» به نقل از مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تیتر شده است.

یادداشت امروز بحث چند ساله‌ی هیئت امنای مجموعه‌های تاریخ فرهنگی را بررسی کرده است. این طرح که در سال 88 تصویب شده هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. این یادداشت به صورت خاص به بررسی این موضوع در مورد تخت جمشید و پاسارگاد پرداخته است که با تیتر «انتظار در تخت جمشید» خودنمایی می‌کند.
نظرات بینندگان