کد خبر: ۹۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵

مسئولین از پایه های فوتبال حمایت نمی کنند

برگزاری نهمین فستیوال به میزبانی باشگاه فوتبال خلیج فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه،به نقل از موج ما،احمد خوبان مسئول برگزاری فستیوال فوتبال زیر ۱۳ سال شیراز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مدت ۱۸ سال در زمینه فوتبال فعالیت داشته و حدود ۶ سال به صورت مستقیم در بحث مدارس فوتبال وارد شده است و اکنون مدیر باشگاه فوتبال خلیج فارس می باشد.

خوبان با اشاره به اینکه فستیوال فوتبال نونهالان فقط در تابستان برگزار می شود افزود: هردو هفته یکبار در جهت ارتقای سطح فنی بازیکنان در سطح شیراز اقدام به برگزاری فستیوال می کنیم که این فستیوال در رده سنی ۸ تا ۱۳ سال انجام گردید.

وی هدف از اجرای چنین برنامه هایی را ارتقای سطح کیفی بازیکنان و ایجاد یک رقابت سالم بین آنها دانست و خاطر نشان کرد: شاهد استقبال خانواده ها از این گونه برنامه ها هستیم.

عدم استقبال مدارس فوتبال شهرستان ها در فستیوال

مدیر باشگاه فوتبال خلیج فارس با ابراز تاسف از عدم حضور باشگاه مدارس فوتبال افزود: علی رغم وجود بیش از ۵ مدرسه فوتبال شاهد عدم استقبال آنها بوده ایم، بگونه ای که از شهرستان ها تنها مدرسه فوتبال کوار حضور پیدا کرده است.

خوبان با اشاره به اینکه بزرگترین فستیوال غیراستانی در فصل تابستان انجام شد اذعان داشت: هم اکنون شاهد برگزاری نهمین فستیوال با حضور ۹ تیم از شهرهای شیراز و کوار هستیم.

برگزاری فستیوال در تابستان محدود شده است

وی ضمن اعلام تاسف از برگرای فستیوال در فصل تابستان اظهار داشت: متاسفانه اجرای فستیوال تنها به فصل تابستان محدود می شود که تلاش ما در جهت رفع این نقض در راستای اجرای این برنامه ها در تمامی طول فصول سال بوده که سبب ارتقای کیفی بازیکنان می شود.

مدیر باشگاه فوتبال خلیج فارس مسئول اصلی برگزاری این برنامه ها را هیئت فوتبال دانست وگفت: هیئت فوتبال خود برگزار کننده فستیوال های متعددی می باشد و ما به عنوان نماینده در آن شرکت میکنیم.

خوبان افزود: برگزاری چنین برنامه هایی در سطح مدارس بصورت خودجوش و بدون حمایت اجرا می شود.

مسئولین از پایه های فوتبال حمایت نمی کنند

وی ضمن ابراز تاسف از دید مسئولین استان به ورزش فوتبال ابراز داشت: متاسفانه دیدگاه مسئولین ورزشی فوتبال در فارس جهت حمایت از مقطع بزرگسال می باشد؛ در صورتیکه ما عقیده داریم پایه فوتبال در سطح بچه های ۸ تا ۱۳ انجام می شود ولی متاسفانه چنین دیدگاهی وجود ندارد و یا بصورت مقطعی می باشد لذا مشاهده می شود کشورهای اروپایی فوتبال پایه را مهم ترین رکن برنامه ریزی برای آینده می دانند.

مسئول برگزاری نهمین فستیوال فوتبال ضمن اشاره به درخواست های شهرستان ها افزود: هرساله شهرستان هایی از قبیل کازرون، سپیدان، داراب و نی ریز جهت برگزاری میزبانی فستیوال پیشنهاداتی داشته اند ولی شاهدعدم حمایت مسئولین بوده و هستیم.

خوبان در پایان با اشاره به پتانسیل استان فارس در تربیت فوتبالیست اظهار داشت: استان فارس قطعا پتانسیل بسیار خوبی در زمینه ورزشی مخصوصا فوتبال در صورتی دارد که مداومت بچه ها، حمایت خانواده ها و مسئولین انجام شود.

برچسب ها: شیرازه ، فوتبال ، فستیوال
نظرات بینندگان