کد خبر: ۱۳۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

پرداخت تسهیلات به شرکت‌های نوپا در سامانه ایران نوآفرین

تسهیلات دولتی به شرکت‌های نوپا پرداخت می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: شرکت های نوپا و دانش بنیان برای برخورداری از تسهیلات دولتی به سامانه ایران نوآفرین به نشانی irannoafarin.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
مهرداد سهرابی افزود: پس از ثبت نام، در صورتی که شرکت‌ها تولید یا خدمتی داشته باشند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تأیید صلاحیت، مشمول معافیت‌های مالیاتی و سایر حمایت‌های پیش بینی شده می‌شوند.
در طرح نوآفرین تسهیلاتی چون معافیت مالیات و بیمه‌ای برای استارتاپ ها وجود دارد و با ساخت پارک اقتصاد دیجیتال، استارتاپ هایی که درآمد سالانه آنها به ۵۰۰ میلیون تومان برسد می‌توانند با استفاده از امکانات این پارک‌ها درآمد خود را به پنج میلیارد تومان برسانند.
وی با بیان اینکه فارس بعد از استان تهران بیشترین تعداد ثبت نامی را در تارنمای ایران نو آفرین دارد، از شرکت‌هایی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند خواست با هدف استفاده از بسته‌های حمایتی در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام کنند.
سامانه ملی ایران نوآفرین به نشانی irannoafarin.ir خرداد ماه امسال برای شناسایی و ارزیابی شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و برخورداری آن ها از حمایت‌های دولتی راه اندازی شده است.
استارت آپ به طرح هایی گفته می‌شود که در جریان آن، یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم می‌شود.


نظرات بینندگان