کد خبر: ۴۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲
همايش كارآفريني در دانشگاه پيام نور شيراز

سرپرست صنایع و معادن فارس: توانمندی‌های شغلی فارس ناشناخته مانده است

درحال حاضر ۲۲۰۰نوع شغل در ایران وجود دارد که در قالب صنوف به فعالیت مشغولند.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادیشیرازه، همایش کارآفرینی در دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد. در این همایش که مدیران تعاون، کار ورفاه اجتماعی، سرپرست سازمان صنایع ومعادن، معاون دانشگاه پیام نور فارس، کارآفرینان بر‌تر استان، مسئولین دانشگاه پیام نور مرکز شیراز وجمعی از دانشجویان کارآفرین شرکت داشتند، دانشجویان شرکت کننده با اهمیت موضوع کارآفرینی آشنا شدند.

 در این مراسم دکتر مهرداد احمدی، سرپرست معاونت دانشگاه پیام نور استان فارس درسخنانی از فعالیت ۱۵۰۰دانشجوی کارآفرین در دانشگاه پیام نور مرکز شیراز خبر داد.

وی گفت: توقع از صنعت این است که فضای لازم برای دوره‌های کارورزی دانشجویان فراهم نماید.



دکتر عباسی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس نیز در این مراسم با بیان آمار بیکاری دراستان فارس اظهارداشت: درحالی که نرخ بیکاری دراستان فارس در سال ۸۸ به ۲۲/۳ رسیده بود و در سال ۸۹ این رقم به ۲۱/۳ تقلیل یافت اما نرخ بیکاری در تابستان ۹۲ به ۱۴درصد کاهش یافته است.

وی خواستار بازتعریف در فرآیندهای آموزشی دانشگاه‌ها و گرایش به رویکرد کارآفرینی شد و اظهارداشت: اگر دانشگاه‌ها فارغ التحصیلان با مهارت به جامعه وصنایع معرفی کنند مطمئنا مشکل بیکاری حل خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر مصلح شیرازی، رئیس مرکز رشد وکارآفرینی دانشگاه شیراز به عنوان سخنران اصلی همایش درخصوص اهمیت انقلاب کارآفرینی سخن گفت.

وی اظهار داشت: تکیه‌گاه و پشتوانه اصلی موفقیت ایران در عرصه‌های اقتصاد جهانی، دانش آموختگان و فرهیختگان کشور هستند که خروجی نظام آموزش عالی می‌باشند.

حیدری، سرپرست سازمان صنایع ومعادن استان فارس نیز لازمه کارآفرین بودن را داشتن عشق به کار عنوان کرد و یادآور شد: درحال حاضر ۲۲۰۰نوع شغل در ایران وجود دارد که در قالب صنوف به فعالیت مشغولند.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های شغلی فارس ناشناخته مانده است افزود: با تدوین پایان نامه‌های کاربردی می‌توان اقتصاد فارس را متحول کرد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر ظهیر امامی و ابراهیمی دوتن از کارفرمایان بر‌تر استان درباره اهمیت کارآفرینی سخن گفتند.

این مراسم از سوی دفتر کارآفرینی دانشگاه پیام نور شیراز با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس برگزار شده بود.
انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان