کد خبر: ۱۵۰۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت گاز فارس مطرح کرد:

شهرهای رستاق، دهرم،جویم، بنارویه، کووره و دهکویه در دست اجرای گاز رسانی هستند/ تعمیرات دوره ای و برنامه‌ریزی مناسب در شرکت گاز فارس راهکاری برای تأمین پایدار انرژی در فصل سرما

حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس تعمیرات دوره ای و برنامه‌ریزی مناسب در شرکت گاز فارس را راهکاری برای تأمین پایدار انرژی در فصل سرما دانست و از آمادگی کامل شرکت گاز استان برای گازرسانی پایدار در فصل سرما خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،  هر ساله با ورود به فصل سرما همواره مردم نگران قطعی گاز هستند،از طرفی نیز برخی از مناطق  شهری و روستایی که هنوز از نعمت گاز برخوردار نیستند چشم انتظار اقدامات سریع و به موقع شرکت گازاستان فارس هستند.

گرچه به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس تا کنون بیش از 92 درصد جامعه روستایی دارای گاز شهری هستند اما انتظارمی‌رود  8 درصد باقی مانده نیز با اتصال به شبکه گازرسانی زمستانی گرم را تجربه کنند.

همچنین در راستای تأمین پایدار انرژی در فصل سرما، این شرکت می بایست تمهیداتی را در نظرگیرد تاشاهد قطعی گاز در نقاط مختلف استان نباشیم.

در این راستا غلام عباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس تعمیرات دوره ای و برنامه‌ریزی مناسب در شرکت گاز فارس  را راهکاری برای تأمین پایدار انرژی در فصل سرما دانست و از آمادگی کامل شرکت گاز استان برای گازرسانی پایدار در فصل سرما خبر داد.

حسینی، انجام مانورهای ماهیانه در ادارات استان، اجرای طرح مقاوم سازی ایستگاه ها و شبکه های گاز استان، نوسازی شبکه های گازرسانی و برگزاری  مستمر جلسات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سازمان مرکزی و ادارات تابعه را از جمله اقدامات انجام شده دانست و افزود:تعمیرات اساسی ایستگاه های تقلیل فشار گاز، پایش و کنترل مصرف گاز سازمان ها و ادارات در ماه‌های آتی، اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه ی منازل مشترکین، صحت سنجی و استاندارد سازی سامانه های گرمایشی مدارس و اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص رعایت الگوی مصرف از دیگر برنامه های شرکت گاز فارس در آستانه فصل سرد سال است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما برای فصل زمستان، شناسایی محدودیت‌های موجود برای تأمین انرژی و ارایه راهکارهایی برای رفع این محدودیت‌ها در جلسات کمیته سوخت اضطراری است که این مهم با همراهی و همکاری وزارت نیرو و شرکت پالایش و پخش انجام می‌شود تا بتوانیم مصرف انرژی کشور را بصورت پایدار و مطمئن تأمین کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز فارس بار دیگر بر مدیریت مصرف انرژی گاز تأکید کرد و گفت: تنها در این صورت است که در ۶ ماهه دوم سال، انتقال گاز به صورت پایدار و مستمر ادامه داشته و زمستانی آرام و گرمی را تجربه می کنیم.

 حسینی در ادامه با بیان اینکه دراستان فارس 116شهر وجود دارد، گفت: از این تعداد تا کنون 110شهر گازدار شده است که به این ترتیب ضریب بهره مندی جامعه شهری از نعمت گاز 99 درصد می باشد.

وی ادامه داد: شهرهای رستاق، دهرم،جویم، بنارویه، کووره و دهکویه نیز در دست اجرای گاز رسانی  هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به تعداد روستاهای استان، اظهار کرد: فارس دارای 2 هزار و 440روستا  است که از این تعداد 2204 روستا گازدار شده  و 190 روستا در دست اجرای گاز رسانی است .

حسینی با بیان اینکه ضریب بهره مندی جامعه روستایی از گاز92 در صد است، به عملیات گازرسانی به شهرک‌های صنعتی  نیزاشاره کردو افزود: تاکنون 43 شهرک گازدار و 14 شهرک صنعتی دیگر در دست اجرا است و نیز از 150 جایگاه «سی ان جی» عملیات گاز رسانی به 132 جایگاه انجام‌شده و 6 جایگاه دیگر در دست اجرا است.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰
0
با سلام �چطور است که آقای حسینی می‌گوید بیشتر روستاهای فارس گاز رسانی شده اما اغلب خانه های روستا های کرونی و کین آباد و غیره فاقد گاز شهری هستند؟