کد خبر: ۱۲۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۷

ماموریت بزرگ در ابوظبی؛ صعود بدون سورپرایز / ترکیب احتمالی ایران مقابل عمان

صدرنشینی در مرحله گروهی باعث شد تا تیم ملی در مسیر آسان تر برای رسیدن به فینال جام ملت ها قرار بگیرد، مسیری که ایستگاه اول آن مقابل تیم سلطان نشین حاشیه خلیج فارس خواهد بود.
به گزارش شیرازه در اولین روز از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های 2019 آسیا امشب تیم ملی ایران در سومین و آخرین بازی از ساعت 20:30 در ورزشگاه زیبای محمدبن زاید ابوظبی به مصاف عمان خواهد رفت. جدالی حساس و سرنوشت ساز که می تواند گام اول از ماموریت بزرگ یوزهای ایرانی در حاشیه خلیج فارس برای شکستن طلسم 43 ساله باشد.


کارلوس کی روش در سه بازی مرحله گروهی برای رویارویی با تیم های یمن، ویتنام و عراق در ترکیب های اولیه خود سورپرایزهای زیادی برای طرفداران داشت چون ترکیبی که او برای این بازی ها انتخاب می کرد با تغییرات زیادی روبرو بود به خصوص در ساختار تدافعی. مرد پرتغالی که خود مدعی شده جام ملت ها تازه از امروز برای ایران آغاز می شود چون تیم برنده صاحب همه چیز می شود و تیم بازنده به هیچ چیزی نمی رسد به احتمال قریب به یقین دیگر سورپرایزی برای طرفداران نخواهد داشت چون باید با ترکیب اصلی و بهترین نفرات به مصاف رقبا برود.


از همین رو می توان گفت امشب مقابل عمان علیرضا بیرانوند بعد از سه کلین شیت متوالی در مرحله گروهی و نمایش درخشان به خصوص مقابل عراق همچنان مرد شماره یک ایران باشد. حضور بیرانوند اعتماد به نفس خاصی به ساختار تدافعی تیم ملی بخشیده و از همه مهم تر خود او با یک آمادگی فوق العاده در صدد رقم زدن تورنمنتی رویایی است.


در خط دفاع با توجه به عملکردی که وریا غفوری در دو بازی گذشته داشته می توان از این بازیکن به عنوان انتخاب اول کی روش در پست مدافع راست نام برد گرچه رامین رضائیان هم این شانس را دارد با دو بازی استراحت در لحظه آخر به ترکیب اضافه شود. در پست مدافع چپ احسان حاج صفی دوباره جای خود را از میلاد محمدی پس می گیرد تا تجربه و توانایی هایش در بازی امروز با عمان به کمک تیم ملی بیاید.

 


در پست مدافع میانی مرتضی پورعلی گنجی انتخاب اول کی روش به ترکیب باز می گردد تا در کنار مجید حسینی که مقابل عراق نشان داد شوک نیمکت نشینی روی او تاثیر مثبت داشته است، زوج مدافعان میانی ایران را تشکیل بدهند. حسین کنعانی زادگان بعد از دو بازی نسبتا خوب مقابل ویتنام و عراق امشب استراحت خواهد کرد.


امید ابراهیمی جزو معدود بازیکنانی است که کی روش نمی تواند روی خارج کردن او از ترکیب ریسک کند از همین رو می توان این هافبک متعصب و جنگنده را قطعی ترین انتخاب کارلوس در بازی امروز نامید تا جنگی دیدنی میان او و احمد کانو کاپیتان کلیدی عمانی ها در مرکز زمین رقم بخورد.


حضور اشکان دژاگه با بازوبند کاپیتانی آن هم بعد از این که به عنوان کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن مرحله گروهی جام انتخاب شد می تواند اعتماد به نفس خاصی به میانه میدان ایران بدهد. اشکان با کوله باری از تجربه و انگیزه امروز نقشی محوری در تیم ملی خواهد داشت و همه امیدوار به نمایش سرحال و موفق او در امر بازیسازی برای مهاجمان هستند. در کنار کاپیتان وحید امیری بازیکن محبوب کی روش حضور دارد که مثل همیشه نمایشی متعصبانه و جنگنده در ترکیب داشته است.
وینگرهای چپ و راست از جمله پست های پرترافیک در تیم ملی است، پست هایی که گزینه های زیادی برای انتخاب در اختیار دارد تا تردیدهای کی روش به آن معطوف شود. جهانبخش مقابل عراق بعد از دو ماه به ترکیب برگشت اما در سطح آقای گل هلند ظاهر نشد تا ثابت شود نیاز به زمان دارد. مهدی ترابی جوان هم دیگر کاندیدای حضور در ترکیب است اما با این وجود از تمرینات روزهای گذشته تیم ملی این گونه برداشت می شود که سامان قدوس در پست وینگر چپ و مهدی طارمی در پست وینگر راست به میدان بروند.


تک مهاجم تیم ملی ایران هم سردار آزمون مرد سه گله رقابت هاست. مهاجم گنبدی که دوست ندارد فرصت آقای گلی را به سادگی از دست بدهد برای این که فاصله اش با مرد دوملیتی قطری ها را کم کند امشب روی گلزنی به عمان تمرکز خواهد کرد تا با یک تیر دو هدف را نشانه برود. اول صعود با ایران به جمع هشت تیم دوم رسیدن به نزدیکی های المعز علی.


با این تفاسیر می توان ترکیب احتمالی ایران برابر عمان آن هم بدون سورپرایز جدیدی از سوی کارلوس کی روش را به این شرح اعلام کرد:


«علیرضا بیرانوند، وریا غفوری ، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سامان قدوس ، اشکان دژاگه، وحید امیری، مهدی طارمی، سردار آزمون».

منبع:ورزش3
نظرات بینندگان