کد خبر: ۷۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 31 مرداد 94

«چهره اعتیاد در آینه سنگ سیاه»/ 19 هزار فرصت شغلی که به بیکاران فارس چشمک می زند

دهه کرامت و حضور مسئولین کشوری در شیراز برای بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) موضوعی است که همه روزنامه های شیراز به آن پرداخته اند.
به گزارش شیرازه؛

سالاد به نقل از لاریجانی در جلسه شورای اداری استان تیتر زده: «غافلگیر نشدیم». این گفته لاریجانی با تفسیر به رای این روزنامه، «دفاع تمام قد رییس مجلس از توافق هسته ای» خوانده شده است. البته نباید فراموش کنیم که این روزها گرایشات لاریجانی بیشتر به سمت دولت است. علاوه بر تیتر یک، عکس امروز هم به حضور لاریجانی در شیراز اختصاص یافته است.

و کاریکاتور امروز این روزنامه؛

سالاد

سالاد هم تیتر یک خود را به صحبت های لاریجانی در جلسه شورای اداری استان اختصاص داده است: «اساس توسعه کشور باید بر اساس عقلانیت باشد».

اغلب تیتر های داخلی این روزنامه هم به موضوع سفر لاریجانی و رییس دفتر رهبر انقلاب به شیراز مربوط است که با تیتر های مختلفی کار شده اند: «طرح تجزیه کشور های اسلامی، برای ایجاد لانه فساد است» به نقل از رییس دفتر رهبر انقلاب، «طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) با تغییر دولت ها دچار مشکلاتی شده است» به نقل از آیت الله ایمانی و «اهداف عای انقلاب تنها در سایه اقتصاد پویا محقق می شود» به نقل از لاریجانی در جمع زائران شاهچراغ(ع).

خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز که به امامت آیت الله ایمانی برگزار شد به طور کامل در صفحه 8 و با تیتر «شایسته سالاری ملاک واگذاری مسئولیت است» به چاپ رسیده است.

سالاد روزنامه خبرجنوب در آخرین شماره مردادماه 94 خود، مخاطبان خود را با تیتر« 206 هزار بیکار نتوانستند 19 هزار فرصت شغلی را در فارس پر کنند»، مهمان صفحه اول بخش استانی کرده است.


سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: کارفرمایان در سال گذشته 35 هزار فرصت شغلی به کاریابی ها معرفی کرده اند که آنها توانستند تنها به 16 هزار تقاضای کارفرمایان پاسخ مثب بدهند، این در حالی بود که بیش از 41 هزار نفر در کاریابی ها ثبت نام کرده بودند و این یعنی 19 هزار فرصت شغلی وجود دارد اما کسی نیست تخصصی در این باره داشته باشد! این سخنان مختاری بار دیگر نمک بر زخم «دانشگاه های مدرگ گرا» پاشید. مراکز علمی که تمام همتشان این است که چه تعداد دانشجو از آن دانشگاه فارغ التحصیل شده است و هیچ تعهدی به تخصص فارغ التحصیلان ندارد. از طرفی نباید فراموش کرد که «کارشناسان بیکار» هم علاقه ای برای کسب تجربه و تخصص در حوزه تحصیلی خود ندارند!

شرط بیمارستان برای ساخت بیمارستان موضوع دیگری است که این روزنامه به نقل از خبرگزاری فارس به آن پرداخته است. مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفته، ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در هر شهر نیازمند جمعیت بیمه شده بیش از 150 هزار نفر است. این شرط جالب یکی از بزرگترین و ثروتمندترین سازمان های بیمه گر کشور در حالی مطرح می شود که بجز چند شهرستان، عمده شهرهای فارس زیر 150 هزار نفر جمعیت دارند.

سالاد تمام تیتر های صفحه نخست مربوط به مطالب صفحه 2 این روزنامه است. خبر حضور لاریجانی در شیراز به حاشیه صفحه نخست کشانده شده و با «با رافتار های روزمره نمی توان کشور را به توسعه پایدار رساند».

دو گزارش در شماره امروز این روزنامه به چشم می خورد؛ گزارش اول از معتادان منطقه سنگ سیاه وضع نابسامان اعتیاد در این نقطه از شیراز است که با تیتر «چهره اعتیاد در آینه سنگ سیاه» خود را به تیتر یک این روزنامه کشانده است. این گزارش با تصویر تکان دهنده ای از یک معتاد در صفحه نخست خودنمایی می کند. نویسنده به سراغ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان رفته و در این رابطه با وی به گفتگو نشسته است. تولایی با اعلام خبر افتتاح مراکز بازپروری جدید گفته مراکز دی آی سی را از محدوده اطراف حرم و بافت تاریخی منتقل کرده ایم.

گزارش دوم مربوط به پارک های شیراز است که این روزها و در بحبوحه سفر های تابستانی تبدیل مکانی برای نصب چادر مسافران شده است. نویسنده این گزارش به بررسی این موضوع در سطح شهر شیراز پرداخته و تیتر «فصل تابستان و ماجرای تکراری چادر خوابی در هتل پارک های بی ستاره شیراز!» را برای گزارش خود انتخاب کرده است.

سالاد هم مانند عصر مردم صحبت های لاریجانی را تفسیر به رای کرده و از دفاع تمام قد لاریجانی از توافق گفته و تیتر زده: «ایران نیازمند نهضت سرمایه گذاری است».

عکس امروز مربوط به ششم ذی القعده و سالروز بزرگداشت مقام شاهچراغ(ع) است که با «شاهچراغ(ع) گلباران شد» تیتر شده است.

موضوع آلودگی هوا در شهرهای بزرگی همچون تهران اراک و شیراز دستمایه یادداشت امروز است که به مشکلاتی پرداخته که با وجود این آلودگی ها ایجاد می شود.

نظرات بینندگان