کد خبر: ۵۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
جام جهانی 2014 - برزیل

شکست اولین نماینده آسیا در جام جهانی +جدول

تیم ملی فوتبال استرالیا در اولین دیدار خود در جام جهانی برزیل برابر شیلی شکست خورد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، در دومین دیدار گروه B دو تیم فوتبال شیلی و استرالیا از ساعت 2:30 بامداد شنبه در ورزشگاه پانتانال به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود شیلی به پایان رسید.

الکسیس سانچز (12)، والدیویا (14) و ژان بیوسیجر (1+90) گل‌های شیلی را به ثمر رساندند و تیم کاهیل (35) یکی از گل‌های خورده را برای استرالیا جبران کرد.
از همان ابتدای بازی استرالیا حالتی دفاعی به خود گرفت و این شیلی بود که سعی داشت از لایه‌های دفاعی این تیم بگذرد. استرالیایی‌ها تنها 12 دقیقه دوام و آودند و الکسیس توانست دروازه رایان را باز کند. دو دقیقه بعد این والدیویا بود که دومین گل شیلی را به ثمر رساند تا از همین ابتدا خیال تماشاگران نسبتا پرشمار قرمزپوش حاضر در ورزشگاه راحت شود.

شکست اولین نماینده آسیا در جام جهانی +جدول

پس از این دو گل شاگردان سمپائولی پا پس نکشیدند و با حرکت از سمت قسمت‌های مختلف زمین سعی در عبور از دفاع استرالیا را داشتند. هر چند در این میان کانگوروها چند بار توانستند به دروازه شیلی نزدیک شوند. حرکت‌هایی به نظر بی‌هدف که تنها برای فرار از فشار شیلیایی‌ها انجام می‌شد.

برخلاف جریان بازی استرالیایی‌ها از سمت چپ دروازه شیلی حمله‌ای را تدارک دیدند و تیم کاهیل توانست در میان سه مدافع سرخ‌پوش به هوا بلند شود و با یک ضربه سر در دقیقه 35 دروازه شیلی را باز و یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا این نیمه 2 بر یک به سود شیلی به پایان برسد.

نیمه دوم این بازی مانند 45 دقیقه اول چنگی به دل نمی‌زد. در دقیقه 51 استرالیایی‌های فرصت‌طلب از اولین موقعیت خود استفاده کردند و کاهیل توپ را وارد دروازه کرد اما داور این گل را مردود اعلام کرد.

در برگشت شیلیایی‌ها به سمت دروازه استرالیا حمله بی‌نتیجه‌ای داشتند.

چند دقیقه بعد برشیانو در محوطه جریمه شیلی با شوت سر ضرب دروازه حریف را تهدید کرد اما براوو توپ را برگشت داد و ضربه بعدی استرالیایی‌ها هم به کرنر رفت.

شکست اولین نماینده آسیا در جام جهانی +جدول
بازیکنان استرالیا که با گذشت زمان بازی بیشتر به خودشان می‌آمدند سعی می‌کردند با حضور پر تعداد در زمین حریف، فشار بیاورند و موقعیت گل ایجاد کنند.

حساس‌ترین صحنه بازی در دقیقه 52 توسط سانچز پایه‌گذاری شد و در شریطی که توپ چند میلیمتری فاصله داشت تا از خط دروازه رد شود ویلکینسون مانع از به ثمر رسیدن گل سوم شیلی شد و درست روی خط توپ را بیرون کشید.

در دقیقه 70 تیم کهیل یک‌بار دیگر تبحر سرزنی‌اش را به رخ کشید و از میان دو مدافع شیلی بلند شد و به توپ ضربه زد اما توپ او روی تور دروازه فرود آمد.

در دقیقه 1+90 ژان بیسیجور گل سوم شیلی را به ثمر رساند تا اولین نماینده آسیا در جام بیستم با شکست میدان را ترک کند.

الکسیس سانچز در پایان دیدار شیلی مقابل استرالیا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

به گزارش مشرق، در دیدار اول این گروه هلند توانست با برتری 5 بر یک از سد اسپانیا بگذرد و در پایان روز نخست دیدار‌های گروه B در صدر جدول قرار بگیرد. اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی با توجه به شکست سنگینی که مقابل هلند متحمل شد در قعر جدول قرار گرفت. شیلی با این پیروزی در رده دوم قرار گرفت و استرالیا به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفت.

جدول رده بندی گروه B 
ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 هلند 1 1 0 0 5 1 4 3
2 شیلی 1 1 0 0 3 1 2 3
3 استرالیا 1 0 0 1 1 3 -2 0
4 اسپانیا 1 0 0 1 1 5 -4 0
نظرات بینندگان