کد خبر: ۱۶۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

آغاز ۳۶ طرح درآمدزایی دهیاران در فارس

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استاندار فارس گفت: توسعه منسجم روستا در پرتو خودکفایی و کسب درآمد پایدار ممکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حامد رستمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استاندار فارس گفت: به‌منظور کمک و تسهیل فعالیت دهیاران ۳۶ طرح درآمدزایی دهیاران در قالب خرید ماشین‌آلات به ارزش ۹۰ میلیارد تومان در فارس کلید خورد.


وی بیان کرد: همچنین طی تفاهم‌نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با پست‌بانک، امکان اعطای تسهیلات کم‌بهره در راستای ایجاد طرح‌های درآمدزا و ارائه تسهیلات به دهیاری‌ها فراهم شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، دهیاران تا سه برابر میانگین حساب می‌توانند از تسهیلات در راستای طرح درآمدزایی برخوردار شوند.


رستمی در ادامه با بیان اینکه شعار سال در پرتو حمایت از تولید محقق می‌شود، گفت: روستاها از مهم‌ترین خاستگاه‌های تولید ثروت و پشتیبانی از امنیت غذایی به شمار می‌روند و در این راستا چشم‌اندازی که برای دهیاری‌ها ترسیم شده مبتنی بر درآمدزایی پایدار و خودکفایی است.


وی با تصریح اینکه دهیاری نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شود که دارای شخصیت حقوقی مستقل است، بیان کرد: توسعه منسجم روستا در پرتو خودکفایی و کسب درآمد پایدار ممکن می‌شود.


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در بخش پایانی سخنان خود، مردم ولایت‌مدار فارس را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کرد و افزود: سیاست دولت سیزدهم بر مبنای توزیع متوازن امکانات و خدمات در مناطق محروم و دورافتاده استوار شده است.

 

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان