کد خبر: ۹۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
فرمانده سپاه قیروکارزین:

با یک ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی مواجهیم

فرمانده سپاه قیروکارزین: شاید بارزترین مصداق ولنگاری فرهنگی در کشور، همین بحث فضای مجازی و محتواهای ناصحیح موجود در این فضا باشد باید مسئولان مربوطه چاره ای کنند.

به گزارش شیرازه سرگرد عباس رضایی فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین با اشاره به فضای مجازی گفت: هرچه می گذرد اهمیت پرداختن به مقوله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ملموس تر، آسیب های آن آشکارتر و خسارت های آن نیز بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند کار در فضای مجازی جهاد در راه خداست، خُب این حرف اهمیت فضای مجازی را می رساند. در جایی دیگر حضرت آقا فرمودند که اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و شاید مهمترین و جالب ترین جمله آقا درباره فضای مجازی این جمله باشد که فرمودند بنده اگر رهبر نبودم، قطعاً مسئول فضای مجازی کشور می شدم. پس باید به این مهم با جدیت بیشتری بپردازیم.

تا کنون در فضای مجازی حضور اثرگذاری نداشته ایم

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در ادامه افزود: حقیقت این است که حضور نیروهای ارزشی و حزب اللهی در فضای مجازی، حضور فعال، گسترده و اثرگذاری نیست در مقابل این همه هجمه دشمن از جمله شبهات دینی، تمسخرهای قومی و قبیله ای، زیرسؤال بردن آرمان های انقلاب و... ما چه کرده ایم؟ 

رضایی ادامه داد: در حوزه های فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی ما ظرفیت های فوق العاده ای برای تولید محتوا داریم که تا کنون از آنها استفاده نشده است اگر این ظرفیت ها شناسایی شوند و پس از پژوهش و تحقیق، به تولید برسند قطعاً دیگر شاهد این همه اثرگذاری دشمنان در فضای مجازی نیستیم چراکه ما از قبل ذهن ها را با محتوای صحیح واکسینه نموده ایم.

وی افزود: در حال حاضر دشمنان ما در فضای مجازی میدان را برای فعالیت های خودشان باز می بینند و یک نبرد یک طرفه را شاهد هستیم که در برخی مسائل از جانب ما نه تنها حمله ای صورت نمی گیرد بلکه دفاع هم نمی شود و دشمن بدون هیچ مقاومتی به راحتی به اهدافش دست می یابد.


چرا دشمنان ما را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحریم نمی کنند؟

وی با طرح این سؤال که چرا دشمن در بحث فضای مجازی ما را تحریم نکرد گفت: مگر به قول خودشان ما را تحریم نکردند که ملت و نظام را فلج کنند؟ چرا هیچوقت این تحریم ها شامل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نشد؟ مگر چه منفعتی می برند که ایران را در این حوزه تحریم نمی کنند؟ مسئولین و مردم خصوصاً جوانان به این پرسش فکر کنند؛ منافع دشمنان ما در فضای مجازی مانع شده که این قسمت را تحریم کنند در بحث سیاسی، اجتماعی، مذهبی و حتی امنیتی، دشمن در حال سوء استفاده از فضای مجازی هستند.

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در ادامه افزود: یادم هست که در سالهای گذشته رئیس جمهور آمریکا از یکی از مدارس نیویورک بازدید کرد در آن بازدید یکی از دانش آموزان از اوباما پرسید شما چطور رئیس جمهور شدید و ما اگر بخواهیم رئیس جمهور شویم باید چه کار کنیم؟ اوباما در جواب این دانش آموز می گوید؛« برای رئیس جمهور شدن کارهای زیادی هست که باید انجام دهید، امّا مهمترین توصیه من این است که در هیچکدام از شبکه های اجتماعی عضو نشوید» این توصیه رئیس جمهور آمریکاست که خودشان تولید کننده بسیاری از محتواهای فضای مجازی هستند این حرف باید برای فرزندان ما و جوانان ما طرح دغدغه کند که چرا رئیس جمهور آمریکا فرزندان خودشان را منع می کنند ولی فرزندان ما را تشویق می کنند؟

دلالان مانع اصلی فیلترینگ/ با ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی روبرو هستیم

رضایی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد یک عزم جدی برای فیلترینگ این شبکه ها و جلوگیری از ترویج فحشا در کشور ما وجود ندارد شاید مهمترین مانع وجود دلالان در این ماجرا باشند قطعاً کسانی که اینترنت را وارد می کنند، از مصرف بیشتر اینترنت در کشور سود می کنند و حال برایشان فرقی ندارد که این استفاده صحیح باشد یا نباشد.

وی تأکید کرد: شاید بارزترین مصداق ولنگاری فرهنگی در کشور، همین بحث فضای مجازی و محتواهای ناصحیح موجود در این فضا باشد، باید مسئولان مربوطه چاره ای کنند، حالا که تولید محتوای غنی ندارند، حداقل از این ترویج فحشا در این عرصه جلوگیری کنند.

فرمانده سپاه قیروکارزین در پایان اظهار داشت: از همه جوانان می خواهم که به این سخنان من فکر کنند و با خود بیاندیشند که اگر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ماهواره ها و... خوب است، چرا کشورهای سازنده آن اکثراً این شبکه ها را فیلتر می کنند و یا محدود می کنند؟ بیایید با خود بیاندیشیم که این شبکه های اجتماعی تا کنون چه خیری به جوانان ما رسانده است؟ آیا جز ناامنی، قتل، بی اعتمادی، ترویج فحشا، طلاق و... چیز دیگری برای ما به ارمغان آورده است؟ پس بیاندیشیم که در زمین چه کسی بازی می کنیم، تا نرسد روزی که بفهمیم در زمین دشمن بوده ایم و گل به خودی زده ایم.


منبع: پرگون

نظرات بینندگان