کد خبر: ۱۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
‌یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛

جدال تیم‌های لیگ برتری در جام شگفتی‌ها

رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در دو روز پیگیری خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران روزهای شنبه و یکشنبه(نهم و دهم اردیبهشت‌ماه) هشت تیم به مصاف یکدیگر خواهند رفت و از بین آن‌ها تنها دو تیم استقلال ملاثانی و پارس جنوبی جم به عنوان نماینده لیگ دسته اول برابر حریفان لیگ برتری خود صف‌آرایی می‌کنند.

پارس جنوبی جم _ استقلال؛ شاگردان روانخواه به دنبال خلق شگفتی

دو تیم پارس جنوبی جم و استقلال روز شنبه _ نهم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که شاگردان امید روانخواه در مرحله یک‌شانزدهم با از پیش رو برداشتن ایمان سبز شیراز به مرحله یک‌هشتم صعود کردند و در این مرحله نیز موفق شدند با شکست دریا بابل راهی یک‌چهارم نهایی شوند.

جدال تیم‌های لیگ برتری در جام شگفتی‌ها

 استقلال نیز به عنوان مدعی کسب عنوان قهرمانی در مرحله یک‌شانزدهم تراکتور تبریز را شکست داد و در یک‌هشتم نیز دیگر حریف لیگ برتری خود یعنی ملوان را از پیش رو برداشت تا پس از دو قرعه دشوار در جدال با تیم پارس جنوبی جم فرصت رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی را داشته باشد. 

در هرحال تقابل این دو تیم اگرچه یک قرعه نسبتاً آسان برای استقلال به‌شمار می‌رود اما نباید فراموش کرد که اهالی فوتبال جام حذفی را با عنوان جام شگفتی‌ها می‌شناسند و بعید نیست شاگردان روانخواه در این مرحله دست به خلق شگفتی بزنند.

جدال تیم‌های لیگ برتری در جام شگفتی‌ها

استقلال ملاثانی _ هوادار؛ الهامی این‌بار با هوادار به دنبال جام

در دیگر جدال روز شنبه، دو تیم استقلال ملاثانی و هوادار از ساعت ۱۸ برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. تقابل این دو تیم در شرایطی انجام می‌شود که ساکت الهامی سال گذشته با نساجی موفق به فتح جام حذفی شد و این بار در تلاش است با تیم هوادار این عنوان را تکرار کند.

 شاگردان الهامی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با از پیش رو برداشتن چادرملوی اردکان به مرحله بعد صعود کردند و در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز مس رفسنجان را شکست دادند.

 شاگردان عزیز فریسات نیز ابتدا در یک‌شانزدهم نهایی آرمان گهر را متوقف و در یک‌هشتم نیز با شکست تیم لیگ برتری مس کرمان صعود خود به مرحله یک‌چهارم را قطعی کردند. 

در هر حال این تقابل به نوع خود می‌تواند جذابیت‌های فراوانی را به دنبال داشته باشد و باید دید استقلال ملاثانی می‌تواند به نیمه‌نهایی راه پیدا کند یا خیر.

جدال تیم‌های لیگ برتری در جام شگفتی‌ها

جدال تیم‌های لیگ برتری در جام شگفتی‌ها

نساجی _ پیکان؛ چالشِ شکست مدافع عنوان قهرمانی

روز یکشنبه _دهم اردیبهشت‌ماه_ دو تیم نساجی و پیکان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که تیم جوان مجتبی حسینی برای کسب عنوان قهرمانی انگیزه فراوانی دارد و بدون تردید با هدف متوقف کردن شاگردان هرناندس که مدافع عنوان قهرمانی هستند، آماده این جدال حساس می‌شود. 

نساجی با شکست فجر سپاسی شیراز در مرحله یک‌شانزدهم و از پیش رو برداشتن آلومینیوم اراک در مرحله یک‌هشتم نهایی آماده رویارویی با پیکان تهران می‌شود و باید دید هرناندس اولین آزمون جدی خود را چگونه پشت سر خواهد گذاشت. 

شاگردان مجتبی حسینی نیز در یک‌شانزدهم استقلال خوزستان را با شکست مواجه کردند و در مرحله یک‌هشتم با متوقف کردن نود ارومیه به یک‌چهارم رسیدند تا یک گام به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شوند.

جدال تیم‌های لیگ برتری در جام شگفتی‌ها

جدال تیم‌های لیگ برتری در جام شگفتی‌ها

پرسپولیس _ گل‌گهر سیرجان؛ راند اول مچ‌اندازی یحیی و الهویی

شاید بتوان گفت حساس‌ترین رقابت این مرحله، تقابل شاگردان گل‌محمدی و الهویی است، چراکه هر دوتیم مهره‌های خوبی را در اختیار دارند و در لیگ برتر نیز باید یک جدال مهیج را پشت سر بگذارند. گل‌گهر سیرجان که با هدف کسب قهرمانی پا به این میدان می‌گذارد، در مرحله یک‌شانزدهم مس شهر بابک را از پیش رو برداشت و در یک‌هشتم نهایی نیز فولاد خوزستان را شکست داد تا در این دوره با یک قرعه دشوار برای قهرمانی مواجه شود. 

پرسپولیس تهران نیز در مرحله یک‌شانزدهم ون پارس اصفهان را در یک تقابل نفس‌گیر از پیش رو برداشت و در یک‌هشتم نیز موفق شد دیگر تیم اصفهان یعنی سپاهان را با نتیجه پر گل در نقش جهان متوقف کند. 
در هر حال رویارویی این دو تیم پیش از جدال آن‌ها در لیگ برتر حساسیت‌های فراوانی را به همراه دارد و باید دید در نهایت از بین شاگردان الهویی و گل‌محمدی کدام تیم به نیمه‌نهایی صعود خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ورزشی ، فوتبال ، جام حذفی
نظرات بینندگان