کد خبر: ۷۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 30 تیر 94

هر ساعت 9 نوزاد در فارس متولد می شود/ پایان ماجرای انتقال بخشی از صنایع الکترونیک شیراز به اصفهان

مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس مطلب مشترک امروز روزنامه‌های فارس است و به طور ویژه‌ای آن را بازتاب داده اند.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر زده: «تصویب پیش نویس قطعنامه حمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در شورای امنیت».

«درخشش دانش آموزان شیرازی در کنکور سراسری امسال» دیگر تیتری است که با عکس هایی از رتبه های تک رقمی شیرازی به چاپ رسیده است.

موضوع تودیع و معارفه استاندار هم در صفحه نخست تیتر شده و در صفحه 3 این روزنامه به طور مفصل به آن پرداخته شده است. صحبت وزیر کشور در این مراسم که گفته: «فرصت ها را غنیمت بدانیم» تیتری است که برای این خبر انتخاب شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان با ارایه آماری از مرگ و میر استان در سه ماهه اول امسال، از «هر ساعت 9 نوزاد در فارس متولد می شود» خبر داده است. به گفته انصاری به ازای هر 104 پسر، 100 دختر در فارس متولد شده اند. وی همچنین از رشد 5/11 درصدی نرخ زادولد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفته است.

و در پایان کاریکاتور امروز؛

سالاد

سالاد «کلید یک آغاز» تیتری است که امروز برای این روزنامه انتخاب شده است و مربوط به مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس است که با حواشی بسیاری همراه بوده است. خبر انصراف نمایندگان فارس از استیضاح هم در کنار این تیتر و درکنار صحبت وزیر کشور که گفته: «استیضاح هم بکنند پاسخ می دهم» به چاپ رسیده است.

وجود نام دو مسجد ایرانی در لیست زیباترین مساجد دنیا هم تیتر دیگری است که در صفحه نخست تیتر شده است. روزنامه بریتانیایی «تلگراف» لیستی از 25 مسجد زیبای جهان منتشر کرده که نام دو مسجد نصیرالملک و شیخ لطف الله در این لیست به چشم می خورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرجنوب گفته: «تنها 20 درصد ظرفیت های دانشگاه شیراز برای پروژه های استانی استفاده می شود» وی با اعلام قابلیت های بالای این مرکز جامع از عدم استفاده از این ظرفیت ها انتقاد کرده است. این خبر در صدر اخبار داخلی به چاپ رسیده است.

مروری بر اقدامات و دستاوردهای بیمارستان کوثر هم در ششمین صفحه این روزنامه و با تیتر «بیمارستان کوثر با دستاوردی از یک دهه خدمت نیک اندیشانه» کار شده و مربوط به گفتگوی مدیر عامل بنیاد قلب فارس و رییس بیمارستان کوثر است.

سالاد تیتر زده: «مراسم تودیع احمدی و معارفه افشانی برگزار شد». عکس امروز این روزنامه هم به همین موضوع اختصاص یافته است و تیتر «وقت خودمان را صرف حاشیه سازی در استان نکنیم» به نقل از افشانی برای آن انتخاب شده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به آیت الله ایمانی اختصاص یافته که با اشاره به موضوع باغ های شخصی در شیراز گفته: «عدم نظارت بر باغ شهرهای شیراز بسترساز ایجاد مشکلات امنیتی است».

سالاد تیتر یک خود را به «عملکرد درخشان کنکوری های شیرازی» اختصاص داده و به معرفی آنان پرداخته است.

عکس امروز این روزنامه به تودیع و معارفه استاندار اختصاص یافته و به نقل از افشانی تیتر زده: «فارس را خوب می شناسم». این تیتر در کنار تیتر «استقبال گرم فارسیان از استاندار جدید» خودنمایی می کند.

یادداشت هم تحت تاثیر تودیع و معارفه استاندار با تیتر «فارس و همدلی» به بررسی فضای حاکم بر استان پرداخته است و مانند خیلی از رسانه ها سعی کرده افشانی را نصیحت کند.

سالاد تیتر یک و عکس امروز مربوط به تودیع و معارفه افشانی به عنوان استاندار جدید فارس است؛ صحبت های رحمانی فضلی که گفته: «باید با اتحاد، همگان به فکر توسعه استان فارس باشند» به عنوان تیتر یک امروز انتخاب شده است.

پس از مدت ها کشمکش و تلاش نمایندگان فارس برای جلوگیری از انتقال صنایع الکترونیک شیراز به اصفهان ضرغام صادقی گفته: «انتقال اپتیک لیزر به اصفهان با نظر مقام معظم رهبری است». این مطلب در صفحه 8 این روزنامه کار شده است.

نظرات بینندگان