کد خبر: ۹۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵

تیم قشقایی شیراز شگفتی ساز جام حذفی فوتبال شد/حذف پرسپولیس تهران توسط جوانان جویای نام فارسی

از مرحله یک سی و دوم جام حذفی فوتبال ایران یادواره آزادسازی خرمشهر، تیم فوتبال قشقایی شیراز با حذف پرسپولیس تهران در ضربات پنالتی موفق به صعود به مرحله بعدی مسابقات شد.

به گزارش شیرازه این دیدار عصر امروز و از ساعت 15 به میزبانی تیم قشقایی شیراز در ورزشگاه حافظیه برگزار شد. قشقایی نماینده فوتبال شیراز در لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حالی میزبان پرسپولیس تهران بود که بر خلاف بازیهای گذشته، نیمی از جمعیت ورزشگاه حافظیه شیراز به هواداران این تیم شیرازی اختصاص داده شده بود. این دیدار راس ساعت 15 با سوت محمدحسین زاهدی فرد آغاز شد.

تیم قشقایی شیراز شگفتی ساز جام حذفی فوتبال شد/حذف پرسپولیس تهران توسط جوانان جویای نام فارسی


ترکیب قشقایی شیراز:

علی اسدی، محسن رضوی، حسین کوشکی، حمید سفیدگری، محمد شریف زاده، مهدی شیری، هادی مرادی، سهیل نیک نام، علی نگارنده، محمد جواد زارعی، هادی خادم

تعویض ها: فرزاد رضایی(69)، مجید چابک(88)، مسعود اسدی(120)

اخطارها: مهدی شیری(37)، فرزاد رضایی (105)


ترکیب پرسپولیس:

رادو بوژیداد، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، محمد آرام طبع، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، احمد نورالهی، امید عالیشاه، ولادمیر پری تاو، علی علیپور

تعویض ها: فرشاد احمدزاده(45)، شهاب زاهدی(70)، احسان عمران زاده(82)

اخطارها: محسن مسلمان(45)، فرشاد احمدزاده(89)، شهاب زاهدی(102)


ورزشگاه حافظیه شیراز – تعداد تماشاگران : 10هزار نفر

نتیجه :  قشقایی شیراز 6 - پرسپولیس تهران 5


لحظات حساس بازی:

دقیقه 3 : سانتر آرام طبع و ضربه سر دیدنی ولادمید پری از کنار دروازه قشقایی به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 7 : دومین موقعیت حساس این بازی نیز توسط پرسپولیس ایجاد شد و ضربه علیپور را علی اسدی به خوبی مهار کرد.

دقیقه 9 (گل قشقایی) : اولین گل این دیدار در حالی شکل گرفت که سانتر زیبای سفیدگری را محمد جواد زارعی با یک ضربه سر دیدنی وارد دروازه تیم پرسپولیس تهران کرد.

دقیقه 11: پاس زیبا و در عمق مهدی شیری به علی نگارنده رسید و در حالی که نگارنده در موقعیت تک به گل قرار داشت، توپ را با بی دقتی به پای دروازه بان پرسپولیس کوبید تا آه از نهاد تماشاگران قشقایی بلند شود.

دقیقه 19: ضربه سرکش و خطرناک نورالهی با فاصله بسیار کم از کنار دروازه قشقایی به بیرون رفت.

دقیقه 23: امید عالیشاه در محوطه جریمه و در یک موقعیت بسیار خوب صاحب توپ شد و با ضربه ای محکم توپ را از بالای دروازه قشقایی به بیرون فرستاد.

دقیقه 34: با خطای آرام طبع بر روی هادی خادم، تیم قشقایی صاحب یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه پرسپولیس شد که ضربه کاشته مهدی شیری با برخورد به مدافعین راهی به سوی دروازه پرسپولیس نبرد.

نیمه اول بازی با نتیجه یک بر صفر به سود قشقایی به پایان رسید.

دقیقه 47:علی نگارنده دی یک موقعیت تک به گل توپ را با بی دقتی به بدن دروازه بان پرسپولیس کوبید.

دقیقه50: ضربه سرکش هادی خادم به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 60 (گل پرسپولیس): سانتر زیبای محسن مسلمان بر روی دروازه قشقایی با ضربه سر دیدنی ولادمیر پری تاو همراه شد تا توپ را با تور دروازه قشقایی آشنا کند.

تیم پرسپولیس در لحظات پایانی نیمه دوم فشار حملات خود را افزایش داد تا کار را در همان 90 دقیقه تمام کند، ولی این حملات راه به جایی نبرد و بازی در پایان 90 دقیقه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا تکلیف تیم صعود کننده در وقت های اضافی و ضربات پنالتی مشخص شود.

در 30 دقیقه وقت های اضافه هم دو تیم راه به جایی نبردند تا تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شود.


ضیافت پنالتی ها

در ضربات پنالتی برای پرسپولیس حسین ماهینی، نورالهی، پری تاو، مسلمان و احمد زاده گلزنی کردند و ضربه کامیابی نیا و شهاب زاهدی هم تبدیل به گل نشد.

تیم قشقایی شیراز شگفتی ساز جام حذفی فوتبال شد/حذف پرسپولیس تهران توسط جوانان جویای نام فارسی

برای تیم قشقایی نیز جواد زارعی، مهدی شیری، محسن زاهدی، هادی مرادی، محمد شریف زاده و مجید چابک موفق به گلزنی شدند و ضربه پنالتی محسن اسدی نیز تبدیل به گل نشد.

تیم قشقایی شیراز شگفتی ساز جام حذفی فوتبال شد/حذف پرسپولیس تهران توسط جوانان جویای نام فارسی


حواشی دیدار:

-در ابتدای این دیدار بازیکنان و مسئولین دو تیم با اهدای گل به مقام شامخ شهید ورزشکار بهمن گلبار نژاد، شهید آیت الله دستغیب، سردار شهید اسکندری و سردار شهید عباس دوران یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

تیم قشقایی شیراز شگفتی ساز جام حذفی فوتبال شد/حذف پرسپولیس تهران توسط جوانان جویای نام فارسی


-توسط سازمان بسیج ورزشکاران فارس و بسیج ورزشکاران ناحیه بقیه الله(عج) شیراز بنرهایی مزین به تصاویر شهدای ورزشکار و همچنین بنر بزرگ "یا قمر بنی هاشم" در ورزشگاه نصب شده بود.

-برخلاف دیدارهای گذشته در ورزشگاه حافظیه که اکثریت تماشاگران را حامیان پرسپولیس تشکیل می دادند، در دردیدار امروز گنجایش ورزشگاه بصورت مساوی بین تماشاگران دو تیم تقسیم شده بود.

-هواداران دو تیم هنگام ضربات پنالتی نور گوشی‌های تلفن همراه خود را روشن کرده بودند تا جلوه زیبایی به سکوها بدهند.

-یکی از اعضای تیم قشقایی که به‌نظر می‌رسید مدیر روابط عمومی این تیم باشد، با چرخیدن در اطراف ورزشگاه هواداران را تحریک می‌کرد که ماموران نیروی انتظامی او را گرفتند و از محل دور کردند.


نظرات بینندگان