کد خبر: ۴۷۶۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
گزارش صد روزه روحانی در بوته نقد/2

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: معیشت مردم در 100 روز گذشته تغییری نکرده است

این که در دولت قبلی برخی سوء مدیریت ها باعث مشکلاتی برای کشور شد درست است اما در بوجود آمدن بدهی های دولت، تحریم ها، خشکسالی و اجرای هدفمندی یارانه ها نیز سهم عمده ای داشته اند.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، دکتر «رحیم زارع» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار ما درباره گزارش 100 روزه رئیس جمهور گفت: دولت در زمینه تامین دارو و مباحث هسته ای موفقیت هایی داشته اما با وجود این که آرامشی در جامعه حاکم شده است، معیشت مردم تغییری نکرده است.

وی افزود: قضاوت درباره شاخص های اقتصادی در مدت کوتاهی چون سه ماه  خیلی نمی تواند صحیح باشد و بایستی یک سال بعد درباره آنها صحبت کرد.

نماینده مردم آباده، خرمبید و بوانات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش شب گذشته رئیس جمهور یک ارائه برنامه بود تا نتیجه عملکرد، صحبت های اقای دکتر روحانی درباره تورم نقطه به نقطه، رکود تورمی و برخی آمارها بهتر بود در یک نشست تخصصی ارائه می شد تا در یک برنامه عمومی که در آن قرار است بیلان کار ارائه شود.

این نماینده مجلس با اشاره به سیستمی نبودن نگاه دولت ها در کشور گفت: بهتر بود گفته شود که در 100 روز گذشته از کجا به کجا رسیدیم. کوبیدن دولت قبل مشکلی را حل نمی کند، این که در دولت قبلی برخی سوء مدیریت ها باعث مشکلاتی برای کشور شد درست است اما در بوجود آمدن بدهی های دولت، تحریم ها، خشکسالی و اجرای هدفمندی یارانه ها نیز سهم عمده ای داشته اند.

زارع افزود: هر رئیس جمهوری که طرح هدفمندی یارانه ها را اجرا می کرد قطعا با ترکش هایی روبرو می شد. همین که دولت قبلی وارد فاز اجرایی این کار مشکل شد، کار مهمی را انجام داد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به ضرورت اصلاح روند خصوصی سازی گفت: در دولت گذشته خصوصی سازی با یک دید کوتاه مدت صورت می گرفت که امیدواریم دولت جدید آن را اصلاح کرده و در این خصوص آینده نگری بیشتری داشته باشد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جرس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
2
حالا خوبه که بازم میگی تحریم ها، اجرای هدفمندی یارانه ها و ....!!!
مرد حسابی اینا همهگی از سوء مدیریت دولت بوده!!
آرش
-
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
1
رئيس جمهورعالي صحبت كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
1
میگن وقتی یکی خودشو زده به خوابی تلاش نکنید بیدارش کنید که جریان شما احمق هاست!!! احمدی نژادتون مملکت سوخته تحویل داده حالا چه توقعی دارین در 100 روز همه چیز گل و بلبل شه؟ یه خورده وضع مردم عادی را ببینید بعد نظر بدین.
ناشناس
احمدی نژاد ما احمق ها نگفت 100 روزه مملکت رو درست می کنم. ولی روحانی شما باهوش ها رای شما استعدادهای درخشان را با وعده اینکه 100 روزه اله می کنم و بِله می کنم گرفت. حالا سفرتون بوی نفت گرفته انشالله؟!
ناشناس
این گونه بحث کردن یعنی انحراف
به هم توهین نکنید
احمدی نژاد و روحانی هر دو خدمتگزار مردم ایران و انقلابند.
به خدا تاسف باره که اون دو حزب آمریکایی که بهشون می گیم مرگ بر آنها، هیچ وقت درباره اصول اولیه ایالات متحده اینطوری حرف نمیزنن بعد ما تو جمهوری اسلامی که 300 هزار هید داده به خاطر اختلاف نطرات جزئی همدیگر رو مثل تروریستهای تکفیری نگاه می کنیم. خیلی بده خیلی دردآوره
اهل دریا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
0
ما هم در اینکه دولت تدبیر یک امید را در دل مردم به وجود آورده شکی نداریم ولی به شخصه از صحبت های دکتر روحانی که ماحصل اصلی آن کوبیدن دولت قبلی آن هم به شکلی غیر عالانه ودر غیبت نماینده ای از آنها صورت گرفت بسیار ناراحت شدم و آن را منصفانه نمی دانم همان دولت هم از رای مردم شکل گرفته بود و. شاید با تعداد بسیار بیشتر از دولت یازدهم و من معتقدم اگر دنیا الان اینگونه دست دوستی به سمت ما دراز کرده و منتظر یک روزنه است این ابهت تا حدود زیادی مدیون باج ندادن دولت قبلی و بیگانه ستیزی آن بود
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
0
آقای دکتر روحانی نتیجه 8 سال مدیریت آقای احمدی نژاد و همفکرانش را ترسیم نمود و برای اذهان عمومی گزارش بسیار خوبی بود در عین حالیکه برنامه شاخص های کلان را به صورت کمی در حوزه تورم و رشد اقتصادی،نرخ ارز بیان نمودند. همچنین اعلام داشتند وزرا به صورت ریز سایر مباحث را مطرح می نمایند. بنده به عنوان یک شهروند از جناب دکتر زارع به عنوان موکلم انتظار دارم همراهی و همدلی با این دولت داشته باشد. درعین حالیکه کوتاهی ایشان درنظارت بر مدیریت دولت دهم بر مردم فهیم آباده،بوانات فراموش نخواهدشد. ضمنا در خصوص نظر آقای دکتر قادری که 8 سال افتضائات دولت احمدی نژاد را همراهی نمود.انتظار نداشته باشد. مردم شیراز در دوره آتی ایشان را همراهی نمایند. ومن الله توفیق. خداوند خدمتگران نظام مقدس جمهوری اسلامی را معمور بدارد.