کد خبر: ۱۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
فرماندار نی‌ریز جلسه کارگروه "آرد و نان" شهرستان:

آرد سهمیه مردم است نه نانوایی ها/نان گران شد اما تغییری در کیفیت آن، حاصل نشد

در جلسه کارگروه آرد و نان" شهرستان نیریز از سهمیه آرد تا گرانی و کیفیت نان و تخلفات نانوایی ها مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستان شیرازه، مراد هدایت، فرماندار شهرستان نیریز در پنجمین جلسه کارگروه "آرد و نان" این شهرستان، گفت: آرد سهمیه مردم است و سهمیه نانوا نیست، جهادکشاورزی و اداره صمت باید مجددا سهمیه را بررسی و به‌روزنمایند

وی خطاب به اداره صمت گفت: نانوایی‌هایی که بدون دلیل موجه ساعت پخت خود را رعایت نمی‌کنند را بدون اغماض تعطیل کنید، چون نانوایی، خدمات عمومی است.

هدایت با بیان اینکه نان گران شد اما تغییری در کیفیت نان حاصل نشد، افزود: شبکه بهداشت  برنامه ریزی مدونی برای آموزش نانواها ترتیب دهد و اتاق اصناف نیز از ظرفیت بسیج برای این امر استفاده کند.

فرماندار نی ریز با بیان اینکه دولت برای هرکیلوگرم گندم، حدود 8500 تومان یارانه می‌دهد و ما در حمل، آسیاب و بسته‌بندی به‌راحتی ضایعش می‌کنیم؛ اظهارکرد: نی‌ریز، یک شهرستان صنعتی و ورودی و خروجی استان است و با اضافه شدن کارخانجاتی چون فولاد و سیمان خاکستری، تقاضا برای خرید نان افزایش یافته است، بنابراین می‌باید ادارات جهادکشاورزی و صمت با حضور مدیر کل غله استان، سهمیه شهرستان را مجددا بررسی  و به‌روز نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان نی ریز در اد امه اظهارکرد: جهادکشاورزی، میزان مصرف آب، برق و گاز نانواییها را بررسی کند و متناسب با مصرف انرژی به آنها سهمیه دهد؛ قانون تعزیرات نانوایی‌ها را حداقل برای یک‌بار هم که شده به نانواها دهید تا بخوانند؛ همچنین نانوایی مسکن مهر را فعال کنید تا مردم در زحمت نباشند.

جمعیت سیار شهرستان، واقعا زیاد است و 80 درصد نان نی‌ریز به روستاها می‌رود

سهراب قدم‌زن، رییس اداره صمت نی‌ریز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به قانون انتزاع، تقاضاها را به جهادکشاورزی هدایت کردیم و در بخش پشتکوه نیز مقدمات راه‌اندازی نانوایی جدید فراهم شده است.

وی اضافه‌کرد: در شهر می‌گویند که کسری آرد داریم؛ بنابه قانون، سهمیه 9کیلوگرم بوده که حالا 7.45 کیلوگرم می‌دهند؛ منتهی جمعیت سیار شهرستان، واقعا زیاد است و 80 درصد نان نی‌ریز به روستاها می‌رود؛ جمعیت روستایی ما هنوز براساس سرانه هشت کیلوگرم، سهمیه دریافت می‌کنند که اصلش 6 کیلوگرم می باشد.

سبوس مصرفی نانوایی‌ها دامی است که استاندارد نیست و سیب سلامت ندارد

رحیمی، کارشناس شبکه بهداشت شهرستان نیز در این جلسه تصریح‌کرد: بازدیدهای ماهیانه مشترک و انفرادی از نانوایی‌ها  به‌منظور بررسی نمک مصرفی و آرد سبوس‌دار، در حال انجام است و در حال حاضر، بحث مصرف سبوس مطرح است که استادارد نیست و دامیست که از طریق اداره غله برای نانواییها حمل می‌شود؛ سیب سلامت و تاریخ مصرف ندارد و همچنان توزیع می‌شود که درخواست بازرسی و پیگیری موضوع از سوی جهادکشاورزی را داریم.

 انتهای پیام/س

برچسب ها: نیریز ، نان ، سهمیه آرد
نظرات بینندگان