کد خبر: ۱۵۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

۶ طرح تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور استاندار فارس ۶ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۳هزار و ۱۵۰میلیارد ریال و اشتغال ۲۲۵ نفر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، در این مراسم واحد تولید انواع شلینگ‌ها جهت استفاده در کامیون با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۲ نفر، واحد تولید انواع کارتن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیارد ریال و اشتغال ۳۳ نفر در فاز نخست افتتاح شد.

همچنین واحد سردخانه وسورتینگ و بسته بندی میوه با سرمایه گذاری ۴۰۰میلیارد ریال و اشتفال ۴۰نفر، واحد تولید صنایع سلولزی و بهداشتی با سرمایه‌گذاری۱۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر، واحد دانش بنیان تولید تجهیزات فلزی با سرمایه گذاری ۶۰میلیارد ریال و اشتغال ۳۳۰نفر و واحد تولید مبلمان با سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد ریال و اشتغال ۲۶نفر به بهره برداری رسید.

استاندار فارس گفت: رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان بویژه در بخش‌های تامین آب و برق در اولویت قراردارد و در این زمینه از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز برای اجرای طرح نیروگاه‌های برق و نیز مشارکت در طرح انتقال آب حمایت می‌شود.

ایمانیه گفت: بر اساس مصوبه شورای حمایت تولید در زمینه گره گشایی از سرمایه گذاران و تسریع در امور سرمایه گذاران ۱۲ دستگاه اجرایی متولی پاسخگویی به استعلامات سرمایه گذاران می‌بایست حداکثر ظرف یک ماه پاسخگو باشند در غیر اینصورت آن استعلام مثبت تلقی می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت: این طرح‌ها که امروز شاهد بهره‌برداری آن بودیم برخی از آن‌ها تولیدات برجسته و ویژه‌ای داشتند از اهمیت بالایی در زمینه خودکفایی برخوردار است.

احد فتوحی گفت: برخی از واحد‌هایی که امروز افتتاح شدند در تولید محصولات و نیز دانش فنی و فناوری در کشور منحصر به فردند و به خوبی توانسته اند کشور را از واردات بی نیاز کنند.

وی گفت: شهرک صنعتی که از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس به شمار می‌آید.

به گفته فتوحی حدود ۷۰ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ قرارداد در شهرک صنعتی شیراز منعقد و ۱۷۳۰ واحد تولیدی -صنعتی -صنفی و کارگاهی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند که این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است، بنابراین باید با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و رفع چالش‌ها و مشکلات، بهترین خدمات به صنعتگران ارائه شود.

فتوحی اظهار داشت: شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات بر عهده دارد و در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم توسط واحد‌های صنعتی این شهرک صنعتی ایجاد شده و برای چند برابر این نفرات نیز اشتغال غیرمستقیم ایجادشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: بخش زیادی از اراضی ۱۳۰۰ هکتاری این شهرک صنعتی در فاز‌های مختلف به سرمایه‌گذاران واگذارشده و ظرفیت این شهرک صنعتی در حال تکمیل است.

به گفته فتوحی، کار توسعه اراضی صنعتی این شهرک صنعتی با هدف واگذاری به متقاضیان را در دستور کار قرارداده ایم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، تأمین پایدار آب موردنیاز واحد‌های صنعتی را از مهمترین ضرورت‌های این شهرک صنعتی بیان کرد.

وی گفت: در این زمینه علاوه بر طرح‌های تامین آب از طریق چاه‌های آب، طرح‌های دیگری نظیر انتقال آب سطحی شیراز و نیز بازچرخانی و استفاده از پساب تصفیه شده برای مصارف غیر شرب نیز در برنامه قراردارد که نیاز است دستگاه‌های متولی نظیر آب منطقه‌ای فارس در این زمینه حمایت و همراهی داشته باشند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان