کد خبر: ۱۵۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
در راستای مقابله با دلالی:

پذيرش وكالتنامه و قولنامه قراردادهاي حق انتفاع اراضي در شهرك ها و نواحي صنعتی ممنوع شد

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس ازممنوعيت پذيرش وكالتنامه و قولنامه قراردادهاي حق انتفاع اراضي در شهرك ها و نواحي صنعتي در راستاي اعمال برنامه هاي نظارتي ويژه مقابله با دلالي و خريد و فروش اراضي در شهرك ها ونواحي صنعتي فارس خبر داد .
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،سيد مصطفي هاشمي مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس از ممنوعيت پذيرش وكالتنامه و قولنامه  قراردادهاي حق انتفاع اراضي در شهرك ها و نواحي صنعتي در راستای مقابله با دلالي خبر داد، گفت:طرف هاي قرارداد با اين شركت بايد بر اساس دفترچه قرارداد ،زمين تخصيصي را صرفا براي همان منظوري كه در روز انعقاد   قرارداد متعهد شده اند ،مورد استفاده قراردهند و تازمان پايان كار و بهره برداري هيچ گونه  مالكيتي نسبت به اين اراضي ندارند.

وي افزود: برخي افراد با اطلاع كامل از اين ممنوعيت و با اهداف سودجويانه از طريق حضور در مشاورين املاك و يا دفاتر اسناد رسمي اقدام به تنظيم اسناد نظير وكالتنامه به منظور خريد و فروش زمين مي كنند كه اين موضوع فاقد وجاهت قانوني است.

هاشمی در ادامه با اشاره به ماده 10قانون نحوه واگذاري مالكيت و اداره امور شهرك هاي صنعتي گفت:براي صدور وكالتنامه و نقل و انتقال اراضي،دفاتر اسناد رسمي مكلف به اخذ مجوزكتبي  از شركت شهرك هاي صنعتي هستند.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس همچنین تاكيد كرد:با بلاغ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،از اين پس  ، وكالتنامه هاي دفتر اسناد رسمي  در اراضي كه ساخت سالن توليد آنها به اتمام نرسيده باشد و فاقد مجوز كتبي شركت شهرك هاي صنعتي فارس باشد ، پذيرش نخواهد شد و از اخذ اسناد مالي و تعهدي به غير از طرف هاي قرارداد بخصوص افراد داراي وكالتنامه ممانعت به عمل مي آيد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان