کد خبر: ۷۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 28 مرداد 94

روایتی جدید از حادثه بیمارستان ممسنی/ 900 دختر عقد کرده شیرازی چشم انتظار مساعدت خیرین/ رصد عملکرد فرمانداران توسط استانداری

روزنامه های امروز شیراز گزارش های متفاوتی را به چاپ رساندند از بیکاری گرفته تا تکدی گری در لباس فقر و خشک شدن حوض سعدی.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اشاره به تصویب برجام در شورای عالی امنیت ملی و تایید این مصوبات توسط رهبر انقلاب، گفته: «برجام نیازی به تصویب مجلس ندارد». تیتر یک امروز هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

عکس امروز مربوط به موضوع بیکاری زنان و خبر معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی است که با اشاره به دو برابر بودن نرخ بیکاری زنان نسبت به مردان گفته: «سیر بیکاری زنان روند نزولی دارد».

و کاریکاتور امروز این روزنامه؛

سالاد

سالاد قیمت اجناس و خدمات همیشه در فرودگاه ها با تفاوت چشمگیری گران تر از قیمت های بیرون بوده است و این تفاوت قیمت گاهی تا چند برابر قیمت درج شده بر روی آن کالا است. گزارش امروز این روزنامه هم با همین موضوع به تیتر یک آمده است: «گردشگران نقره داغ می شوند». نویسنده به یکی دو قیمت اشاره ای کرده و گفته در فرودگاه های جهان این مسئله کاملا برعکس است و قیمت اجناس در فرودگاه ها کمتر از بیرون است.

استاندار فارس در گفتگوی اختصاصی با این روزنامه با اشاره به انتصاب معاون سیاسی و امنیتی استان گفته: «عملکرد فرمانداران را رصد می کنیم». افشانی برگزاری دقیق و صحیح انتخابات پیش رو و اجرای سیاست های عمومی دولت را از جمله انتظاراتی خوانده که دولت از فرماندارانش دارد. عکس امروز صفحه نخست به همین موضوع اختصاص یافته است.

«قتل عام باغ ها» تیتری است که نویسنده یادداشت امروز برای یادداشت خود انتخاب کرده است. وثوقی در یادداشت خود آتش زدن باغ ها را راه جدیدی برای تغییر کابری آن عنوان کرده و گفته باغ های قصردشت میراثی صد ساله برای شیراز است. وی همچنین به انتقاد برخی از سازمان های دولتی پرداخته که بی توجه به حفظ منابع طبیعی و باغ های شیراز دست به قتل عام این باغ ها می زنند.

سالاد شیرازی ها دروازه کازرون را به بوی نا مطبوع ماهی و زباله های میوه و سبزیجات می شناسند. آلودگی هایی که تا کنون فکری برای ساماندهی آن نشده و هیچ نظارتی برای این موضوع وجود ندارد. نیم نگاه اما موضوع شیوع سالک در این منطقه را مورد بررسی قرار داده است که به جان کودکان این منطقه از شهر افتاده است. مردمی که از نظر سطح درآمد و سطح بهداشت در شرایط مناسبی نیستند. تیتر یک و عکس صفحه نخست امروز به همین موضوع اختصاص یافته است: «دروازه ای که سالک از آن می گذرد».

خبر انتصاب پژوهش به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس با عکسی از وی در کنار تیتر یک این روزنامه کار شده است. «سیاسی ترین معاونت استانداری فارس به پژوهش رسید» تیتری است که برای این موضوع انتخاب شده است.

سالاد اگر شما هم طی ده روز گذشته روزنامه ی خبر جنوب را رصد کرده باشید مشاهده خواهید کرد که بهجت حقیقی مدیر کل تعاون روستایی پای ثابت گزارش های این روزنامه در حوزه ی کشاورزی است. وی این بار از مافیای «پای مرغ»  خبر داده و گفته است:« به دلیل اعمال تحریم ها صادرات«پای مرغ» عملا وجود نداشته و قرار بر امحای آنها بوده است، دراین مدت هر چه پیگیری کردم خبر و اثری از امحاء ندیدم، لذا به منظور جلوگیری از ورود دلالان و مافیا در این بخش برنامه ریزی هایی انجام داده ایم تا مافیای این قضیه را بشکنیم»

