کد خبر: ۵۰۸۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲

حاشیه‌های گزارش 100 روزه استاندار؛ از جلسه با گردن کلفت‌ها تا دفاع از گشت ارشاد!

نشست خبری 3 ساعته استاندار فارس با رسانه ها برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه، فارغ از هر گونه قضاوت درباره محتوی جلسه، حاشیه های پررنگ تر از متنش چرت خبرنگاران را پاره کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیــرازه، گرچه سایت شیرازه به رغم تمام ادعاهای تیم مدیریتی فعلی فارس مبنی بر استقبال از همه نگرش ها و سلایق، در نشست خبری استاندار دعوت نشده بود، اما خبرنگار این رسانه بنا به رسالت ذاتی خود در این مراسم حضور یافت. متن زیر آن چیزی است که در مراسم گزارش عملکرد استاندار در 100 روز گذشته اتفاق افتاد.

استاندار فارس در این کنفرانس خبری از افتتاح 595 پروژه با هزار و 255 میلیارد تومان اعتبار در سطح این استان در دهه فجر خبر داد و در مواردی چون، جانمایی راکتور آب سبک فارس، احترام به همه تفکرات متعلق به هیچ حزبی، ایجاد اشتغال و برداشتن موانع آن، حمایت از بخش خصوصی، دفاع از سرمایه گذار پاک، خجالت کشیدن از نگاه‌های معنی دار جوانان بیکار، از کار‌شناس ارشد وزارت خارجه و مشاور امور مربوط به حوزه خلیج فارس و خاورمیانه بودن خودش، لغو روادید یا کشورهای حاشیه خلیج فارس، برپایی همایش بین المللی قرآن با شرکت ۵۰۰ قاری ملی و بین‌المللی در شیراز، توجه نداشتن به خط و ربط فرماندار، تعیین تکلیف فرماندار شیراز و فراشبند صحبت به میان‌ آورد.

احمدی در پاسخ به انتقاد خبرنگاری از یکی از اعضای شورای شهر که به فعالیت‌های پایگاه خبری وی انتقاد کرده بود، گفت: کسانی که در روزنامه یا جایی صحبت می‌کنند، خودشان باید پاسخگوی اظهار نظرات خود باشند.

استاندار فارس همچنین در پاسخ به سوالی درمورد عملکرد گشت ارشاد اظهار کرد: نمی‌توانیم منکر برخی مظاهر زشتی که در شهر وجود دارد، شویم و نمی‌توان آن را‌‌ رها کرد.

احمدی حفظ عفت و پاکدامنی جامعه را برای سلامت اجتماعی بسیار مهم دانست و گفت: باید با برخی صحنه‌های منکر از جمله بی‌حجابی و جلف بودن برخورد کرد.

وی یکی از دلایل وجوب حکومت اسلامی را امور حصبه عنوان کرد و گفت: به هر حال کسی باید مجری امر به معروف و نهی از منکر باشد؛ اکنون که پلیس مجری است، اجازه ندهید پلیس تضعیف شود چراکه همه ما به پلیس قوی نیاز داریم.

استاندار فارس گفت: تمام توجه و تلاش ما این است که باعمل به مردم نشان دهیم که داریم کار می‌کنیم چراکه عزت مردم ما با حرف زدن حفظ نمی‌شود.

استاندار فارس در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید؛ تا چه اندازه به شعار زنده باد منتقد من عمل کرده اید، تصریح کرد: بارها گفتم هرکس انتقاد سازنده، دوستانه و خیرخواهانه داشته باشد با کمال میل آن را می‌پذیریم.

«این سوال بهانه ای شد تا احمدی سر گلایه از سایتی را باز کند که اسم آن را نیاورد ولی اشاره او به تیترهای این پایگاه خبری- تحلیلی اشاره ای اظهر من الشمس بود!»

احمدی گفت: در تهران ۳ روز سمینار استانداران داشتیم، اما بخاطر برف دو روز اول آن را نرفتم. اما روز سوم را به دلیل اینکه با سرمایه گذاران و صاحبان صنعت و فکر از جمله شرکت هلدینگ مبین جلسات مهمی داشتیم به تهران سفر کردم. این در حالی است که برخی سایت‌ها می‌نویسند استاندار این سه روز کجا بوده است؟

وی ادامه داد: اینکه بگویند استاندار در جلسه فارسی‌ها شرکت کرد که نمی‌دانیم در آن چه گذشت...، این یعنی چه؟ در این جلسه گردن کلفت‌های فکری فارسی صحبت کردند، سرمایه گذاری که در اینجا دانشکده نفت ساخته، یک پالایشگاه احداث کرده، دلش سوخته، 9 نفر از نمایندگان در آن جلسه بودند. اما این‌ها منصفانه و دینی نیست؛ مگر استاندار در یک جلسه می‌رود تفریح کند؟ چرا ذهن مردم را خراب می‌کنید؟ و این را سایتی نوشته که خیلی هم ارزشی است.

وی خاطره گویی را هم در این مراسم فراموش نکرد و از ایام استانداری خود در ایلام گفت. احمدی برای خبرنگاران تعریف کرد که چه خیرمقدمی به احمدی نژاد گفته و دیگران چه کرده‌اند.

وی گفت: «من خیر مقدمی به آقای احمدی‌نژاد گفتم که همه انگشت به دندان گرفته بودند، احمدی نژاد به من گفت چه کردی که اینقدر مردم شما را دوست دارند، گفتم مهرورزی کردم. خدا شاهد است فرمانده سپاه که کرد هم بود با دو متر قد جلو هیات وزیران دست مرا بوسید!»

وی ضمن دعوت از رسانه ها برای انتقاد سازنده اظهار داشت: شما اگر انتقاد دارید به ما بگویید! و اگر دیدید اشتباه را تکرار کردیم راه اشتباهی که نباید می‌رفتیم را رفتیم تمام روزنامه ها را پرکنید؛ اول به ما بگویید از مدیران انتقاد دارید، به من بگویید. اگر آن مدیر اصلاح نشد هم علیه من بنویسید هم علیه آن مدیر!

احمدی با بیان اینکه انتقاد سازنده یعنی امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: تضعیف نماینده دولت در استان، تضعیف دولت است. ما که ناراحت نمی شویم اما چرا کم لطفی می‌کنید؟


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
3
احمدی چرا ترسیدی ازجانباز با تجربه مانند راستی استفاده کنی
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
0
رجايي اصلح تره همه ميدونن.مشکلات ما کارکنان iti رو فقط اقاي رجايي دلسوزانه پيگيري کرد دستش درد نکنه