کد خبر: ۶۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه شنبه 18 شهریور

محسن رضایی از استان فارس چه انتظاری دارد؟

فارس در گذشته قطب الکترونیک بود اما پس از انقلاب به دلایل نفوذ برخی از مسئولین و نمایندگان، قطب الکترونیک به استان‌های دیگر کشور رفت.
به گزارش شیرازه؛ «فارس استان پنجم بیکاران»؛ این را «خبر جنوب» به نقل از استاندار تیتر زده است. احمدی گفته که نرخ بیکاری در فارس 13.3 درصد است. این روزنامه هم‌چنین خبر «ساخت پارک مینیاتوری در دامنه کوه‌های شمالی شیراز» با 11 جاذبه گردشگری در کنار یکدیگر را هم به عنوان تیتر یک برگزیده است. شهردار منطقه 3 گفته است که ماکت‌هایی از حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی و هم‌چنین باغ‌های عفیف آباد، جهان نما و ارم در این پارک قرار خواهد گرفت. خبر جنوب اما در گزارشی با عنوان «ستارخان، پروژه‌ای که عطای آن به لقائش بخشیده شد» به مشکلات ترافیکی در این محور مهم پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده: «اکنون تقاطعی در چهارراه ستارخان به بهره‌برداری رسیده که عملیات اجرایی آن همیشه خبرساز بود. تقاطعی که در زمان مقرر به بهره برداری نرسید، با مشکلات زیادی در حوزه تملک روبرو شد و در طول ساخت بارها مشکلات پیش بینی نشده‌ای چون سقوط کامیون به داخل کارگاه زیرگذر سرعت کار را پائین آورد». ممنوعیت فروش صنایع دستی غیربومی در نمایشگاه‌های فارس نیز دیگر خبری است که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به خبر جنوب اطلاع داده است.

محسن رضایی از استان فارس چه انتظاری دارد؟

اما روزنامه «افسانه» هم تیتر یک خود را از میان مطلب مطرح شده در کارگاه علمی تخصصی اقتصاد مقاومتی در شیراز برگزیده است؛ «صنعت جزیره‌ای فارس راه به جایی نمی‌برد». محسن رضایی در این کارگاه گفته است: «از استان استراتژیک فارس انتظار تدوین برنامه‌ای مدون می‌رود که هم در ارتباط با قسمت های مختلف استان‌های مجاور و هم منطقه خلیج فارس باشد». خیز شهرداری برای اجرای تقاطع غیر همسطح قصر دشت دیگر خبر این روزنامه است که با تیتر «آغاز عملیات اجرایی 3 پروژه عمرانی در شیراز» در صفحه اول منتشر شده است. یادداشت روز افسانه هم که طبق معمول فرسنگ‌ها از مسائل روز کشور فاصله دارد، در حوزه مسائل کار است که در بخشی از آن آمده: «سه پایه ایمنی، بیمه و بهداشت کار در محیط کارگاهی ایران گمشده و کسی به دنبال یافتنش نیست».

محسن رضایی از استان فارس چه انتظاری دارد؟

«آماده‌خور سفره اقتصادی بیگانگان نیستیم» تیتر «عصر مردم» از سخنان استاندار در کارگاه اقتصاد مقاومتی است. یادداشت این روزنامه اما به «ریشه‌های نقدستیزی» پرداخته و نوشته: «طبیعی است که وقتی بدنه کارشناسی رسانه‌ها ضعیف باشد و یک خبرنگار یا سردبیر و احیانا یک گزارشگر بخواهند در کنار کارهای متعارف خود که انعکاس اخبار و رویدادهاست به تحلیل امور بپردازند، نقدها از کلی گویی فراتر نمی‌رود و کلی گویی هم روشن کننده زوایای امور نیست و به راحتی هم قابل تکذیب و توجیه است». کاریکاتور امروز این روزنامه اما گریزی به آتش‌سوزی‌های سریالی جنگل‌ها و مراتع استان زده است؛

محسن رضایی از استان فارس چه انتظاری دارد؟

محسن رضایی از استان فارس چه انتظاری دارد؟

«فارس در گذشته قطب الکترونیک بود اما پس از انقلاب به دلایل نفوذ برخی از مسئولین و نمایندگان، قطب الکترونیک به استان‌های دیگر کشور رفت»؛ این‌ها را «نیم‌نگاه» به نقل از استاندار فارس در صفحه اول خود آورده است. اما سردبیر روزنامه هم در مطلبی به تمجید از القاصی مهر مدیرکل دادگستری استان فارس پرداخته است. در بخشی از این مطلب که با تیتر «دادستانی که داد مردم شیراز را ستاند و به حق قاضی القضات استان شد» منتشر شده، آمده: «دکتر خدائیان و قاضی القاصی مهر مزد زحمات خویش را در ارتقای پست سازمانی گرفتند، اما جای بسی خرسندی است که دادستان شیراز که نسبت به مسائل و موارد کاری در استان فارس آشنایی کامل دارد، به سمت ریاست دادگستری استان فارس منصوب گردید و اینگونه موضوع ناآشنا بودن وی با شرایط استان دیگر مطرح نیست».

محسن رضایی از استان فارس چه انتظاری دارد؟
نظرات بینندگان