کد خبر: ۶۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 14 اردیبهشت 94

خوراک دام سر سفره مردم فارس!/ قاضی قلابی هم داریم

همزمان با آغاز به کار رسمی مرکز مطالعات حمل و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز، مطلاعات جامع این مرکز برای حل عالمانه معضل ترافیک آغاز شد.
خوراک دام سر سفره مردم فارس!/ قاضی قلابی هم داریمبه گزارش شیرازه؛ سالاد مطبوعاتی شیرازه امروز با مرور پنج روزنامه به شما خوانندگان تقدیم می شود؛

خوراک دام سر سفره مردم فارس!/ قاضی قلابی هم داریم بی‌پولی راه‌آهن را حکایت کرده و تیتر زده: «حکایت بی پولی راه آهن شیراز-اصفهان». این روزنامه در راستای دستور روحانی برای تخصیص اعتبار به این خط ریلی، به سراغ مدیر کل ناحیه یک راه‌آهن رفته است. «نقشه جدید برای طرح ترافیک شیراز» هم تیتر دیگر این روزنامه است. این طرح قرار است توسط مرکز مطالعات حمل و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز بررسی شود. شهردار شیراز در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری شیراز گفته: «بیش از 5 هزار کارگز در شهرداری مشغول به کار هستند» که تیتر داخلی این روزنامه است.

خوراک دام سر سفره مردم فارس!/ قاضی قلابی هم داریم تمام تیترهای اصلی خود را به موضوعات کشوری و جهانی اختصاص داده و موضوعات استانی را به حاشیه کشانده است. بیانات آیت الله ایمانی در مورد اعتکاف از معدود اخبار داخلی است که در صدر اخبار داخلی این روزنامه قابل مشاهده است. ایشان در جمع معتکفین فرموده‌اند: «اعتکاف آماده سازی فردی برای ایفای نقش اجتماعی است».

خوراک دام سر سفره مردم فارس!/ قاضی قلابی هم داریم «آغاز مطلاعات جامع برای حل عالمانه معضل ترافیک شیراز» را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است. رییس مرکز مطالعات حمل و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز این را گفته و از آغاز به کار رسمی این مرکز خبر داده است. بررسی صفحات داخلی نشان دهنده این است که فقط یک صفحه از صفحات داخلی این روزنامه به اخبار استان اختصاص یافته است و مابقی به دیگر اخبار  اختصاص یافته است.

خوراک دام سر سفره مردم فارس!/ قاضی قلابی هم داریم با اعلام خبر دستگیری دو باند زغال‌گیری در فارس تیتر زده: «بهاری که زغال می‌شود». به گفته این روزنامه اولین آتش سوزی مراتع در کوار اتفاق افتاده که با پیگیری دو باند زغال‌گیر دستگیر شده‌اند. مدیرکل منابع طبیعی فارس در هشداری به مردم مدعی شده که سودجویان به جای جاشیر خوراکی*، جاشیر دامی را به مردم می‌فروشند. این خبر با تیتر «این بار خوراک دام به مردم داده شد!» در صفحه اول چاپ شده. حضور ابتکار در جمع معترضین به سگ‌کشی در شیراز از جمله اخبار داخلی است که با تیتر «سرنخ‌هایی از سگ کشی در شیراز پیدا شد» خودنمایی می‌کند. ابتکار در این جمع گفته: هنوز ابعادی از این ماجرا روشن نیست ولی بررسی‌ها ادامه دارد. «تشکیل شعب قضایی ویژه برای پرونده های امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری های فارس» دیگر مطلب این روزنامه است که به نقل از رییس کل دادگستری استان کار شده است. معاون شهردار شیراز اما خبر داده: «قبرستان دارالسلام به مرکز گردشگری مذهبی تبدیل می شود». لازم به ذکر است علما و فضلای زیادی در این قبرستان مدفون هستند. «کلاهبرداری قاضی قلابی در شیراز» از تیترهای داخلی است. ماجرا از این قرار است که مردی با جا زدن خود به عنوان قاضی مبالغی از مردم دریافت کرده است که مامورین موفق به جلب وی حین ارتکاب جرم شده‌اند.

خوراک دام سر سفره مردم فارس!/ قاضی قلابی هم داریم قدردانی دفتر رییس جمهور از مزدم را تیتر یک خود کرده است. موضوعی که روزنامه‌ها دیروز به آن پرداخته اند. تیتر دیگر این روزنامه از میان صحبت‌های آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس انتخاب شده که گفته: «هیچ کس نمی تواند پاسخگوی از خودگذشتگی معلمان باشد» که در کنار عکسی با همین موضوع دیده می‌شود. شهردار شیراز با اینکه دیگر به مراکز درمانی زمین نخواهیم داد گفت فقط به شرطی زمین رایگان به مراکز درمانی می‌دهیم که کارگران شهرداری به اندازه ارزش زمین از خدمات مرکز درمانی استفاده کنند. این خبر را می‌توانید در صفحه سوم این روزنامه ببینید.

*جاشیر نوعی گیاه خودرو است که در کوهستان‌ها می‌روید و شباهت بسیاری به شوید دارد. این گیاه دارای گونه‌های مختلفی است که فقط یک گونه به صورت خوراکی استفاده می‌شود و مابقی برای مصارف دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان