کد خبر: ۵۸۵۶۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳

واکنش فرماندار سپیدان به اظهارات اخیر امام جمعه شهرستان

تشکیل 45 جلسه با کارگروه های فرهنگی و مذهبی شهرستان نشان از احساس مسئولیت دینی مسولین در برابر تکالیف اللهی‌ است.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون ، در پی اظهارات اخیر موسوی انور امام جمعه سپیدان در خطبه دوم نماز جمعه 27 تیر 93 ، صمد نژاد فرماندار سپیدان طی نامه ای خطاب به امام جمعه سپیدان نسبت به خطبه های نماز جمعه هفته قبل واکنش نشان داد. متن نامه به شرح ذیل است:


باسمه تعالی
امام جمعه محترم شهرستان سپیدان
سلام علیکم


احتراماً در خصوص فرمایشات حضرتعالی در خطبه دوم نماز جمعه مورخه 93/4/27 لازم می دانم جهت استحضار مطالبی را مطرح نمایم .
حضرتعالی درباره نحوه توزیع بودجه های شهرستان عنوان داشته اید :
( اعتباراتی به دست مسئولین شهرستان می رسد و یک هزاری صرف مصارف دینی نمی کنند )
ضمن ابراز گلایه از مطرح نمودن چنین عباراتی به استحضار می رساند :
از محل اعتبارات سال 1392 و سال 1393 مبلغ هفتاد و دو میلیارد و پانصد و سی و یک میلیون ریال جهت اجرای پروژ] های فرهنگی مصوب گردیده است که سی و سه میلیارد و نود و پنج میلیون ریال آن فقط جهت دستگاه های متولی امور دینی شامل « اوقاف ، سازمان تبلیغات ، حوزه علمیه و ... » اختصاص داده شده است .
فرموده اید ( اعتبارات به مراکزی اختصاص داده می شود که هیچ سودی برای مردم ندارد )
همان طور که مستحضرید ، توزیع اعتبارات در کشور بر اساس شاخص های قانونی بودجه ، فصول برنامه ها و سهم دستگاه های اجرایی در شورای برنامه ریزی استان مصوب می شود و برای تعیین پروژه های هر دستگاه با رعایت ضوابط و دستورالعملها به کمیته برنامه ریزی شهرستان فرستاده می شود . این اعتبارات و سهم دستگاه اجرایی که در شورای برنامه ریزی استان تعیین شده است ، پس از ابلاغ به شهرستان ، در کمیته برنامه ریزی به تایید و تصویب می رسد .
بدیهی است این اعتبارات و پروژه ها در جهت سودمندی عمومی است . مگر می شود راهسازی ، آبرسانی به مناطق محروم روستایی و شهرها ، برق رسانی به مناطق محروم ، ساختن مدرسه ، خانه عالم ، بهسازی روستاها ، کمک به بهسازی و عمران شهر ها ، اجرای پروژه های بهداشتی و درمانی ، احداث کانالهای آبیاری و سایر خدمات در بخش کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست و ... در جهت منافع مردم نباشد ؟
حضرتعالی چند پروژه را می شناسید که نفعی به حال مردم نداشته و در شهرستان اجرا شده است ؟
فرموده اید ( مسئولین در حوزه دینی احساس مسئولیت کنند ! )
همانطور که مستحضرید در این فرمانداری در جهت تقویت باورهای دینی ، حفظ شعائر اسلامی و ارزشهای انقلابیکارگروه های شهدای گمنام ، ایثارگران ، بانوان ، نهادهای حمایتی و طلاب تشکیل گردید و با حضور موثر مسئولین در شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ستاد زکات و کمک به راه اندازی ستاد قرآنی جمعاً تاکنون در سال 92 و 93 تعداد 45 جلسه تشکیل گردیده است که این نشان از احساس مسئولیت دینی به عنوان تکلیف اللهی است .
همچنین کمک 410 میلیون ریالی فرمانداری شهرستان و مسئولین شهرستان در بحث های فرهنگی و دینی شامل ستاد ارتحال امام خمینی (ره) راهیان نور ، یادواره شهداء ، امر به معروف و نهی از منکر ، اعیاد و مناسبت های مذهبی و همچنین کمک به راه اندازی سیستم دیجیتال شهرستان قطعاً ناشی از داشتن حساسیت دینی و مذهبی است .
در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز هر هفته در روزهای تعطیل خودروهای اداری جهت کمک به عاملان اجرایی این فریضه در اختیار ستاد قرار می گیرند .
برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان خصوصاً جلوگیری از روزه خواری نیز خودرویی اختصاص داده شده است که حضرتعالی به خوبی واقف هستید .
در پایان امید است همانگونه که در ابتداری خطبه ها دعوت به تقوای اللهی می شود ، خداوند توفیق قرار گرفتن در زمره متقین را نصیبمان گرداند.


