کد خبر: ۱۵۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
پربازدیدهای «شیرازه» در سالی ۱۴۰۱؛

مهم‌ترین رویدادهای فارس در سالی که گذشت

امروز در این نوشتار می‌پردازیم به عمده‌ترین اخباری که در فارس رخ داده و از نظر اهالی مردم این استان از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به همین جهت جزء پربازدیدترین‌های شیرازه به شمار می‌رود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امسال هم با تمام فراز و فرود‌هایش به پایان رسید و شمارش معکوس تا فرا رسیدن سالی نو آغاز شده و تنها 4 روز دیگر به نوروز ۱۴۰۲باقی مانده است.

سال ۱۴۰۱ اگر چه روزهای پرتنشی را به دنبال داشت، اما کوله‌باری از تجربه و عبرت را برای مردمان این سرزمین به ارمغان آورد، مردمانی که در طول تاریخ استوار بودن خود را ثابت کرده‌اند.

مردمانی که فرقی نمی‌کند تُرک باشند یا بلوچ، لر باشند یا کُرد، فارس باشند یا عرب، از هر قومی که هستند پشت به پشت هم ایستاده‌اند تا به جهان اثبات کنند ایران در گذر زمان همواره سختی‌ها، دردها و رنج‌های بی‌شماری را از سوی دشمن متحمل شده اما کمر خم نکرده است.

فروردین ماه و دو خبر پربازدید

امروز در این نوشتار می‌پردازیم به عمده‌ترین اخباری که در استان فارس رخ داده و پس از انتشار در پایگاه تحلیلی خبری شیرازه از نظر اهالی مردم این استان از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به همین جهت جز  پربازدیدترین‌های این رسانه به شمار می‌رود.

ابتدا آغاز می‌کنیم از پربازدیدترین خبری که 14 فروردین ماه 1401در این پایگاه خبری منتشر شد و مربوط به پیگیری پرونده شهادت یک مامور وظیفه شناس نیروی انتظامی فارس بود.

خبری که اگر چه رخداد آن در اواسط بهمن ماه 1400 بود اما پیگیری سرنوشت ضاربش برای مردم شهر شیراز و فارس آن‌چنان مهم بود که 14 فروردین 1401 این خبر سر تیتر همه رسانه‌های فارس شد.

(ارجاع پرونده قاتل شهید رنجبر به دیوان عالی کشور)

حجت الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پس از ابلاغ حکم قصاص وکیل مدافع وی به حکم صادره اعتراض کرد که بر این اساس پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شده است.

خبر دوم هم در 27 فروردین سال جاری منتشر شد و مربوط به چهل و نهمین صحن علنی شورای شهر شیراز بود، (مصوبه‌ای که برای تاکسی داران و مردم دردسرسازشد http://shiraze.ir/fa/news/153664/ 

 در این خبر آمده است:

 تازه ترین مصوبه شورای شهر شیراز طی روزی‌های گذشته افزایش نرخ کرایه ناوگان تاکسی‌رانی و حمل و نقل عمومی بود که به نظر می رسد آنچه حاصل شد، نارضایتی رانندگان و شهروندان است و هر دو خواهان تعادل در این قیمت هستند.

روغن خوراکی دوباره رخ پنهان کرد

و اما سومین خبر پربازدید شیرازه در ششم اردیبهشت سال جاری،( بازهم قصه تکراری کمبود کالا و وعده‌هایی که عملی نمی‌شود/روغن خوراکی دوباره رخ پنهان کرد http://shiraze.ir/fa/news/153787/ )

قصه پر غصه گرانی‌ها و وعده‌هایی است که از سوی مسئولان عملی نمی‌شود.

خبرنگار شیرازه در این باره نوشت:

اگر چه با تغییر دولت و روی کار آمدن دولتی مردمی با شعار عدالت محوری قرار بود دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در بازار کالاهای اساسی نباشیم، اما انگار مقرر شده هر چند وقت یک بار یکی از اقلام مورد نیاز شهروندان برای مدتی رخ پنهان کند و مردم را به دردسر بیاندازد تا بدانیم عدم مدیریت صحیح و نبود نظارت کافی بر بازار حرف دیروز و امروز نیست.

پربازدیدهای خرداد از سازه‌های نا ایمن تا انفجار در یک کارخانه امونیاک

بازهم صحن علنی شورای شهر و گزارشی که شیرازه 17 خرداد ماه از بی تدبیری مدیران شهری از گذشته تا کنون منتشر کرده، پس از جنجال حادثه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان، دیگر شهرها نیز به فکر افتادند تا بازنگری بر ساختمان‌های در معرض خطر خود بیاندازند.

