کد خبر: ۱۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۸ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

مراسم کلنگ زنی دو طرح کریستال ملامین ومتیل آمین در مرودشت

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی درحاشیه کلنگ زنی طرح های پائین دستی پتروشمی شیراز گفت :بانگاه مثبتی که در مجوعه هلدینگ غدیر و وزرات دفاع وپتروشیمی شهدای مرودشت می باشد به زودی شاهد کلنگ زنی دو طرح دیگر خواهیم بود
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مراسم کلنگ زنی دو طرح پائین دستی کریستال ملامین ومتیل آمین با اعتباری بالغ بر 200 میلیون یورو و انعقاد تفاهم نامه مشارکت در طرح اتصال ریلی شرکت پتروشیمی به شبکه راه آهن سراسری کشور در محل پتروشیمی شیراز با حضور ایمانیه استاندار فارس،سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر،رشیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،حسینی مدیرعامل سرمایه گذاری هلدینگ غدیر،قنبری مدیرعامل نفت وگاز پارسیان ، ایزدی مدیرکل صمت استان ،بیات پور فرماندار ویژه شهرستان ، کلانتری امام جمعه موقت ،امرائی مدیرعامل پتروشیمی وجمعی از مسئولان ارشد استانی وشهرستانی برگزار گردید.


محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در این آئین با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی شیراز یکی از صنایع مهم استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در موضوع اشتغال، صادرات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در توسعه شهرستان و استان این مجموعه نقش‌آفرینی خود را به عنوان یکی از صنایع برتر فارس داشته است.

وی با بیان اینکه بایستی نسبت به حفاظت از محیط زیست تعهدد داشته باشیم، افزود: همه ما موظف به حفاظت از محیط زیست هستیم که بایستی در طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف از تکنولوژی‌ها به منظور کاهش آثار مخرب را در نظر بگیریم.

مسئولیت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از پساب تصفیه فاضلاب شهری مرودشت جهت مصرف در این مجتمع پتروشیمی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در رابطه با طرح توسعه این مجموعه و محصولات تولیدی آن، اظهار داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ثابت ۵۵ هزار میلیارد ریال و محصولات تولیدی کریستال ملامین و متیل آمین در حالی کلنگ‌زنی می‌شود که با بهره‌برداری از آن علاوه بر افزایش ظرفیت قابل توجه در بخش تولید، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم و در مجموع ۷۰۰ نفر برای جوانان عمدتا بومی در این شهرستان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه با اهمیت بکارگیری ظرفیت فاضلاب تصفیه شده شهری در فرآیند تولید این کارخانه، بیان داشت: استفاده از پسماند شهری پس از تسویه یکی از برنامه‌های جدی استان فارس در راستای تامین آب پایدار واحدهای تولیدی بوده که پتروشیمی شیراز با توجه به ظرفیت‌ها و تعهداتی که نسبت به تولید و محیط زیست منطقه دارد این مهم را عملیاتی خواهد کرد.

در ادامه این مراسم جلال رشیدی نماینده مردم شهرستان های مرودشت ،ارسنجان وپاسارگاد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد :با نگاه مثبتی که دروزرات دفاع وشرکت سرمایه گذاری هلدینگ غدیر غدیربا محوریت مدیرعامل پتروشیمی شهدای مرودشت وجود دارد،امروز شاهد مراسم کلنگ زنی مجموع کارخانه ها وطرح های توسعه ای صنایع  زیردستی  پتروشمی درفاز اول با اعتباری بالغ بر200میلیون یورو بودیم .

رشیدی در ادامه افزود:از همه کسانی که بانگاه مثبت درجهت فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای اشتغال جوانان شهرستان های مرودشت ،ارسنجان وپاسارگادتلاش می نمایند،تشکر وقدردانی داریم  .

نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان ساخت :با پیگری های صورت گرفته وبا حمایت های استاندارمحترم فارس در نیمه اول سال آینده شاهد کلنگ زنی دوطرح دیگر از این صنایع پائین دستی در حوزه پتروشمی خواهیم بود که ارزش اعتباری این طرح ها را به مبلغ 400میلیون یورو افزایش خواهد داد.

وی خاطرنشان ساخت :با هماهنگی های صورت گرفته شاهد انعقاد تفاهم نامه بین وزرات دفاع وآبفای استان در زمینه حل مشکل فاضلاب شهر مرودشت ودستیابی به آب پایدار برای مجموعه پتروشیمی وآب شرب سالم برای شهر مرودشت خواهیم بود.

 امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلدینگ غدیر نیز در ادامه وین مراسم  بیان کرد :درجهت توسعه زنجیره پائین دستی پتروشیمی شیراز امروز شاهد کلنک زنی دوطرح کریستال ملامین باظرفیت 30هزارتن در سال وخانواده متیل آمین با ظرفیت 25 هزار تن در سال خواهیم   بود که در مجموعه پتروشیمی شیراز به عنوان نخستین پتروشیمی کشور صاحب محصولاتی می شویم که در مجموعه تولدی صنعت ووزرات دفاع کشور کاربرد دارد.

حسینی  در ادامه بیان کرد:با این دو پروژه قریب به 200میلیون یورو سرمایه گذاری توسط هلدینگ غدیر در این پتروشیمی سرمایه گذاری خواهد شدکه باعث توسعه پایدار وسود آوری برای مجموعه وسهام داران بازنشسته نیروهای مسلح وزمینه اشتغال 300 نفر بصورت مستقیم و1000نفر غیرمستقیم فراهم  خواهد شد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان