کد خبر: ۱۴۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

روز سرنوشت ساز برای قیمت دلار + گزارش قیمت طلا، سکه و دلار

قیمت دلار در روز گذشته رشد بسیار شدیدی را از خود نشان داده و حتی تا نزدیکی ۲۵هزار تومان نیز صعود کرد، اما سپس دچار کاهش قیمت شده و به زیر ۲۴هزار تومان بازگشت.
به گزارش سرویس رصد اقتصادی شیرازه، قیمت دلار در روز گذشته رشد بسیار شدیدی را از خود نشان داده و حتی تا نزدیکی 25 هزار تومان نیز صعود کرد. اما سپس دچار کاهش قیمت شده و به زیر 24 هزار تومان بازگشت.

دلار دیروز تا 24800 تومان هم پیش رفت ولی پس از آن خریداران از بازار خارج شدند و هیجان فروش ایجاد شد. با افزایش فروش‌ها، دلار تا 24150 پایین رفت.

برخی از معامله‌گران دیروز اقدام به سودگیری از خریدهای قبلی کردند و همین عامل، زمینه‌ساز برگشت قیمتی دلار شد، نوسان‌گیران با ایجاد هیجان پیرامون سخنان همتی توانستند بخشی از ضررهای قبلی خود را جبران کنند.

نوسانگیران در دو روز و بواسطه ایجاد هیجان پیرامون عزل همتی، دلار را با 1600 تومان افزایش بالا آوردند و پس از چنین افزایشی اقدام به سودگیری کردند و سپس روند تا 24150 افت کرد.
اگر امروز دوشنبه دلار افزایشی شود و به بالای 24400 تثبیت گردد، حضور خریداران در بازار ادامه خواهد یافت ولی برگشت دلار به زیر 23800 میتواند فشار فروش را افزایش دهد.

دلار از اکنون به نتایج مذاکرات هسته‌ای دل خواهد بست. در صورتی که خبر مثبتی از مذاکرات منتشر شود، دلار در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت و اگر مذاکرات به نتیجه خاصی نرسد، افزایش مقطعی دلار وجود دارد.

دولت تمایل دارد تا پایان دوره خود ( 12 مرداد 1400) مانع از نوسان معنادار در دلار شود و حتی دلار را به زیر کانال 20 ببرد ولی برای اینکه دلار چنین افتی را تجربه کند، نیاز به اخبار مثبتی دارد و تنها با عرضه، افت دلار رخ نخواهد داد.

سکه که در کانال 10800 کلوز خورد و در صورتی که اگر دلار به بالای 24700 برسد سکه نیز به کانال 11 میلیونی خواهد رفت. همچنین فاند طلا در امروز دوشنبه گزارش PMI بخش تولیدی اردیبهشت ماه چین در ساعت 05:30 خواهد بود ضمن اینکه امروز بانک های انگلیس و آمریکا تعطیل هستند.

قیمت اونس طلا در ۱۹۰۵ دلار قرار دارد ولی سکه بازان به روند دلار تهران تردید دارند، با اتفاقات پیش آمده در تغییرات بانک مرکزی، امروز دلار می تواند تا کانال 24700 پیش رود ولی تست مجدد کانال 24800 به سوخت خبری مهمی نیاز دارد.

سکه می تواند از کانال 10800 استارت بزند و برای ورود به کانال 11 دقیقا به دلار 24700 نیاز دارد، شاید صرافی ملی برای محک بازار، کانال 23400 را هم تست کند ولی حواسش به روند کاهشی امروز بورس تهران هست لذا سقف دلار امروز 24700 پیش بینی می گردد.

انتهای پیام/ش/ر
برچسب ها: طلا ، دلار ، نقره ، اقتصاد
نظرات بینندگان