خواست خدایی به ساختمان‌های نا ایمن شیراز اشاره کرد و گفت: مشابه این ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در شهر شیراز کم نیست نمونه آن ساختمان‌های لوکس شهرک برف فروشان در بلوار حسینی‌الهاشمی است که به‌جهت قرارگیری در خط گسل زلزله هر لحظه در معرض بزرگ‌ترین فاجعه‌ها است.

در این میان و پس از گفته‌های این عضو شورای شهر متهم‌ترین سازه نا ایمن کلانشهر شیراز هم شناسایی شد.

شیرازه 23 خرداد ماه در یک تیتر پربازدید نوشت:(هتل آسمان مهم‌ترین سازه نا ایمن در شیراز http://shiraze.ir/fa/news/154486/ )

در این خبر آمده: هتل آسمان شناخته شده ترین ساختمان متهم به ناایمنی در شیراز است. 10 طبقه اضافه بر پایه‌های ساختمانی که برای 7 طبقه ساخته شده و آتش سوزی مقاومت سازه را زیر سئوال برده و مسئولان در حال جلسه گذاری برای تایید یا تکذیب این مسئله اند.

در همان روز(23 خرداد) و درست ساعاتی پس از انتشار سازه نا ایمن، یک خبر جنجالی و انتشار فیلم و عکس‌هایی در فضای مجازی کل اخبار استان را تحت‌آلشعاع قرار داد و موجب شد تیتر پر بیننده رسانه‌ها این باشد (انفجار مخزن گاز آمونیاک در کارخانه شدیم فیروزاباد http://shiraze.ir/fa/news/154499/)
 
لحظاتی پس از حادثه، یک منبع آگاه در گفتگو با شیرازه از انفجارمخزن گاز آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد خبر داد و گفت: متاسفانه امروز ساعت ۱۶:۴۵دقیقه هنگام تخلیه‌ گاز آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد توسط تانکر گاز به علت نشت در تاسیسات مخزن آمونیاک این انفجار اتفاق افتاد.

از بی‌مهری وزیر تا سیل ویرانگر

تیرماه سال 1401 هم از اتفاقات جنجالی بی‌نصیب نماند.

وزیر بهداشت که برای افتتاح یک دستگاه آنژیوگرافی به شهر ایزدخواست آباده سفر کرده بود با بی‌مهری تمام، مردم این شهر را ندید و تنها به افتتاح بسنده کرد و رفت.

موسوی امام جمعه این شهر گفت :افتتاح دستگاه آنژیوگرافی در ایزد خواست با بی مهری وزیر بهداشت نسبت به مردم این منطقه همراه شد.(وزیر بهداشت مردم آباده و ایزدخواست را ندید)


 سیل قریب‌الوقوع استهبان  در 31 تیرماه نیز حادثه‌ای بود که در تابستان گرم اهالی استان را شگفت‌زده و غمگین نمود.

عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در این خصوص گفت: سیل استهبان متاسفانه تاکنون 6 قربانی و 9 مفقودی داشته است و با توجه به تعداد مفقودی ها، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.(وقوع سیل در استهبان فارس ۶ کشته و ۹ مفقودی بر جای گذاشت)


مردادی که انگار به نام شهیدِ بی‌سر و خانواده  شهدا رقم خورد

و اما 9 مردادماه و پایان 8 سال چشم‌انتظاری، پربازدیدترین خبر سال 1401 شیرازه بود، خبری که نوید بازگشت پیکر سیدالشهدای مقاومت به فارس را می‌داد. شهید عبدالله اسکندری که به وقت رفتن حسینی رفت و برای آمدنش نیز حسین را برگزید و در دومین روز از محرم به وطن بازگشت.

شیرازه در این باره نوشت:

( پیکر شهید عبدالله اسکندری اولین شهید مدافع حرم که سرش از تنش جداشد به وطن بازگشت  http://shiraze.ir/fa/news/154809/ )

و اما وقوع حادثه ای دردناک در شهریورماه برای مادر و دختری که یادگاران شهدا هستند.

 چطور می‌شود باور کرد مردمی که فوج فوج برای تشییع شهید بی سر آمده آمده بودند حاضر شوند بی حرمتی به همسر وفرزند شهید دیگری را تحمل کنند.

مادر و دخترجوانی که تنها جرم‌شان تذکر لسانی به دو خانم بدحجابی بود که در ادامه هنجارشکنی عده‌ای اندک در پیست اسکیت چمران دست به کشف حجاب زدند .

