کد خبر: ۱۶۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

تعطیلی ۱۰۷ مرکز غیر مجاز زیبایی در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری و تلاش‌های کارشناسان اداره نظارت و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه، ۱۰۷ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس شناسایی و تعطیل شده است.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه همه مکان‌های ارایه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند، افزود: هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز، اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است و مردم در مراجعه به این مراکز لازم است از حضور پزشک اطمینان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان، فریب تبلیغات خدمات زیبایی پوست و مو را در فضای مجازی نخورند، ادامه داد: درصد بالایی از صفحاتی که در شبکه‌های مجازی خدمات زیبایی را تبلیغ می‌کند، آدرس مشخصی ندارند و غیرمجاز هستند.

تعطیلی ۱۰۷ مرکز غیر مجاز زیبایی در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: .دخالت افراد بدون صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود. 

وی توصیه کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایت وزارت بهداشت به شماره تلفن ۱۹۰ و یا شماره تلفن ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

انتهای خبر/
نظرات بینندگان