کد خبر: ۵۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۲

دامداران آباده طشک سالهاست منتظر آب و برقند

با گذشت 6 سال از استقرار دامداران آباده طشک در مجتمع دامداری هنوز مشکل آبرسانی به این مجتمع حل نشده است.
به گزارش شیرازه، بیش از ۱۵۰دامدار شهر اباده طشک در سال۱۳۸۶با مصوبه بخشداری-شورای شهر-شهرداری و جهاد کشاورزی دامهای خود را از شهر خارج و در نقطه ای با مصوبه ارگان های ذکر شده با قطعه بندی و تسطیح ۸ هکتار زمین در شمال شرقی شهر به مکان جدید منتقل و در مصوبه اعلام گردید که در اسرع وقت آبرسانی به مجتمع دامداری انجام می شود.

دامداران با صرف هزینه های زیاد اقدام به احداث دامداری در مکان مشخص شده نمودند و هم اکنون پس ازگذشت۶سال این مجتمع که بیش از ۶۰۰۰ دام در آن می باشد آبرسانی به ان انجام نشده و دامداران مجبورند یا با هزینه های گزاف با تانکر آب به مجتمع ببرند یا به کمک خانواده خود آب را از فاصله۲کیلومتری به این محل برای شرب دام ها ببرند حتی دهها دامدار با خانواده خود در این مجتمع زندگی می کنند که این خانوارها علاوه بر مشکل اب دام ها برای آب آشامیدنی خودنیز با این مشکل مواجه هستند.

دامداران در مصاحبه اعلام کردند که تاکنون بارها برای حل مشکل به بخشداری- جهاد کشاورزی-  شهرداری و حتی امام جمعه مراجعه و مکاتبه نموده اند که متأسفانه جواب قانع کننده ای دریافت نکرده و هنوز با این مشکل مواجه هستند.

این دامداران علاوه بر تولید گوشت و لبنیات منطقه حتی به مناطق همجوار نیز محصولات دام ها را صادر می کنند.

غریب ملک حسینی نماینده دامداران این بخش نیز در این رابطه می گوید: به شهردار بخشدار، شورای شهر و فرمانداری وحتی نماینده مجلس مراجعه و مکاتبه نموده ایم که پی گیری ها تاکنون بدون نتیجه مانده است.

دامداران حتی چندبار در محل بخشداری تجمع نموده اند که باز هم مشکل رفع نشده است.

برای پیگیری موضوع به سراغ هادی صنعتی بخشدار اباده طشک رفتیم وی می گوید: با مصوبه دولت و مصوبه شورای شهر دامداران به خارج از شهر در محلی که برای ساخت دامداری در نظر گرفته شده انتقال یافتندکه تاکنون به این مجتمع آبرسانی و برقرسانی نشده و مشکل این است که مجتمع مذکور در حوزه حریم ۲۵ساله آب شهر می باشد و سازمان اب اجازه گسترش مجموعه دامداری را نداده است و نیز جهاد کشاورزی هم می گوید باید به سمت شهرک ها و مجتمع های دامداری صنعتی برویم.
 وی افزود: مقررشد طی ۲هفته اینده جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان وادارات امور اب-آبفا- جهاد کشاورزی- منابع طبیعی شهرستان در مرکز بخش تشکیل و یک تصمیم صحیح و عملیاتی جهت حل این مشکل گرفته شود.

منبع: بختگان سیتی
نظرات بینندگان