کد خبر: ۷۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۴

مدیر امور اراضی فارس: تغییر کاربری‌های غیرمجاز مهم‌ترین چالش حوزه زمین در فارس است

کریمی گفت: در سال جاری در شش شهرستان اکیپ‌های گشت ویژه اراضی کشاورزی راه‌اندازی شده که درصدد توسعه به سایر شهرستان‌ها نیز هستیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، کریمی در اولین گردهمايي سراسری رؤسای ادارات واگذاری مدیریت‌های امور اراضي استان‌ها با ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های مدیریت امور اراضی در حوزه واگذاری زمین برای طرح‌های مختلف کشاورزی و غیر کشاورزی گفت: مهم‌ترین چالش حوزه زمین در استان فارس تغییر کاربری‌های غیرمجاز و خرد شدن اراضی کشاورزی است.

وی افزود: در سال جاری در شش شهرستان اکیپ‌های گشت ویژه اراضی کشاورزی راه‌اندازی شده که درصدد توسعه به سایر شهرستان‌ها نیز هستیم.

مدیر امور اراضی استان فارس خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این گردهمایی، تعیین برنامه اجرایی سالانه مدیریت‌های امور اراضی در زمینه واگذاری برای فعالیت‌ها و طرح‌های کشاورزی (زراعت و باغ) وابسته به بخش کشاورزی (دامداری، مرغداری، پرورش آبزیان و غیره) غیرکشاورزی (صنعتی، خدماتی، گردشگری و غیره) سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در واگذاری و توسعه اراضی و هم‌چنین به‌منظور تبادل‌نظر، هماهنگی و ایجاد وحدت رویه بیشتر در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها است.

عدم اجرای طرح آمایش سرزمینی و کمبود اعتبارات از چالش‌های مدیریت زمین است

محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این گردهمایی اهم چالش‌های مدیریت زمین را، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، خرد شدن و تفکیک اراضی کشاورزی، عدم صدور اسناد مالکیت و کاداستر اراضی کشاورزی، عدم جرم‌انگاری تخلفات حوزه زمین و زمین‌خواری، عدم اجرای طرح آمایش سرزمینی و کمبود اعتبارات، تجهیزات و امکانات جهت حفاظت از اراضی کشاورزی دانست.

وی بیان داشت: البته در دو سال اخیر فعالیت‌های خوبی از طرف سازمان امور اراضی کشور در جهت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی انجام شده که می‌توان به راه‌اندازی اکیپ‌های گشت ویژه حفاظت از اراضی و ارتقاء جایگاه این سازمان نام برد.

نظرات بینندگان