کد خبر: ۴۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۲

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی فارس از تشکیل 287 پرونده علیه متصرفین به اراضی دولتی خبر داد

با واگذاری 2345 هکتار اراضی جهت طرح های تولیدی کشاورزی و غیرکشاورزی (صنعتی، خدماتی، گردشگری و ...) در استان فارس برای 11725 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، رئیس سازمان امور اراضی کشور در گردهمایی مدیران و مسئولان امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان های استان گفت: بررسی ها و آمارها نشان می دهد که از سال 1334 تاکنون بالغ بر 570 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرهای بزرگ کشور تخریب و تغییر کاربری شده اند.
جعفر کرجی پور از زمین به عنوان سرمایه ای غیرقابل جبران برای جامعه یاد کرد و افزود: ایجاد شهرهای جدید و روستاهایی که به عنوان قطب کشاورزی تبدیل به شهر می شوند متأسفانه اراضی اطراف و پیرامون آن را دستخوش تغییرات و تحولات زیادی می کند.

گرجی پور در بخشی دیگر از سخنان خود به معضل تخریب اراضی کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: امروزه با توجه به بررسی های انجام شده، روند تخریب اراضی کشاورزی در سطح کشور رو به افزایش است که بی شک ادامه این روند موجب ضربه زدن به اقتصاد ملی و تأمین محصولات و مواد غذایی مورد نیاز در کشور می شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با تأکید بر اینکه جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی می‌بایست به وظیفه ای ملی و همگانی تبدیل شود، گفت: سازمان امور اراضی کشور در جهت آگاهی دهی و ارتقای سطح فرهنگ مردم نسبت به تهیه بروشور، تراکت، نصب تابلوها و بیلبوردها اقداماتی انجام داده و فیلم های تلویزیونی نیز در این خصوص تهیه شده است.

تاکنون 287 پرونده علیه متصرفین به اراضی دولتی تشکیل شده است

 
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در بخشی دیگر از این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون میزان 226502 هکتار زمین جهت طرح های مختلف فارس واگذار گردیده است.

عبدالعلی کریمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 294 هکتار زمین به اجرای طرح های زراعی، 89 هکتار به منظور احداث باغ، 260 هکتار به منظور طرح های کشاورزی همچون دامداری، مرغداری، گلخانه و طرح های مرتبط با بخش کشاورزی و 1702 هکتار برای طرح های صنعتی، خدماتی، گردشگری و ایجاد شهرک های صنعتی واگذار شد.
وی افزود: همچنین با واگذاری 2345 هکتار اراضی جهت طرح های تولیدی کشاورزی و غیرکشاورزی (صنعتی، خدماتی، گردشگری و ...) در استان فارس برای 11725 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال صورت گرفته است.

این مقام مسئول یادآور شد: علاوه بر ایجاد اشتغال برای 11725 نفر بیش از مبلغ 35 میلیارد ریال نیز از محل اجاره و فروش اراضی به حساب خزانه دولت واریز شده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل 287 پرونده علیه متصرفین به اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته از طرف دستگاه قضایی 214 رأی به نفع دولت صادر شد.
انتهای پیام/523/2
نظرات بینندگان