والسلام
عبدالحسن صمد نژاد
فرماندار شهرستان سپیدان
1393/04/31

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اردکانی
-
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
2
ضمن تشکر از فرماندار محترم شهرستان سپیدان بدلیل شجاعت ایشان و پاسخگویی صریح و شفاف به دور از هرگونه محافظ کاری .....لطفا مسئولین فرهنگی شهرستان پاسخگو باشند که مبلغ هفت میلیارد و دویست و پنجاه و سه میلیون تومان بودجه فرهنگی شهرستان در دو سال 92 و 93 را به چه مصرفی رسانیده اند؟ همچنین بودجه سه میلیارد تومانی امور مذهبی چه شده است؟ کدام کار تاثیر گذار فرهنگی در این شهرستان صورت گرفته است که چنین مبلغ کلانی مصرف شده است؟ کدام یک از مشکلات زیر ساخت هاس فرهنگی را مرتفع نموده اند؟..... لطفا ریز برنامه ها و هزینه های هریک را جهت شفاف سازی اذهان عمومی ارائه نمایید....انشالله که امام جمعه محترم هم برای چنین سوالاتی پاسخی خواهند داشت.........
میثم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
4
اقای صمد نژاد لطفا از شهر ما برو
روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان سپیدان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
4
باسلام
احتراما روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان سپیدان ضمن تشکر از شیرازه ومارگون خطاب به فرماندار جوان شهرستان اعلام میدارد،اگر ریز هزینه خرج شده در خصوص امورات فرهنگی ودینی طبق فرمایشات فوق الذکر وجود دارد ضمن تحویل به این دفتر،ماررا نیز به عنوان متولی امورات فرهنگی ودینی شهرستان باخبر سازد!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
2
متاسفم برای شیرازه که چنین دست به تضعیف روحانیت می زند
زنده باد اردکان
Germany
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
قدر صمد نژاد را بدانیم ولایتمداران به هیچ بهانه از دست ندهیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
مهندس صمدنژاد راهش راه شهدا دلسوز مردم و در زمینه های مختلف صاحب نظر است. از جوانان ولایتمدار است
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
فرماندار عزیز باسخگویی شما شفاف بود وقانع کننده متشکر
علی
United States of America
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
سلام
آقای صمد نژاد قبل از فرمانداری سپیدان فرماندار قیرو کارزین بود مدیری جوان که با آزمون و خطا کار را پیش می برد ایشان عادت دارند با رقم های درشت ذهن افراد را درگیر رقم ها بکنند؟ ..........
................
مردم را دریابیم نه خود مان را
مدیر سایت
مدیر سایت
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
سلام. بخشی از نظر شما به دلیل عدم رعایت مقررات سایت حذف شد.
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
تاکنون چنین فرماندارضعیفی ندیده بودم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
با سلام بفرمایید از این بودجه سنگین امام زاده بی بی حسنیه شاداب مد نظر قراردهید
مرضیه تات
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
0
باسلام
سوال در باره خمس پول قرعه کشی به مقدار یک میلیون تومان بعداز چهار سال به دستمان رسیده چقد میشود