کد خبر: ۱۳۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
کشتی قهرمانی جهان؛

کشتی گیر شیرازی سهمیه المپیک گرفت؛ دومین مدال جهانی بر گردن محمدعلی گرایی

نماینده وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با حضور در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو شد.
به گزارش شیرازه، در رقابت های کشتی فرنگی قهرمان جهان، محمدعلی گرایی با غلبه بر حریفی از ارمنستان به مدال برنز دست یافت. 

این فرنگی کار شیرازی  پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در کمتر از 2 دقیقه کیم هیون وو، قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را شکست داد و گام به مرحله بعدی گذاشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه 7 بر صفر مقابل الوین مورس علی یف، دارنده مدال برنز 2017 جهان و به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما با نتیجه 9 بر یک مغلوب مایکل کسیدیس، نفر پنجم جهان در سالهای 2017 و 2018 از سوئد شد و شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد. اما با توجه به فینالیست شدن کسیدس راهی شانس مجدد شد تا امروز تلاش خود را برای کسب مدال ازسر بگیرد.

گرایی  در مرحله شانس مجدد ابتدا در یک کشتی نزدیک با نتیجه 5-5 و به دلیل کسب 4 امتیاز آخر مقابل دانیل کاتاراگا، قهرمان امیدهای جهان و نفر سوم بزرگسالان اروپا از مولداوی به پیروزی رسید تا ضمن رسیدن به دیدار رده بندی، برای کشورمان سهمیه المپیک را نیز کسب کند.

گرایی در دیدار رده بندی در یک کشتی هیجان انگیز و پرافت و خیز با نتیجه 8-6 برابر کاراپت چالیان از ارمنستان به پیروزی دست یافت و صاحب گردن آویز برنز شد.

دراین وزن تاماس لورینچ از مجارستان به مدال طلا دست یافت، کسیدس از سوئد نایب قهرمان شد و گرایی و فرنگی کار ازبکستانی مشترکا روی سکوی سومی قرار گرفتند. 

محمدعلی گرایی در مسابقات قهرمانی جهان سال 2017پاریس نیز در وزن 71 کیلوگرم به مدال برنز رسیده بود. 

پیش ازاین، علیرضا نجاتی و سعید عبدولی نیز در این رقابت ها دو مدال برنز برای کشورمان صید کرده بودند. تا دقایقی دیگر امیر قاسمی منجزی نماینده سنگین وزن ایران شانس کسب چهارمین و آخرین مدال ایران را خواهد داشت.
 
نظرات بینندگان