کد خبر: ۷۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 29 شهریور 94

درخواست استاندار فارس برای تغییر5 فرماندار/ستون تاریخی باغ ارم صندلی گردشگران شد

اجلاسیه پیرغلامان فرصتی طلایی، شب طارمی کوچه پس کوچه های ادبیات شیراز از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «اجلاسیه پیرغلامان فرصتی طلایی برای آغاز رویدادی فرهنگی است» را غیب پرور در دیدار با برگزار کنندگان این اجلاسیه گفته که تیتر یک امروز به همین موضوع اختصاص یافته است.

وقوع سیل در تهران که منجر به مرگ 5 تن از هموطنان شده به موضوع عکس امروز تبدیل شده و با «5 قربانی سیل در تهران» تیتر شده است.

صدر اخبار داخلی امروز به رییس سازمان دانش آموزی فارس اختصاص یافته که در آستانه شروع مدارس به میان خبرنگاران آمده و گفته: «در راستای ساماندهی سرویس مدارس با هیچ کس تعارف نداریم».

سالاد «ستون تاریخی باغ جهانی ارم صندلی گردشگران شد!»،« نیم ستونی تاریخی در باغ جهانی ارم، بیش از یک سال است که در گوشه ای بر روی زمین رها شده و به تازگی مردم و کارمندان این مجموعه از ان به عنوان صندلی استفاده می کنند!»آن طور که یک فعال و دوستدار میراث فرهنگی فارس گفته:« این نیم ستون که به گونه کامل در پایه و بدنه تراش خورده است در نزدیکی کوشک تاریخی باغ جهانی ارم قرار گرفته  و احتمال اینکه در جریان مرمت بنا به کناری گذاشته شده وجود دارد فرم و نمونه تراش بر روی این ستون مانند ستون های پایان زندیه و قاجاریه است» مدیر باغ ارم نیز در این باره بیان داشته:«قدمت و اصالت این ستون مشخص نیست. این ستون از سنگ گندمک و تراش خوردگی های متعددی هم دارد و به طور حتم در عصر حاضر از این نوع ستون ها دیگر ساخته نمی شود»

«درخواست استاندار فارس برای تغییر5 فرماندار»،خبر جنوب در شماره امروز خود به نقل از یک خبرگزاری آورده است «استاندار فارس در نشست با فعالان سیاسی شهرستان مهر گفته:برای تغییر یک مدیر باید به یقین برسم و فریاد و فشار بر تصمیم تاثیرگذار نیست» افشانی بیان داشته:«در حال حاضر درخواست تغییر 5 فرماندار را داده ام» گفتنی است موج تغییرات مدیران در دولت یازدهم همچنان ادامه دارد و فارس نیز که طی2  سال عمر دولت تدبیر و امید 2  استاندار را به خود دیده از این قاعده مستثنی نیست. به نظر می رسد  فرمانداران شهرستان های گراش، کوار،کازرون و پاسارگاد بیشتر از بقیه در تیررس تغییرات باشند.

سالاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در گفتگوی اختصاصی خود با این روزنامه گفته: «گره کور ترافیک شیراز فقط با اجرای طرح ترافیک گشوده می شود». وی به بررسی روند این موضوع در شیراز پرداخته و از اقداماتی گفته که در این راستا انجام شده است.

از جمله عناوین داخلی این روزنامه هم می توان به «برپایی 1412 برنامه در هفته دفاع مقدس» به نقل از سردار مینایی فرد و «برگزاری آنلاین کلاس ها در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد دانشجویان» به نقل از رییس دانشگاه پیام نور فارس اشاره کرد.

سالاد نشست خبری رییس سازمان دانش آموزی فارس به تیتر یک این روزنامه هم کشانده شده است: «سرویس مدارس، دغدغه یا امنیت خاطر؟». این مطلب که در صدر اخبار داخلی هم جا گرفته به نقل از کلاری آورده: «95 هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می کنند».

گفتگوی اختصاصی این روزنامه با مدیرعامل بنیاد نابینایان توانگران کار آفرین فارس هم در صفحات داخلی این روزنامه و با «از مسکوت ماندن قانون 16 ماده ای تا حضور نابینایان در مدارس عادی» تیتر شده است. این قانون در مورد سهمیه آموزشی و استخدام معلولین است توسط دولت ها نادیده گرفته شده است. ذوالانوار هم در این رابطه گفته: «عدم بازنگری قوانین معلولین یکی از غفلت های قابل سرزنش است». این مطلب در هشتمین صفحه امروز به چاپ رسیده است.

سالاد تیتر زده: «5 فرماندار در لیست تغییر». در فاصله کوتاهی که به انتخابات مجلس باقی مانده است افشانی با ارسال نامه ای به وزارت کشور خواستار تغییر 5 فرماندار شده است. هنوز از اسامی فرماندارانی که قرار است تغییر کنند و گزینه های جایگزین آنها خبری منتشر نشده است.

«شب طارمی کوچه پس کوچه های ادبیات شیراز را روشن کرد» عنوانی است که برای عکس امروز انتخاب شده است. انجمن مفاخر فارس در اولین شب از شب های هنر و ادبیان از یدالله طاهری تجلیل کرده اند.

بعد از افشا شدن زمین خواری در گردنه حیران کم کم سر و صدای زمین خواری های دیگر در نقاط خوش آب و هوای کشور بلند شد و بررسی ها نشان داد که در این موضوع در ابعاد گسترده ای ریشه دوانده است. یادداشت امروز با همین سوژه به بررسی زمین خواری ها در کشور و علل و عوامل آن پرداخته است.

نظرات بینندگان