کد خبر: ۱۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
رئیس سازمان صمت استان فارس خبرداد:

نیازمند اصلاح شبکه‌ها و زنجیره‌های تامین و توزیع مرغ هستیم

حمیدرضا ایزدی گفت: ساماندهی عاملین کشتار از ضروریات اصلی است و برای نظارت هر چه بهتر بازار لازم است که مولفه‌هایی همچون کنترل قیمت مرغ زنده درب مرغداری، اصلاح شبکه‌ها و زنجیره های تامین و توزیع مرغ (ازمرغداری تا واحد صنفی) مدیریت و رصد شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در جلسه ساماندهی، رصد و پایش مرغ زنده در محل کشتارگاه های صنعتی دام و طیور و بازدید از کشتارگاه های شیراز پس از ارائه گزارش مبنی بر میزان بازرسی هاو نظارت های شبانه روزی همکاران در سازمان، فرآیند تهیه، تولید و توزیع گوشت مرغ را تشریح کرد و گفت: باتوجه به ضرورت کنترل قیمت مرغ زنده و نقش آن در ثبات قیمت بازار بیشترین تخلفات در عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی می باشد.

وی افزود: با توجه به تعداد پرونده ها، میزان تخلفات به بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال می رسد، بر همین اساس،با انجام نظارت های لازم در تلاش هستیم تا محصولات با کیفیت، سالم و بهداشتی با قیمت مصوب شده به دست مصرف کننده برسد.

ایزدی ادامه داد: بازرسان در سازمان صنعت معدن و تجارت فارس نظارت های خود را تشدید کرده و حدود یکصد اکیپ بازرسی را در جهت آرامش بازار به کار گرفته اند در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۰ پرونده بازرسی از واحدهای خرده فروشی و عرضه کننده مرغ گرم صورت پذیرفته که خود نشان دهنده تشدید نظارت هاست.

وی در پایان اظهار کرد: بر این اساس ساماندهی عاملین کشتار از ضروریات اصلی است و برای نظارت هر چه بهتر بازار لازم است که مولفه‌هایی همچون کنترل قیمت مرغ زنده درب مرغداری، اصلاح شبکه‌ها و زنجیره های تامین و توزیع مرغ (ازمرغداری تا واحد صنفی) مدیریت و رصد شود.

انتهای پیام/س/ر

برچسب ها: مرغ ، شیرازه ، صنعت و معدن
نظرات بینندگان