حرف و حدیث ها در مورد پرونده حادثه بیمارستان ممسنی همچنان ادامه دارد. خبر جنوب در شماره امروز خود به نقل از یک منبع آگاه  نوشته:«روز حادثه به بازپرس کشیک گزارش می شود که یک مرد در شهرستان به طرز مشکوکی فوت کرده و زنی نیز مجروح شده است و به محض گزارش این موضوع، بازپرس پرونده راهی صحنه شده و پس از حضور در محل متوجه می شود که گزارش رسیده صحت دارد و یک زن نیز که به شدت مجروح شده به بیمارستان انتقال یافته است.بازپرس پرونده سریعا به بیمارستان می رود تا از زن جوان موضوع را جویا شود زیرا تنها شاهد و مطلع این حادثه وی بوده است زمانی که بازپرس بر بالین زن مجروح حاضر می شود وی مدام کلمه «سوختم» را عنوان می کند و به دلیل اینکه در وضعیت مناسبی نبوده بازپرس از اتاق خارج تا وضعیت هوشیاری زن را از پزشک جویا شود و هم اینکه او را در وضعیتی که داشته  قرار دهد. در این میان بر اساس فیلمی که از دوربین مداربسته بیمارستان بدست آمده و با توجه به حرکات صورت بازپرس و پزشک اینگونه به نظر می رسد که بین آنها بگو و مگو اتفاق می افتد. چند لحظه بعد بازپرس از سالن خارج و در حیاط بیمارستان با تلفن صحبت می کند. حال مشخص نیست که آیا تلفن وی زنگ خورده و آنجا را ترک کرده و یا اینکه پس از بگو ومگو از سالن خارج شده و با کسی تماس گرفته است. در این میان دادیاری که با بازپرس بوده نیز در سالن با هم صحبت می کنند که به دلیل اینکه صدایی در دست نیست موضوع گفتگو مشخص نیست. پس از دقایقی آنها بیمارستان را ترک کرده اند تا اینکه یک مامور به بازپرس مراجعه و مدعی می شود که خانم جراح با وی برخورد بدی داشته که در این خصوص دستور قضایی صادر می شود. سپس با صدور دستور قضایی یک مامور زن به همراه ماموران دیگری برای دستگیری وی به محل رفته تا اینکه این پزشک را در حالی که در پارکینگ با مادرش بوده دستگیر می کند. به دلیل اینکه وی در پارکینگ بوده هیچ گونه فیلمی در دست نیست اما بر اساس فیلم هشت ساعته ای که از بیمارستان موجود است به هیچ وجه در سالن بیمارستان زد وخوردی رخ نمی دهد و تمام این ادعا ها مبنی بر کتک خوردن جراح در داخل بیمارستان کذب است. از نحوه ی دستگیری وی در پارکینگ فیلمی در دست نیست البته در این میان باید به این موضوع توجه کرد که چرا مادر وی در پارکینگ بوده و این فرضیه که آیا پزشک منتظر بوده که دستگیر شود نیز قابل بررسی است. زمانی که این پزشک سوار خودرو پلیس می شود یک آمبولانس مربوط به بیمارستان بدون بیمار آژیر کشان دقایقی پشت سر خودرو پلیس می رود که این مساله هم قابل پیگیری است که چه دلیلی دارد آمبولانس آژیر کشان دنبال خودرو برود. مسئله قابل بررسی دیگر مربوط به جلسه ای است که ساعت یک بامداد همان روز در بیمارستان توسط رئیس بیمارستان گرفته و از پزشکان خواسته می شود که فردای آن روز تحصن کنند. اگر مساله ای بوده باید از طریق قانونی توسط مراجعه ذیربط پیگیری می شد. انجام اینگونه اقدامات قابل بررسی است در این میان پس از گزارش موضوع به دستور رئیس کل دادگستری استان بلافاصله پزشک زن آزاد می شود. در حاضر بررسی این پرونده از زوایای مختلف در دستور کار است و پس از بررسی ذقیق اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص صورت می گیرد».

«900 دختر عقد کرده شیرازی بی جهیزیه مانده اند»، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز با اشاره به این که بیش از سه هزار دختر دم بخت در این شهرستان نیازمند مساعدت و کمک های مردمی هستند گفته: «بیش از 900 دختر عقد بسته و چشم انتظار مساعدت خیرین برای تامین جهیزیه آماده دریافت کمک خیرین هستند» گفتنی است خیرین استان فارس در کشور  نسبت به سایر استان ها پیشتاز هستند و جا دارد بار دیگر در این امر خداپسندانه شتاب کنند.

«ماهی های حوض سعدی به علت برق گرفتگی مردند»، خبر جنوب در گزارشی به حوض معروف سعدی شیراز و خشک شدن آن پرداخته و نوشته است:« از اواخر سال 92 بود که جریان آب در حوض سعدی با کاهش چشمگیری همراه شد ولایروبی قنات در چندین مرحله هم این حوض تاریخی را پر آب نکرد. مرگ ماهی ها و بوی نامطبوع حوض ماهی تنها بخشی از مصائبی است که این روزها مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدی با آن روبه رو شده است». مدیر مجموعه ی سعدی می گوید:«طی بررسی های به عمل آمده مشخص شد مرگ اکثر ماهی های قنات به دلیل برق گرفتگی بوده است. در مرحله لایروبی قنات، کابل های متعدد  برق دیده شده که متعلق به پمپ های مکنده آب می باشد و این موضوع نشان می دهد که برداشت آب قنات به صورت کاملا غیر قانونی صورت می گیرد»

سالاد گزارشی از وضعیت متکدیان را تیتر یک خود کرده است: «تکدی گری در لباس فقر جولان می دهد». نویسنده با بررسی این موضوع در سطح شهر از درآمد متوسط 200 تا 300 متدکدیان گفته و آورده: «بیش از 90 درصد از افراد متکدی، کودکان اتباع خارجی هستند». تصویر امروز صفحه نخست هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

تیتر دیگری هم از استان فارس در صفحه نخست به چشم می خورد؛ «اختلاف سلیقه، مانع همراهی برای عمران کشور نیست» به نقل از استاندار در دیدار با آزادگان در نیم صفحه پایینی این روزنامه کار شده است.

نشست خبری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم با تیتر «وجود 26 هزار چاه غیر مجاز در بحران خشکسالی، نشان از سهل انگاری است» در سومین صفحه این روزنامه کار شده است.

نظرات بینندگان