شیرازه در تیتری جنجالی نوشت:


همچنان پیگیر ماجرا هستیم

اگر چه بی‌توجهی و بی‌تدبیری برخی مدیران در فارس تنها به حوزه فرهنگی و اجتماعی برنمی‌گردد و اقتصاد و سیاسیت نیز دست‌خوش اتفاقاتی از همین قیبل اخبار است اما انتظار می‌رود به حوزه دانشگاه رحم کنند و بگذارند فرزندان این دیار زیر سایه خانواده‌هایشان و در شهر خود به تحصیل مشغول شوند نه اینکه کمر همت ببندند برای تعطیلی 11 دانشگاه پیام نور در فارس.

شیرازه در سلسله گزارش‌هایی پیگیر این ماجرا شد و در شهریور ماه در تیتری خطاب به مسئولان نوشت:

  توپ تعیین تکلیف11 دانشگاه پیام نور در حال تعطیلی فارس در زمین مسئولان محلی http://shiraze.ir/fa/news/155900/ 
)

آبانی تلخ برای اهالی سومین حرم اهل بیت(ع)

خبر فوری؛

تیتیری که نه تنها مردم فارس بلکه ایران را بر زمین میخکوب کرد، خبر فوری و کوتاه بود.

(حمله تروریست تکفیری در حرم شاهچراغ شیرازhttp://shiraze.ir/fa/news/155991/)

پس از فراخوان شبکه های سعودی انگلیسی اینترنشنال و بی بی سی ساعت 17 و 45 دقیقه امروز چهارم آبان یک فرد مسلح به شیوه تروریستهای تکفیری با تیراندازی به داخل شاهچراغ حمله کرد.

در این حمله 13 نفر از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند.

مردمان محله سعدی در دی ماه دست به دامان رسانه‌ها شدند

در 20دی ماه نیز (پاسکاری جان مردمان محله سعدی بین مدیران خدمت‌رسانhttp://shiraze.ir/fa/news/157694/) سرتیتر پربازدید شیرازه شد.

محله‌ای که روزی با یک سیل ویران‌گر تمام هست و نیست مردمانش را به دست آب سپرد حالا مدتهاست چشم انتظار سیل‌بندی است که بین مسئولان شهر و استان پاسکاری می‌شود.

دادستان محترم مردم خواهان پاسخند

بهمن ماه گویا پس از آنهمه ماجرا و اخبار جنجالی که از آغاز سال رخ داد و باعث شد عده‌ای چشم بر این همه شهید و حادثه و تنش بندند و آمارهایی نادرست ارائه دهدند و یا شورایی که با پول بیت‌المال گوشی‌های گران قیمت خرید و به اعضایش داد، وقت آن رسید که دادستان محترم شهر را از وقایع شهرش باخبر کنیم و دست به دامانش شویم که مگر مدعی‌العموم مردم نیستید که دست روی دست گذاشته‌اید؟

مدتهاست که اتفاقات با اهمیت و بی‌اهمیتی که گاه به اصل نظام و انقلاب خدشه وارد می‌کند در فارس و شهر شیراز در حال رخ دادن است. موضوعاتی که به نظر می‌رسد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان مدعی‌العموم می‌باسیت با جدیت و قاطعانه به آنها ورود کند.

و اما به پایان آمدیم دفتر حکایت همچنان باقی است

آخرین خبر پربازدید و جنجالی شهر شیراز مربوط به مرگ کودکی بود که بر اثر بی‌تدبیری مدیران شهری طعمه دندان‌ سگ‌های ولگردی شد که بارها و بارها شیرازه اخطار داده بود.

این پایگاه خبری در گزارشی به خطرات سگ‌های ولگرد پرداخت و در تیتری پربازدید نوشت:
(بلاصاحبی که در سایه بی توجهی مدیران شهری بلای جان شهروندان شده است  http://shiraze.ir/fa/news/158390/)

و به امید روزی که ردپای دندان حیوانات بلاصاحب بر تن هیچ کودک شیرازی باقی نماند و مدیران شهری چاره‌‌ای برای ساماندهی سگ‌های ولگرد بیاندیشند.

‎آری اگر چه قصه‌‌های تلخ و شیرین این دیار و سرزمین تمامی ندارد اما در واپسین روزهای سال از استاندار محترم و متولیان و مسئولان استان انتظار می‌رود مردم این شهر را به انداره جوانمردی و استقامت‌شان بنگرند و دست هر مدیرنمایی را از سر این استان کم کنند تا شاید گوشه اندکی از قدر شناسی اهالی این شهر و استان جبران شود.

به امید سالی پر خیر و برکت و مدیرانی انقلابی‌تر.

انتهای پیام/22424


نظرات بینندگان