کد خبر: ۹۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

نخستین جشنواره ورزش و طبیعت در شیراز برگزار می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ ورزش و طبیعت در شیراز خبرداد.

 به گزارش شیرازه به نقل از اداره ارتباطات سازماننخستین جشنواره ورزش و طبیعت در شیراز برگزار می‌شود فرهنگی،اجتماعی،ورزشی شهرداری شیراز، احمد همتی از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ ورزش و طبیعت در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره مردمی با شعار حفظ باغات قصردشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باغ‌های قصرالدشت سابقه دیرینه تاریخی دارند، وسعت این باغ‌ها در روزگارانی که سابقه آن به یک قرن نیز می‌رسد بیش از  سه هزار و 500 هکتار بوده است خاطرنشان کرد: این‌باغ‌ها ریه تنفسی شهر محسوب شده و میوه‌های خوش طعم باغ‌های قصردشت نیز معروف بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اینکه با گذشت سال‌های سال، امروز وسعت این باغ‌های زیبا به یک‌هزار هکتار رسیده است تصریح کرد: شیراز همواره به باغ‌های سرسبز و خرم معروف بوده است و باید این باغات حفظ و نگهداری شود و گسترش یابد.

همتی بیان کرد: به منظور فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و نگهداری باغ‌های شیراز به ویژه باغات قصردشت که در سالم‌سازی محیط و هوای شهر نقش مهمی دارند و گسترش این فرهنگ برای برگزاری نخستین جشنواره بزرگ ورزش و طبیعت در بوستان جدید سیب‌زار محله قصردشت شیراز برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش با محیط زیست و هوای سالم و طبیعت مرتبط است برگزاری این جشنواره ورزشی تدارک دیده شده عنوان کرد: در نخستین جشنواره ورزش و طبیعت که روز جمعه 25 تیرماه با حضور مردم برگزار خواهد شد اجرای یک سری برنامه‌های فرهنگی ورزشی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: این برنامه‌ها ساعت 6 صبح با قرائت دعای ندبه آغاز شده و با اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی مختلف و متنوع با همکاری برخی از هیئت‌های ورزشی و با حضور ورزشکاران و جوانان و مردم ادامه پیدا می‌کند.

همتی با بیان اینکه در این جشنواره بر برگزاری و اجرای یک سری مسابقات و ورزش‌های خیابانی و پارکی تاکید شده است گفت: گسترش فرهنگ ورزش، توسعه و گسترش ورزش‌های قابل اجرا در پارک‌ها و بوستان‌ها، گسترش فرهنگ حفظ و نگهداری و توسعه باغات شهر و فضای سبز از جمله اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی همچون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، مسابقات دارت، طناب‌کشی، طناب‌زنی کودکان و غیره در قالب این جشنواره نیز پیش‌بینی شده است بیان کرد: در روز برگزاری جشنواره مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تست‌های غربالگری مختلف مانند فشارخون، قند خون و غیره را برای مردم انجام می‌دهند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز عنوان کرد: این برنامه مردمی با تلاش مدیریت تربیت بدنی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اجرا خواهد شد و در برگزاری آن شهرداری منطقه 6 شیراز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یاوران شورا و پایگاه‌های مقاومت محله قصردشت و برخی هیئت‌های ورزشی همکاری دارند.

نظرات بینندگان