کد خبر: ۱۳۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

۱۹ شهرستان استان فارس در مسیر توسعه

مسائل و مشکلات ۱۹ شهرستان استان فارس با حضور بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بررسی می‌شود.
معاون اول رئیس جمهوری در ابلاغیه‌های جداگانه به اعضای هیات دولت، جانشینان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور را تعیین کرد که بر اساس این ابلاغ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استان های فارس و سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور سه‌شنبه در جریان بازدید از ۱۹ شهرستان استان فارس و در حاشیه بازدید از چند پروژه شاخص شهرستان مرودشت در گفت و گو با ایرنا گفت: در این سفر که بنا به دستور وزیر کشور انجام گرفته می‌کوشیم که مسائل و مشکلات پیش روی پیشرفت و توسعه استان را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

بابک دین‌پرست افزود: آن دسته از پروژه‌هایی که امکان حل مشکل آنها در استان باشد را از طریق مسئولان استانی و پروژه‌هایی که نیازمند پیگیری در سطح ملی باشد را از طریق مرکز دنبال خواهیم کرد.

در این سفر بازدید از پروژه‌های شهرستان‌های خرامه، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، بوانات، خرمبید، آباده، اقلید، سپیدان، شیراز، کوار، سروستان، نی‌ریز، استهبان، داراب، فسا، کازرون، رستم و ممسنی در دستور کار معاون وزیر کشور قرار دارد.

کارخانه سیمان خرامه، طرح انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه و شرکت مجتمع صنعتی و معدنی گهر فرزانگان خرامه تولید کننده گندله آهن سه طرحی بود که در سفر معاون وزیر کشور به شهرستان خرامه مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد که گزارش کاملی از روند اجرای این طرح‌ها و موانع و مشکلات پیش‌روی آنها جهت پیگیری تهیه شود.

دکتر دین‌پرست در جریان سفر به شهرستان مرودشت نیز از مجتمع گیاهان دارویی اسپاید رایمون تجارت، مناطق پیشنهادی ویژه گردشگری پارسه – پاسارگاد و مجتمع گلخانه‌ای سیرجان بنیاد بازدید کرد.

شهرستان ارسنجان مقصد دیگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بود که در این شهرستان نیز بازدید از محور ارتباطی خرامه – ارسنجان، بازدید از شرکت تعاونی تولید لبنیات ارسن لبن، بازدید از پروژه آب‌رسانی شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد در دستور کار قرار گرفت.

پایان بخش نخستین روز سفر دکتر دین‌پرست به استان فارس بازدید از پروژه‌های شهرستان پاسارگاد خواهد بود.

طرح ساماندهی کانال تنگ حنا، ۲ پروژه شهرک صنعتی پاسارگاد و موزه پاسارگاد در سفر به شهرستان پاسارگاد از سوی معاون وزیر کشور مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

مشکلات حدود ۶۰ طرح با حضور معاون وزیر کشور بررسی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز گفت: در سفر ۶ روزه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به فارس مسائل و مشکلات حدود ۶۰ طرح و پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، گردشگری، بهداشتی و درمانی و خدماتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یدالله رحمانی افزود: در این سفر که مقدمه سفر وزیر کشور به استان فارس است ۲۰ شهرستان استان مورد بازدید قرار خواهد گرفت و مسائل و مشکلات طرح‌هایی که عمدتا در جهت اقتصاد مقاومتی هستند با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال بررسی و رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با تصمیماتی که در این سفر و به ویژه در جلساتی که در سفر آتی دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان فارس اتخاذ می شود شاهد رفع مشکلات پروژه‌ها و واحدهای تولیدی استان باشیم.


نظرات بینندگان